נתניהו אחרי פגישתו עם פוטין: "תקפנו בסוריה ונמשיך לעשות זאת"

ראש הממשלה שב מפריז כשבכיסו אישור רוסי לתקיפת שיירות נשק שובר שוויון המועברות לחיזבאללה • "לישראל יש עוצמות גדולות גם במעמד הבינלאומי שלה" אמר נתניהו וביטל את החששות מבידוד בינלאומי • על ההחלטה להשעות את האיחוד האירופי מניהול הסכסוך עם הפלסטינים: "הם מנותקים!"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נתניהו שב מפריז מרוצה ובטוח בעצמו. לא חלפו שעות בודדות מנחיתתו בארץ ובמהלך כינוס בצפון התגלתה הסיבה, "היתה לי בעיה של לוח זמנים בוועידה הזאת" אמר ביבי בחיוך, "לא היה לי זמן לפגישות עם עשרות ראשי המדינות שביקשו להיפגש" התגאה ראש הממשלה ופירט את מפגשיו עם מנהיגי ארה"ב, אירופה, ארצות המזרח ומדינות ערב.

ההרגשה המשכרת בדבר היותו רצוי במשפחת העמים התגמדה עם קבלת האישור הרוסי להמשך תקיפותיה של ישראל בסוריה. בתוך שבועות ספורים מאז נוסד קשר האמון הצבאי בין המדינות, מחזיר פוטין בכפליים ומאשר לישראל לפעול באזור לטובת מטרותיה.

ראש הממשלה נועד בצרפת לשיחה ממושכת עם הנשיא פוטין, אשר בסיומה העז לראשונה להודות בפה מלא: אנחנו פועלים בסוריה מעת לעת! לדברי נתניהו, פעולותיה של ישראל נועדו למנוע את הפיכת הגולן הסורי לחזית איראנית נגד ישראל.

"אנחנו גם פועלים, כמובן, למנוע העברת נשק קטלני במיוחד מסוריה ללבנון, ואת זה נמשיך לעשות. אחרי השיחה אתמול, אני אומר לכם, את זה נמשיך לעשות" שב נתניהו והדגיש.

קרא עוד:
[postim]

על רקע אירועי הימים האחרונים בין טורקיה לרוסיה, אמר נתניהו כי היום כולם מבינים עד כמה היתה גדולה החשיבות בנסיעתו למוסקבה. "היה חשוב מאוד שנמנע התנגשות בין כוחות צה"ל לבין כוחות הצבא הרוסי, והתיאום הזה הוא חשוב למטרה הזאת והוא נעשה ברוח טובה, בקשר ישיר ובלתי אמצעי שיש היום בין רוסיה לישראל".

."קשר ישיר ובלתי אמצעי". נתניהו ופוטין בפריז 
(צילום: עמוס בן גרשון - לע"מ)

עוד אמר ראש הממשלה מרשמיו בוועידת האקלים בפריז: מתארים את ישראל כמדינה מבודדת, מוקעת, מנותקת – לא יכול להיות יותר הפוך מזה, נפגשתי עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, עם מנהיגי אירופה, נפגשתי עם ידידי, נרנדה מודי, ראש ממשלת הודו. הוא דיבר איתי באריכות על איך אנחנו ממשיכים את שיתוף הפעולה בין ישראל לבין הודו, מדינה של מיליארד ורבע בני אדם. הוא דיבר איתי על כלכלה, על ביטחון, על סייבר, על שיתוף פעולה מדעי, חקלאות, מים – וכמוהו מנהיגי אפריקה, כמוהו ראש ממשלת יפן, כמוהם מנהיגים מכל היבשות, מאוסטרליה ועד דרום אמריקה, כולם, מנהיגים ערביים.

נתניהו קשר בין שני הנושאים שסבבו את הוועידה הבינלאומית ואמר כי בעולם המתמודד מול האסלאם הקיצוני והטרור חובק העולם, ונלחם בהתחממות הגלובלית באמצעות הקדמה, ישראל היא שם דבר במאבק הזה, "רוצים את קרבתנו, רוצים את שיתוף הפעולה איתנו, יש לנו כמובן הרבה מה להציע".

"העולם אומר בשתי המשימות הגדולות האלה, במאבק נגד הטרור ונגד האסלאם הקיצוני ובניסיון לתפוס את העתיד – מדינה אחת בולטת ומבוקשת, והמדינה הזו היא מדינת ישראל.

."רוצים את קרבתנו". ראש ממשלת הודו בשיחת רעים עם נתניהו 
(צילום: עמוס בן גרשון - לע"מ)

את האופוריה המצטיירת, צינן נתניהו כשהודה: "יש לנו בעיות, במיוחד עם חלק מהממסד של האיחוד האירופי ומספר מדינות במערב אירופה שהחליטו לסמן מוצרים שלנו, והתגובה שלי הייתה: אנחנו מקפיאים, משעים את הדיבור בנושא הפלסטינים אתכם, כי אתם פשוט מנותקים. יש נתק מסוים, הם חושבים שהסכסוך שלנו עם הפלסטינים הוא סכסוך טריטוריאלי – הוא לא סכסוך על טריטוריה, זה סכסוך על עצם קיומנו. אבל את זה הם לא מבינים.

"כל היתר, המנהיגים, כולל המנהיגים באירופה, רובם מבינים גם מבינים. אבל בעיקר מתעניינים בבעיות שלהם עצמן, ובצד הזה הם רואים את ישראל כבעלת ברית אסטרטגית, לא פחות ולא יותר מזה".

ראש הממשלה שהספיק לצעוד בניחותא גם עם הנשיא אובמה, אמר: "מי שציפה שהיחסים שלנו יקרסו… טוב, אנשים היום מבינים שזו טעות יסודית. לישראל יש עוצמות גדולות גם בתוכה וגם במעמד הבינלאומי שלה".

נתניהו עם אובמה בועידת האקלים בפריז 2015 2"לישראל יש עוצמות גדולות". אובמה ונתניהו ב'שיחת מסדרון' בפריז

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture