היום בכנסת: הוקמה השדולה להקמת שדה התעופה בנבטים

בכנס פתיחת השדולה להקמת שדה התעופה בנבטים בראשות ח"כ אבישי ברוורמן וח"כ אורי אריאל, תמכו בחלופת נבטים כל הגופים וראשי הרשויות שהשתתפו • נעדרו מהכינוס - נציגי משרד הביטחון

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו

בכנס פתיחת השדולה להקמת שדה התעופה בנבטים שהתקיים היום (ב') קראו המשתתפים לראש הממשלה ולשרי הממשלה לפעול ולקדם את החלטת הממשלה בהקדם האפשרי להקמת שדה התעופה הבינלאומי השני בנבטים.

קרא עוד:

[postim]

אופציית מגידו – יפגע באוכלוסיה

הכנס התקיים במעמד שר התחבורה ישראל כ"ץ. ראשי השדולה, ח"הכ אבישי ברוורמן ואורי אריאל, הח"כים מירי רגב, דב חנין, רוברט טיבייב וניצן הורוביץ וכן ארגונים סביבתיים וראשי רשויות מהדרום ומהצפון.

שתי החלופות המרכזיות להקמת שדה תעופה בינלואמי נוסף על הקיים בלוד הן מגידו שבצפון ונבטים שבנגב. חלופת נבטים נתמכת על ידי קואליציה רחבה של גופים, כאשר ההתנגדות הרחבה להקמת שדה התעופה במגידו נובעת בעיקר מהרצון להמנע מפגיעה באוכלוסייה ובאיכות הסביבה בצפון. כנגד כל אלו ניצב משרד הביטחון אשר מתנגד לחלופת נבטים בשל "שיקולים ביטחוניים".

"הועדה המליצה – שדה תעופה בנבטים"

חה"כ ברוורמן פתח את הדיון ואמר: "הועדה הבינמשרדית שמינה שר התחבורה לפני שנה למדה את החומר, שמעה את כל השיקולים ונתנה המלצה ברורה: להקים את שדה התעופה החלופי בנבטים. ההתנגדות של הצבא ומשרד הבטחון מובנת ואין ספק שהקמת השדה בנבטים יערים עליהם קשיים. עם זאת, אין לי ספק, ותומכים בעמדה זו גם בכירים לשעבר בצבא ובחיל האוויר, כי משרד הבטחון יכול וצריך להיערך בהתאם".

ברוורמן הוסיף: "לא יתכן כי השיקולים היחידים שינחו את המדינה יהיו השיקולים הביטחוניים-צבאיים ושהשיקולים הנוגעים לביטחון הכלכלי-אזרחי יזנחו. רק לחץ ציבורי חזק יצליחו לשכנע את שר הביטחון וראש הממשלה לקבל את ההחלטה הנכונה, להקים את השדה בנבטים, ולהזניק את הכלכלה בנגב קדימה. שדה התעופה יהווה מנוע צמיחה לכל הדרום, יביא תשואה כלכלית אדירה ויהווה המשך לחזונו של בן גוריון להפרחת השממה בנגב".

"ללחוץ על ראש הממשלה"

ח״כ אורי אריאל הוסיף ואמר כי "יש להתחיל בינתיים בעבודות הכנה עד שתתקבל ההחלטה הסופית. יש רוב מוחלט להקמת שדה התעופה בנבטים ויש צורך לממש את הרוב הזה לפעולה שתלחץ על ראש הממשלה לקבל את ההחלטה בהקדם. יש כאן הזדמנות מיוחדת כאשר משרדי הממשלה בראשות האוצר והתחבורה מסכימים איתנו ואף מוכנים לתקצב את מיידית. צריך להתחיל לקדם תהליכים שממילא צריך לעשות כגון תסקיר סביבה, קידום תחבורה, תמ"א 15. זה לחץ שיעזור לקבל הכרעה בקרוב".

אריאל הוסיף וגילה כי מפקד חיל האוויר לשעבר, האלוף במיל' אליעזר שקדי, המשמש כיום כמנכ"ל אל-אל הביע תמיכה באופציית נבטים ואמר כי ניתן למצוא פיתרונות לכל הבעיות העומדות על הפרק מצד משרד הביטחון.

הצעת מחליטים לממשלה

שר התחבורה, ישראל כץ, שהשתתף בדיון אמר: "יש צורך דחוף להקים שדה תעופה משלים לשדה התעופה המרכזי. אנחנו נמצאים באיחור של מיצוי כושר הקיבולת של נתב"ג. הועדה הבינמשרדית שהקמתי המליצה על חלופת נבטים למרות ההתנגדות של משרד הבטחון והגשתי את ההמלצה שלהם כהצעת מחליטים לממשלה".

נופר אבני מהחברה להגנת הטבע: "חלופת מגידו הרסנית לטבע ותפגע בערכי מורשת ותרבות."

ח"כ דב חנין אמר כי "החלופה בצפון היא הזויה והרעיון של להקים שדה תעופה בים מעניינת אבל לא מעשית. אני מתרשם שהקשיים ניתנים לפיתרון גם אם כרוך בכסף, אבל כל פיתוח כרוך בכסף."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture