למרות הוראת ראש הממשלה: ח"כ באסל גטאס הצליח להסתנן להר הבית

"הכיבוש ואתה סופכם לאבדון והמקום הקדוש הזה יישאר אתר תרבותי ערבי אסלאמי בלבד", התריס הח"כ הפרובוקטור כשהוא מכוון ישירות אל נתניהו • האבסורד: גטאס הוא בכלל נוצרי(!) וחבר במפלגה בעלת צביון אתאיסטי (בל"ד) - כך שמבחינתו אין כל משמעות דתית לעלייה להר • תגובות קשות מימין ומשמאל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ביקור ראשון של חבר הכנסת בהר הבית מאז החלו המהומות בערב ראש השנה: ח"כ באסל גטאס מ'הרשימה המשותפת' (בל"ד) עלה הבוקר להר ולא עוכב על ידי השוטרים המוצבים בכניסה, אשר כנראה לא זיהו אותו בגלל כובע שחבש לראשו. הביקור עבר בשלום.

כזכור, לפני מספר שבועות הורה ראש הממשלה נתניהו למשטרה שלא לאפשר ביקורים של פוליטיקאים מכל צדדי המפה הפוליטית, בהר הבית, בשל החשש מפרובוקציות והחרפת ההסלמה הביטחונית. בתחילה כוונה ההנחיה רק כלפי פוליטיקאים יהודים ממפלגות הימין, אולם בעקבות לחץ תקשורתי היא שונתה והפכה גורפת.

בהצהרה מצולמת בשפה הערבית בשטח ההר אמר גטאס: "הצלחתי להיכנס לתוך מסגד אל-אקצה משער השבטים, למרות החלטת נתניהו למנוע מהח"כים הערבים להיכנס לחרם אל-שריף (הר הבית. ד"ג). אני פה כדי לומר לנתניהו שאין לו ריבונות בירושלים וגם לא באל-אקצה". הח"כ הערבי פנה ישירות אל ראש הממשלה ואמר: "אתה והכיבוש שלך לא שולטים במקום ולא תמנעו מעמנו לקיים את זכותנו בתפילה ובביקור באל-אקצה. הכיבוש ואתה סופכם לאבדון והמקום הקדוש הזה יישאר אתר תרבותי ערבי אסלאמי בלבד".

במערכת הפוליטית הגיבו בחריפות רבה על הפרובוקציה. חברי הכנסת מימין ומשמאל תקפו את הפעולה העלולה להבעיר שוב את השטח הירושלמי שנרגע לאטו, והזכירו כי גטאס הוא בכלל נוצרי(!) וחבר במפלגה בעלת צביון אתאיסטי (בל"ד) – כך שמבחינתו אין כל משמעות דתית לעלייה להר, מלבד הרצון הלאומני להצית אש ולהעמיק את הסכסוך הדתי בין היהודים למוסלמים.

קרא עוד:
[postim]

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר במהלך דיון בוועדת הכספים: "חברי כנסת שמסתננים להר הבית כחלק מפרובוקציות, הם חברי כנסת בזויים בעיני שיוצרים הסתה, שאולי תוביל לרצח חפים מפשע. מדובר בהתרסה עלובה כלפי שלטון החוק מצד נבחר ציבור שאין לו זכות קיום כאיש ציבור מבלי הפרובוקציות שלו". יחד עם זאת ציין השר, "לאחר שיחלוף גל הטרור הנוכחי, אין לשלול מנבחרי ציבור את הזכות לעלות להר הבית, זה לא פחות מזכויות אחרות הנוגעות לחופש במדינת ישראל כמו חופש הפולחן וכדומה".

מהמשטרה נמסר, "הבוקר נכנס חבר הכנסת באסל גטאס מהרשימה המשותפת להר הבית. משטרת ישראל מיישמת את החלטות הממשלה בנוגע לה"ה ועושה הכול על מנת להבטיח שהמבקרים והמתפללים בהר הבית ישמרו על קדושת המקום ויתנהגו באופן מכובד ואחראי במרחב הציבורי הקדוש והרגיש. משטרת ירושלים תמשיך לפעול במקצועיות לשמירת הסטטוס קוו בהר הבית, הסדר הציבורי וביטחון המתפללים והמבקרים בו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture