השב"כ מתלונן: "חוק המאבק בטרור מתאים לאיומים שהיו לפני 50 שנה"

נציג השב"כ דרש מוועדת חוקה להגדיר דקירה או יידויי אבנים, כמעשה טרור ולא רק עבירה פלילית • עו"ד רז נזרי: "קיבלנו חוו"ד מהשב"כ ומהמשטרה שלהערכת המודיעין, עליית חכי"ם להר הבית עלולה לגרום מהומות ולהצית תבערה גדולה"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

וועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, החלה לדון היום בהצעת חוק המאבק בטרור. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד רז נזרי אמר "הצעה"ח התגבשה מייד לאחר ההתנתקות. גורמי הביטחון והמשפט הצביעו על צורך בהתמודדות עם אוכלוסייה שנמצאת מעבר לגדר. ההצעה מעניקה כלים יעילים יותר בידי רשויות האכיפה וזרועות הביטחון ע"מ להתמודד עם הטרור. הטרור מתחדש ולובש צורה ואנו נאלצים להתאים את הכלים המשפטיים ע"מ להתמודד עם הטרור. לטרור יש ייחודיות, בכך שמעבר לפגיעה ברכוש ובנפש. הוא יוצר אפקט של פחד ואיום. לארגונים החדשים יש היררכיה ומידור פנימי מה שמיצר קושי בהתמודדות". נזרי ציין כי הדיונים בהצע"הח החלו לפני כעשור וע"כ הוא מבקש מהוועדה לזרז את חקיקת החוק.

נציג השב"כ אמר "החוק שאנו עובדים איתו היום, מתאים לאיומים שהיו לפני 50 שנה ולא לעידן הטכנולוגי והרשתות החברתיות. לדבריו, בין היתר, ההצעה מבקשת להפוך דקירה או יידויי אבנים, כמעשה טרור ולא רק עבירה פלילית".

ח"כ ענת ברקו השיבה לנציג השב"כ "כל נושא הסייבר חסר מהחוק. לא יכול להיות חוק למאבק בטרור, כשחסר בו פרק שיעסוק בסייבר". ברקו הציעה לקבוע בחוק רישום לפעילי טרור בדומה לרישום פלילי, רשימה שתופץ בעולם. בנוסף, ברקו הציעה לקבוע הליך שלילת אזרחות באופן מדורג לפעילי טרור.

קרא עוד:
[postim]

ח"כ דב חנין אמר "ההצעה מוטעית והקונספציה שגויה. הגישה צריכה להיות של פתרונות וחשיבה פוליטיים". לדבריו, "יש עודפי חקיקה למאבק בטרור, ולא מחסור".

סגן נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה פרופ' מרדכי קרמניצר אמר "אני תומך בחקיקת חוק מאחד, תוך תחושת החמצה שהמהלך לא מבטל לחלוטין את תקנות ההגנה לשעת חירום. לא יכול להיות שיעצרו אדם במעצר מנהלי, כאשר לעיתים העצור לא יודע מה מיוחס לו והוא לא יכול להתגונן. צריך לאפשר לסנגור מיוחד שיהיה חשוף לחומר החסוי".

בתום הדיון בהצע"הח המאבק בטרור, כינס יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי דיון בנושא 'הסרה דחופה של חסמים בחקיקה במסגרת המאבק בטרור'. לדיון הוזמנו נציגי זרועות הביטחון ומערכת אכיפת החוק. יו"ר הוועדה שאל את נציגי כוחות הביטחון האם ישנם חסמים חוקיים שאם היו משנים אותם, היה יותר קל להיאבק בגל הטרור הנוכחי.

עו"ד רז נזרי מסר לוועדה סקירה של הפעולות המשפטיות שנדו בתקופה האחרונה. בעניין הוראות הפתיחה באש אמר נזרי, "ההוראות לא שונו. אולם הסתבר שבמשך תקופה ארוכה שוטרים נמנעו להשתמש בכלי נשק ולכן נוסחו מבחנים מפורטים מתי מותר לפתוח באש. המטרה שלנו, לא להפקיר את השוטרים והחיילים בשטח. לבקשת ח"כ אוסמה סעדי השיב עו"ד נזרי, "הוראות הפתיחה באש לא מפורסמים אולם אם הוועדה תבקש, הבקשה תיבדק".

בנושא עליית חכי"ם להר הבית אמר נזרי "קיבלנו חוו"ד מהשב"כ ומהמשטרה שלהערכת המודיעין, עליית חכי"ם להר הבית עלולה לגרום מהומות ולהצית תבערה גדולה". לדבריו, "ההוראה אינה קבועה וכי זו תיבחן מעת לעת". ח"כ זהבה גלאון שאלה את נזרי "למה לא מעמידים לדין את רוצחי משפחת דומה, אבל את רוצחי משפחת הנקין תפסו תוך יומיים? לדבריה, "המערכת המשפטית לא פועלת בצורה שווה".

(אילוסטרציה: פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture