ארדן לח"כים הערביים: "כשהמשטרה תאסוף נשק בכפרים, אתם תגבו את המתנגדים"

השר לבטחון פנים התעמת עם חברי הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת שהיתממו: "למה נזכרתם רק כשהנשק מוואדי-ערה מופנה לתל-אביב?" • השר ארדן הודיע בוועדת הפנים: אתמול לפנות בוקר התחיל מבצע נרחב לאיתור נשק בלתי חוקי במגזר הערבי

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

"בצפון הארץ, 90% מהנשק הבלתי חוקי מגיע מצה"ל", אמר השר לביטחון פנים גלעד ארדן בדיון של ועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם על טיפול המשטרה בנשק בלתי חוקי, "בשנים האחרונות עושים מאמצים לזהות את מקורות הנשק. התחילו לסמן רימונים לשם כך.

השר ארדן הציג נתונים על פיהם בשנים 2014-2015 נפתחו 2500 תיקים כל שנה על אחזקה, ייצור ונשיאת אמל"ח לא חוקי. "צריך להעמיק את הפעילות. זו המדיניות שלי שהועברה למפכ"ל ומבצעים נרחבים מתבצעים כמעט כל שבוע" אמר השר לבטחון פנים.

בדיון עלה כי המשטרה הכריזה בשנים האחרונות על מס' מבצעים לאיסוף נשק אולם עד כה לא נמסרו נתונים כמה כלי נשק נתפסו במבצעים הללו. השר לבטחון פנים התחייב שבסוף השנה הזו תהיה הרבה יותר פעילות להציג.

קרא עוד:
[postim]

בהמשך הדיון האשימו הח"כים הערביים את משטרת ישראל באי-נקיטת אצבע נוכח ההתחמשות הבלתי חוקית במגזר הערבי. ח"כ גטאס אמר לארדן: "אתם יודעים מי הסוחרים בנשק הבלתי חוקי". ארדן: כשיודעים מגיעים אליהם. אם יש לך פרטים, תמסור ונגיע אליהם תוך יום יומיים"

ח"כ אחמד טיבי אמר כי כיום תלמיד תיכון במגזר הערבי יכול להשיג אקדח בקלות. טיבי סיפר כי יותר מ-1100 קרבנות מהמגזר הערבי נפלו מאז שנת 2000 על רקע של פשיעה וירי בין חמולות. "כשנפגשנו עם רה"מ באחרונה, הנושא הראשון שהעלינו היה הנשק הבלתי חוקי במגזר. הוא כרך את זה בקריאות המואזין", סיפר טיבי, "מה הקשר? זוהי הסתה!"

השר ארדן שאל את ח"כ טיבי: האם אתם תגבו את המשטרה כשהם ייכנסו לכפר לאסוף נשק ויהיה עימות? אתם הלוא תגבו את אלו שיתנגדו לשוטרים". יו"ר הרשימה הערבית ח"כ איימן עודה, אמר: "אנו פונים למשטרה, רוצים שיתוף פעולה בעניין הזה. אנחנו הניזוקים העיקריים". לדבריו, ,אם הנשק היה פוגע בצרכים ביטחוניים המשטרה היתה יודעת להתמודד עם זה ולאסוף את הנשקים".

הדיון הפך לסוער כאשר אמר ח"כ עודה: "אם פעולת המשטרה תהיה קונקרטית ותהיה באמת לצורכי איסוף נשקים אנחנו נברך. אך אם ינצלו את ההזדמנות להרוג אזרחים אנחנו נתנגד". ח"כ טלב אבו עראר פנה לשר: "הבתים הערבים מלאים נשקים. נא להתחיל לאסוף, רק לא באמצעים פסולים". ח"כ יואב קיש, שאל בעוקצנות: "מה זה אמצעים פסולים באיסוף נשק? אתה מציע לדפוק ולבקש אם אפשר בבקשה? או לשים מודעה בסניף הדואר?"

גם ח"כ דוד ביטן אמר כי על מנת לאסוף את הנשקים מהכפרים צריך להיכנס עם שיריוניות. לדבריו, "לשמוע את הח"כים הערבים מאשימים את המשטרה ואותנו בכל מה שקורה שם זו צביעות- אנחנו לא אשמים שהכפרים הערבים הפכו להיות המערב הפרוע". ביטן הרגיז את הח"כים הערביים כשהתבטא: "בכפרים הערבים לא שומרים חוק, הם מצפצפים עליו". חברי הכנסת הערבים התפרצו לעברו: "עושה הכללות, בושה וחרפה!"

ח"כ באסל גטאס: "היסטורית היחסים בין המשטרה לאוכלוסייה הערבית רצופים חשדות ודעות קדומות. השופט אור כתב על זה הרבה ומאז זה לא השתנה. השוטרים תופסים את הערבי כאויב ואנו תופסים את המשטרה כגוף עוין וזה משליך על הכל. בשנות ה70-80 הייתה הרבה פחות נוכחות משטרתית ולא הייתה חתיכת נשק אחת. איך פתאום קמות תחנות משטרה בכפרים וכמות הנשק עולה?"

(אילוסטרציה: עיסאם רימאווי – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture