הוֹלֵךְ אֶל דָּרוֹם וְסוֹבֵב אֶל צָפוֹן: אושרה מפת הטבות המס ליישובים

לאחר שבועות של ויכוחים בין חברי הקואליציה על רשימת היישובים שיוכנסו למתווה ההטבות, הוכפל מספר היישובים הזכאים • ראשי רשויות מהדרום ומהצפון: "אישור המתווה, יום חג לפריפריה"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

לאחר שבועות של מו"מ מתיש ואינספור ויכוחים ולחצים מצד ראשי רשויות, אישרה היום (ג') ועדת הכספים את מפת הטבות המס ליישובים בפריפריה. הוועדה אישרה את המתווה בתמימות דעים שהושגה בין הקואליציה והאופוזיציה.

עפ"י המתווה 403 רשויות בצפון ובדרום יזכו להטבות מס בשיעורים משתנים, לראשונה עפ"י קריטריונים ברורים, שקופים, אחידים ושוויוניים. זאת בניגוד למצב שהיה עד היום, שבו 182 יישובים בלבד זכו להטבות מס, ללא קריטריונים ברורים.

ראשי היישובים והרשויות אמרו כי "אישור המתווה הוא יום חג לפריפריה". מפת ההטבות החדשה תיכנס לתוף החל מה- 1 בינואר 2016.

גפני החל לקדם את המתווה מתוך כוונה למנוע מצב שבו הדד-ליין שקבע בג"צ להסדרת הנושא היה עובר ואז יישובים מסוימים היו צפויים לצאת מרשימת היישובים שמקבלים את ההטבות וייתכן שבהמשך אף היה פוסל את הרשימה כולה. בדיון היום לפני ההצבעה אמר גפני, כי "המתווה שהשגנו הוא הטוב ביותר בניתן היה להשיג, תוך דאגה לכך שכמה שיותר יישובים ייהנו מהטבות המס מבלי לפגוע קשה מדי ביישובים שכבר מקבלים עקב הפחתת ניכרת בשיעורי ההטבה לה הם זכאים".

קרא עוד:
[postim]

בין עיקריי המתווה הקובע את זכאות היישוב: מספר תושבים נמוך מ-75 אלף; אשכול סוציו-אקונומי 8 ומטה; יישוב סמוך לגבול (עד 7 ק"מ מגבולות ירדן, סוריה, מצרים ועזה ו- 9 ק"מ מגבול לבנון); יישוב עירוני בנגב; יישוב צמוד לגבול עימות צפון (עד 2 ק"מ מגבול סוריה או לבנון), פרמטר זה, מגדיל את שיעור הזכאות בצורה משמעותית ועל כן נקבע שהוא יתקיים ככל שהיישוב אינו עולה על מדרג סוציו-אקונומי 6

הניקוד הכולל של יישוב נעשה ע"י חיבור הניקוד החברתי-כלכלי, הפריפריאליות והסמיכות לגבול. ביישוב עם ניקוד כולל 25 עד 49 נקודות – 7% זיכוי במס עד תקרת שכר שנתית של 132 אלף ₪. ביישוב עם ניקוד של 50 עד 59 נקודות – 10% זיכוי במס עד תקרת שכר שנתית של 162 אלף ₪. ביישוב עם ניקוד של 60 ומעלה – 12% זיכוי במס עד תקרת שכר שנתית של 192 אלף ₪.

לאישור המתווה קדמה סדרת דחיות ומגעים בין יו"ר ועדת הכספים וחבריה לבין ראש הממשלה והשרים. בעקבות המגעים, הוחלט בין השאר, כי במקביל לאישור המתווה במסגרת הצעת חוק, תקבל הממשלה החלטה לגבי ארבעה יישובים שאינם בפריפריה עפ"י הגדרות המפה: קריית גת, קריית מלאכי, נצרת עילית ומגדל העמק, לפיה, יישובים אלו שהם קולטי עלייה וגם אינם במרכז הארץ, יזכו אף הם להטבת מס.

סגן שר השיכון, ז'קי לוי, שקידם אף הוא את המגעים עד לאישור המתווה, הודה לגפני וסיכם שעות ארוכות של דיון לילי שנושא שהוביל להצבעה היום בוועדה: "אני שמח לברך על המוגמר ושמח שהסאגה הזאת מאחורינו. שמח על הרחבה משמעותית של רשימת היישובים הזכאים שהשלכותיה חיזוק הנגב, הגליל ובקעת הירדן". גפני סיכם את העיסוק במפת ההטבות ואמר: "היום הוכחנו שכנבחרי ציבור אנחנו יודעים לקבל החלטות. אישרנו מתווה שיעמוד בכל מבחן משפטי ושייעשה צדק עם תושבי הפריפריה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture