אח"י רהב עגנה בחיפה: "מכונת המלחמה המשוכללת ביותר"

3 שבועות אחרי שיצאה מגרמניה הגיעה הצוללת המתקדמת אח"י רהב לחופי חיפה, והצטרפה לחיל הים בטקס חגיגי • ראש הממשלה: "צי הצוללות שלנו משמש להרתעת האויבים ששואפים להשמידנו. הם לא ישיגו את מבוקשם" • ריבלין: "מכונת המלחמה האימתנית, המשוכללת המורכבת והיקרה ביותר שיש היום בידי הצבא"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו

ברוכים הצוללים. בטקס רשמי, שלושה שבועות לאחר שהפליגה מגרמניה, התקבלה היום (ג') הצוללת החמישית של חיל הים – אח"י רהב, בבסיס החיל בחיפה.

בטקס בו לקחו חלק רה"מ בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ומפקד חיל הים רם רוטברג, נכנסה הצוללת נכנסה למעגן הבסיס לצד הלוחמים שעתידים לשרת בה.

הצוללת המתקדמת, מסוג דולפין בינה בעלת יכולת לפעול בחשאיות ולאורך זמן במעמקי הים, באמצעות מנועים מתקדמים המאפשרים לה שהות מתחת למים ללא צורך בעלייה לקו המים כדי להכניס אוויר. בתקופה הקרובה יותקנו על הצוללת מערכות מתקדמות תוצרת ישראל, והיא תצטרף לצוללת אח"י תנין, גם היא מסוג דולפין, שהגיעה לפני כשנה מגרמניה וכבר נמצאת בלב העשייה הביטחונית במעמקי הים.

קרא עוד:
[postim]

נשיא המדינה פנה אל צוות הצוללת, אותו פגש בעיר קיל שבגרמניה לפני מספר חודשים כשהכינו את אח"י רה"ב לקראת מסעה לישראל: "בנכר, בקיל, ראיתי את גודל המחויבות שלכם, את האחריות, את המקצוענות. את הנחישות ואת אחוות הלוחמים".

אחי רהב 22,100 טון של תחכום ועצמה. הצוללת בצאתה מהמספנה בקיל

"אל צי זרוע הים מצטרפת היום אח"י רהב. 68 מטר, 2,100 טון של תחכום עצמה וחדשנות. ללא כל ספק, אח"י רהב היא מכונת המלחמה האימתנית, המשוכללת המורכבת והיקרה ביותר שיש היום בידי צבא ההגנה לישראל" הוסיף ריבלין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס: "מעל לכל, צי הצוללות שלנו משמש להרתעת האויבים ששואפים להשמידנו. הם לא ישיגו את מבוקשם. הם צריכים לדעת שישראל מסוגלת לפגוע בעוצמה רבה בכל מי שמנסה לפגוע בה ואזרחי ישראל צריכים לדעת שישראל היא מדינה חזקה מאוד, ושאנו עושים ונעשה הכל כדי להגן עליכם, בכל מקום ובכל זירה.

בעולם הקינטי ובעולם הקיברנטי עם מערך הסייבר שאנו בונים. באויר – ומעל האויר – בחלל. בקרקע – ומתחת לקרקע מול איום המנהרות. בים – ומתחת לים – עם צי הצוללות."

שר הביטחון בוגי יעלון, אמר בטקס קליטת הצוללת "אח"י רהב": "ישראל תדע להגיע לכל מקום במזרח התיכון ואף מעבר לו, ולהניח ידה על פעילי הטרור, מפקדיהם ושולחיהם, ואם נידרש לכך, גם לפגוע באמצעי הלחימה שהם חותרים לאגור כדי להשתמש בהם נגדנו"

לדבריו, "הצטרפותה של הצוללת החדשה 'אח"י רהב' לזרוע הים, ולמערך הכוחות המבצעי שלה, מהווה נדבך נוסף בעוצמתנו. 'אח"י רהב', ואחותה 'אח"י תנין', לצד שלוש הצוללות הנוספות, יאפשרו לזרוע הים להמשיך ולפעול בשילוב כוחות עם שאר יחידות ומערכי צה"ל כדי לסכל את כוונות הזדון של אויבינו לשבש את חיינו. זרוע הים מסייעת למערכת הביטחון ולצה"ל לא רק להעניק הגנה מרבית לאזרחי המדינה, אלא גם אוחזת ביכולות התקפיות המאפשרות לפעול בכל מקום שנבחר, לאורך חופיה של ישראל ואף הרחק מהם.

"אשיב ממצולות ים"

הגעתה של הצוללת התבצעה בהשגחה פרטית לא רק באותו הנתיב בים התיכון שאותו עברה הצוללת אח"י 'דקר' אלא גם באותם מועדים. לפני יומיים, בדיוק בציון יום השנה ה-48 להיעלמותה של הצוללת אח"י 'דקר', חלקו לוחמי אח"י 'רהב', כבוד לאחיהם הצוללנים בנקודת נפילתם.

"זיכרון אחינו, לוחמי ומפקדי אח"י 'דקר' הינו נר ומורשת לפעילות שייטת הצוללות" אמר מפקד שייטת הצוללות, אל"ם ד'. "סימני השאלה סביב אח"י 'דקר' ליוו ומלווים אותנו המשפחות, שייטת הצוללות וזרוע הים מזה 48 שנים. אולם דבר אחד ברור, שמתוך מורשתם של צוללני אח"י 'דקר' ושל שאר צוללני העבר צמחה שייטת צוללות חזקה ועוצמתית, המהווה כוח לחימה והרתעה חסר תקדים", הוסיף.

במהלך הטקס הימי לזכרה של הצוללת אח"י 'דקר' במקום טביעתה, 265 מייל מחופי הארץ, בנוכחות מפקדים ולוחמים משייטת הצוללות ושייטת ספינות הטילים, הוקראו שמות הנופלים, הונחו זרים לזכרם, התקיים מטח כבוד והושמעה צפירת התייחדות.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture