גל כפור במזג אוויר נאה: מה מבשר לנו חורף תשע"ו?

הטמפרטורות הנמוכות בשילוב רוחות החורף מדמות כי השלג בדרך לכאן אך החזאים מבהירים: אין ענן בכל האופק! •גל הקור הנוכחי יישמר עד לאמצע השבוע ויתמתן בהדרגה

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

סוף השבוע האחרון הביא איתו גם את גל הקור והקרה הראשון לעונה, והפעם מדובר בגל קור משמעותי כאשר באזורים מסוימים בארץ ירדו הטמפרטורות לאזור ה-0 מעלות צלזיוס.

במהלך היום הטמפרטורות יעלו במקצת, אך מוסיף להיות קר מהממוצע בעונה. הלילה: בהיר עד מעונן חלקית ועדיין קר. תתכן קרה באזורים המועדים. הטמפרטורות החזויות בירושלים: 10 מעלות ביום עד 3 מעלות בלילה, תל אביב: 16-7, באר שבע: 17-4, אשדוד: 16-10, חיפה: 14-6, טבריה: 19-9, בעפולה: 16-2, ובצפת: 8 מעלות ביום ומעלה אחת מעל האפס בלילה. עם כל זאת, בשל היעדר משקעים לא צפוי שלג בארץ.

מחר (שני) הטמפרטורות יעלו עוד, אך עדיין יהיו נמוכות מהממוצע בעונה. גם ביום שלישי יעלו הטמפרטורות במקצת וביום רביעי ללא שינוי של ממש במזג האוויר.

נוכח הקור הצפוי בימים הקרובים, משרד הבריאות מרענן את המידע לציבור וקורא לאוכלוסיות הקשישים וכן להורים לתינוקות ולילדים צעירים, לנקוט במספר פעולות חשובות על מנת לצמצם את נזקי הקור.

בגיל מבוגר קיימת סכנה מוגברת בקור, כתוצאה ממצב של ירידת חום הגוף המוכר בשם היפותרמיה, בו טמפרטורת הגוף יורדת ל- 35 מעלות, שעה שטמפרטורת גוף תקינה היא 37 מעלות בקירוב. במשרד הבריאות ממליצים על חימום הבית בטמפרטורה קבועה של סביבות 24 מעלות, ולא פחות מ- 21 מעלות, תוך מדידת טמפרטורת החדר במד חום.

בנוסף מומלץ לדאוג ללחות האוויר בחדר, כאשר ניתן להשתמש במכשיר אדים כדי להימנע מאויר יבש, וכן לדאוג לאטימה נאותה של פתחי הבית – חלונות ודלתות. נוסף על כך, כדאי לבדוק את בטיחות התנורים בדירה, תוך הסתייעות בבני משפחה ואנשי מקצוע, לעקוב אחר תחזיות מזג האוויר ולהיערך בהתאם, כולל לבוש חם.

בצד הרגלי הבריאות מזכירים במשרד הבריאות לשתות כמות מספקת של מים, 10 -8 כוסות ליום, גם ללא תחושת צמא, להימנע משתייה מרובה של קפאין ואלכוהול, להקפיד על ארוחות קלות יחסית לעתים קרובות, 5-6 ביום, ולהימנע מארוחות כבדות. עוד מודגש כי שתיה ואוכל חמים מסייעים לשמור על חום הגוף. בעת השהות בבית, מומלץ להקפיד על פעילות ותנועה, כדי להגדיל את זרימת הדם ואת חום הגוף.

במסגרת ההמלצות מצביעים על מקרים בהם יש להתייעץ עם רופא. כך מצוין מקרה בו נטילת תרופות שעלולות להגביר את הרגישות לקור, ומצבי בריאות שעלולים להגביר סיכון להיפותרמיה.

לגבי קשישים המתגוררים לבד, מציינים במשרד הבריאות כי יש לשמור על קשר ולדאוג לביקורים בבתיהם לפחות פעם ביום, תוך שימת לב לטמפרטורת הבית וירידה בפעילותו של הקשיש, אך מסייגים כי בשלבים ההתחלתיים של ירידת החום, הקשיש לא ירעד ולא יתלונן על תחושת קור.

בנוסף מצוין בהמלצות כי מדידת חום במד החום הביתי עלולה לא לזהות את הבעיה, היות והוא מיועד למדוד עלית חום, וכי בחשש לירידת חום הגוף, יש להזעיק מיד עזרה רפואית.

(אילוסטרציה: לע"מ)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture