היועמ"ש על עצורי הטרור היהודי: "נתנו להם להניח תפילין ולהדליק נרות חנוכה"

"טרור זה טרור. אין חוק טרור לערבים וחוק טרור ליהודים", אמר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בדיון שקיימה ועדת החוקה של הכנסת בעניין החזקת חשודים בעברות ביטחון • הוא חשף כי "מדינות בעולם מבקשות ללמוד מאתנו על חוקים ועל השימוש שלנו בחוק למניעת טרור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת האריכה בשנה את הוראת השעה המאפשרת לגורמי החקירה להשהות הבאת חשוד בעבירות ביטחון לבית המשפט עד 96 שעות ולאפשר להאריך את מעצרו בדיון שלא בנוכחותו.

החוק הקיים מאפשר בתנאים מסוימים השהיית הבאת עצור לפני שופט, מעצר חשוד לתקופות ארוכות יותר ממעצר חשוד בעבירות אחרות ודיון בהארכת מעצר חשוד שלא בנוכחותו. החוק מחייב את שירותי הביטחון להגיש לוועדה דו"ח חצי שנתי על השימוש שעושים שירותי הביטחון בחוק זה.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי, אמר בדיון: "מתוך 200 עצורים רלוונטיים בשנת 2014, נעשה שימוש באחד מסעיפי החוק על 23 עצורים (12.5%). זה נתון גבוה ביחס לשנים קודמות. בשנה זו, עד היום, יש ירידה משמעותית בשימוש בסעיפי חוק זה. מתוך 341 נחקרים, נעשה שימוש בסעיפי החוק רק 7 נחקרים (2%), לא כולל החשודים בפרשייה המדוברת" (פרשיית הטרור היהודי אשר פרטי חקירתה אסורים בפרסום. ד"ג).

קרא עוד:
[postim]

לדברי נזרי, "הנתונים מראים שהשב"כ עושה בכך שימוש מושכל ומאופק. הם עושים שימוש בכלי המיוחד הזה לשם מניעת פגיעה בחיי אדם. אנו סבורים שההצעה מאזנת בין הפגיעה בחיי אדם, לזכות חשוד לפגוש עו"ד".

במענה לשאלת ח"כ רויטל סוויד בעניין מעצר קטינים בעבירות בטחון, אמר נזרי, "בכוונה אין החרגה בחוק. יש החרגה ברמת השימוש הזהיר שלנו". לשאלת חברי הכנסת מה נהוג בעולם, אמר המשנה ליועמ"ש, "אני יכול לגלות לכם שמדינות בעולם מבקשות ללמוד מאתנו על חוקים ועל השימוש שלנו בחוק למניעת טרור".

."טרור הוא טרור". פעולת 'תג מחיר' (צילומים: באסל עווידאת - פלאש 90)

נזרי התייחס בהרחבה לחקירה האסורה בפרסום ואמר כי "בניגוד לפרסומים שהיו בתקשורת, אף שאיני יכול להתייחס במפורט, אוכל רק לומר שאין חקירות במחשכים, השב"כ לא מעלימים אנשים. כל הפעולות מלוות על ידי פרקליטות המדינה, וחלקם אף באישור היועץ המשפטי לממשלה". הוא הודה כי "בפרשה זו אכן ננקטו צעדים חריגים, כמו שימוש בסעיפים מהחוק הנדון, אך יש לכך גם בקרה שיפוטית, בין היתר אמש בבית המשפט העליון".

במענה לשאלת ח"כ אורי מקלב אמר נזרי: "נותנים להם להניח תפילין ולהדליק נרות. שוחחתי באופן אישית עם מנהל המתקן בו הם עצורים". הוא הוסיף, "טרור זה טרור. אין חוק טרור לערבים וחוק טרור ליהודים. לצערנו יש גם טרור יהודי חמור שמצדיק לעתים שימוש בכלים הללו, אף שכמובן הפרופורציות וההיקף שונים לחלוטין והטרור הערבי הוא בהיקפים ועוצמות גדולים פי כמה וכמה ואנחנו פועלים ליצירת כלים משפטיים מתאימים למאבק בו".

כאמור, הוועדה אישרה פה אחד את הארכת הוראת השעה בשנה נוספת.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדינה לא שפויה, עצם ההשוואה בין טרור יהודי לטרור מוסלמי, עם כל הנסיונות להבדיל, היא כבר מקוממת ומראה איפה אנחנו נמצאים ומדוע אין טיפול אמיתי בטרור המוסלמי.
ברוב מדינות העולם לא היו מסכימים לאפשר חיים של אזרחים תחת מפגעים קבועים שהופכים את חייהם לסיוט מתמשך ללא הפסקה, באופן שאי אפשר לטייל ברחוב ללא חשש.
אילו היו מחריבים את הרחוב שממנו יצא המחבל – ולא רק את ביתו – יתכן שהיה שינוי. ואם גם זה לא יעזור – אפשר להחמיר עוד יותר. אם הם לא מצליחים לחנך את ילדיהם ואנשיהם להימנע משחיטת אנשים – אנחנו צריכים לטפל בכולם. הגיע הזמן להבין שזו מלחמה, כפשוטה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture