אושר לקריאה שנייה ושלישית : החמרת ענישה למיידי אבנים

עונשי המינימום למיידי אבנים, יהיו 4 שנות מאסר, ושלילת קצבאות הביטוח הלאומי להוריו של קטין שייענש למאסר • ח"כ בני בגין אמר "אם החקיקה באה בדחיפות על רקע האירועים, אני מציע שהוראת השעה תהיה לשנה בלבד"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

וועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה לקריאה שניה ושלישית הצעת חוק הקובעת כי יידוי אבן לעבר אדם, יחשב חבלה בכוונה מחמירה שדינו עד 20 שנות מאסר. עוד קובעת ההצעה, כי עונשי המינימום למיידי אבנים, יהיו חמישית מהעונש המקסימאלי. בנוסף, הצע"הח תאפשר שלילת קצבאות הביטוח הלאומי להוריו של קטין שייענש למאסר בגין עבירות ביטחון או יידוי אבנים. וכן הטלת קנס עד סך 10,000 ₪ להורי קטין שהורשע.

על רקע התפשטותה של תופעת יידוי האבנים בתקופה האחרונה, מוצעים על ידי הממשלה תיקוני חקיקה שנועדו להביא להחמרת הענישה בעבירה זו, הדיון בוועדה נערך במשולב בשני הצעות חוק. הצעת חוק הנוער, מסמיכה את בתי המשפט לנוער להטיל על הורים קנס של עד 10,000 ₪ לאחר הרשעת ילדם בנוסף לעונש שיושט על בנם.

קרא עוד:
[postim]

הצעת חוק העונשין מבקשת לקבוע עונש מינימום, על אדם שיורשע בגין יידוי אבן. עונשו לא יפחת מחמישית העונש המרבי שנקבע לעבירה, דהיינו מינימום שנתיים מאסר על העבירה במדרג הנמוך, וארבע שנות מאסר על העבירה במדרג הגבוה. בית המשפט יוכל לחרוג מהעונש המזערי רק מטעמים מיוחדים. הוראה זו מוצעת כהוראת שעה לשלוש שנים. עוד קובעת ההצעה, כי יידוי אבן לעבר אדם או כלי תחבורה בכוונה לפגוע, יחשב כחבלה בכוונה מחמירה ועונשו 10-20 בהתאם לנסיבות.

בנוסף, המוסד לביטוח לאומי ישלול קצבאות ילדים וגמלאות המגיעות להורים עבור ילדם הכלוא בבית הסוהר בשל ביצוע עבירה זו או עבירת ביטחון.

פרקליטות ירושלים: עליה של 97% זו 'מכת עיר'

יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי אמר: "כעת מתברר שאבנים הורגות והתופעה הפכה למכת מדינה. למדינה זכויות ובהתנגשות בין זכויות הפרט לזכות המדינה, המדינה גוברת. החוק הזה מהווה הצהרה לפרקליטות לא לבקש פחות מהמינימום וכן כלפי השופטים לא להעניש פחות מכך. החוק ראוי ונצרך" אמר סלומינסקי.

מנגד, ח"כ אוסאמה סעדי אמר "מה שעוד נותר מהדמוקרטיה הישראלית טובע. החקיקה הזו לא תביא לפתרון" שנמצא לדבריו בתחום הפוליטי. האם שלילת קצבאות תמנע את המעשה? שאל סעדי, "גם כשאתם מביאים הצע"הח, תשתמשו בהיגיון. למה לשלול קצבאות מהורי ילד שיזרוק אבן, ולא מהורי ילד שיסחר בחומרי אסורים?. סעדי הוסיף ואמר "אני יוצא נגד הכיסאות הריקים-כנגד אלו שמוגדרים כאופוזיציה לממשלה שנעדרו מהדיון". ח"כ סעדי שאל את נציגי משרד המשפטים, "לפני שעה המפכ"ל אמר שישנה מגמת ירידה בתופעת זריקת אבנים. אז למה צריך את החוק? ח"כ סלומינסקי השיב, "כנראה שהדיון בהצעת החוק כבר משפיע".

ח"כ בני בגין אמר "אם החקיקה באה בדחיפות על רקע האירועים, אני מציע שהוראת השעה תהיה לשנה בלבד, כיון שאין לנו כוונה שהמצב הנוכחי ימשך עוד שלוש שנים. אם יהיה צורך, נאריך את תוקף הוראת השעה". גם נציגת המועצה לשלום הילד התנגדה להצע"הח ואמרה "שימוש בקצבאות ילדים ככלי ענישתי פסול. זהו מדרון חלקלק לענישה להתנהגויות שבעיני הממשלה פסולות. לא נכון להשתמש בקצבאות ככלי ענישתי" אמרה.

נציגת פרקליטות מחוז ירושלים עו"ד נורית בלובשטיין אמרה "קרוב למחצית התיקים שאנו מטפלים בחודשים האחרונים, עוסקים בידוי אבנים. לדבריה, יחסית לשנה שעברה יש עליה של 97% בירושלים. זו בהחלט מכת עיר.

כאמור, חמישה חכי"ם תמכו בהצעת החוק ורק ח"כ אוסמה סעדי התנגד. ההצעה תועבר להצבעה במליאת הכנסת

(אילוסטרציה: STR – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture