ליצמן יכלול תרופות מצילות חיים במסגרת השב״ן: "אני קובע, לא פקיד של משרד האוצר!"

השר ליצמן התעמת עם בכירי האוצר והודיע כי תרופות מצילות חיים שאינן בסל הבריאות, ישולבו במסגרת השב"ן של קופות החולים • פקידי האוצר הביעו התנגדות ליוזמה וליצמן הגיב בסערת רגשות: "אולי תסמכו עלי? אולי בכל זאת אני עושה משהו טוב? אולי תשמחו שאני תורם לבריאות הציבור?"

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

במהלך דיון שקיימה הבוקר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בהצעה דחופה לסדר שיזם ח"כ הרב אורי מקלב בנוגע לתרופות מצילות חיים שאינן כלולות בסל הבריאות, הכריז שר הבריאות הרב יעקב ליצמן כי יפעל לשילוב במסגרת השב"ן תרופות מצילות חיים שאינן בסל הבריאות, ואף יקדם הצעת חוק ממשלתית בנושא.

"מי שמתחת לקו העוני, קופות החולים יעניקו לו את התרופות ללא תשלום" אמר ליצמן ונימק: "אני לא צופה שניתן להוסיף עוד מיליארדים לסל התרופות, ולכן שב"ן הוא הפתרון. אשקול לתת לוועדת התרופות להמליץ אילו תרופות ייכנסו לשב"נים. לא החלטתי עוד באיזה סכומים מדובר, אבל אני לא מתכוון לוותר בעניין זה".

קרא עוד:
[postim]

רן רידניק מאגף התקציבים במשרד האוצר אמר לשר ליצמן: "אנחנו במחלוקת עמוקה מאוד. בתוך הסל הציבורי יש כבר תרופות מצילות חיים, זה יותר נכון ציבורית וכלכלית ונגיש לכולם. פרמיות השב"נים כבר עלו בעשרות אחוזים. רק לפני כמה חודשים אישרנו חקיקה במטרה להוריד פרמיות ולצמצם את ההוצאה הציבורית לבריאות". בתגובה הרים השר את קולו ואמר בהתרגשות: "על מה אתה מתבסס? על מה יהיה פרמיות? אני אומר לך שלא. אני קובע, לא פקיד של משרד האוצר. אני האחראי לבריאות, ואני אקבע ולא הוא".

רידניק: "צריך להיות איזון אקטוארי, וזאת לא החלטה שלי". ליצמן: "יש שר והוא צריך להחליט. או שאני מוביל את המשרד, או שאני מובל. אני רוצה לעשות סיעוד, אתם אומרים לי לא, כי זה מעלה מסים. אבל זה הורדת מסים כי חוסכים כסף מבריאות פרטית. אולי אני צודק לפעמים? לא יעזור לו, לפקיד כלשהו, לא לו ולא לשליחו. לא יעזור. לא ולא. לא ולא. אולי תסמכו עלי? אולי בכל זאת אני עושה משהו טוב? אולי תשמחו שאני תורם לבריאות הציבור? אם אני חוסך חיי אדם יום יום בהחלטה הזאת, אתם רוצים שאני אוותר? השתגעתם לגמרי? לא יעזור לכם, לא לחברי כנסת, וקל וחומר לא לפקידי אוצר".

מקלב: "שיקול תקציבי שרירותי של האוצר הופך לשאלה של חיים ומוות"

"בסופו של תהליך, ועדת סל התרופות לא מאשרת תרופות רבות, חלקן מצילות ומאריכות חיים, וגם הוועדה מודה בכך שאלמלא שיקול התקציב הייתה מאשרת תרופות רבות נוספות", אמר ח"כ מקלב בדיון וציין כי "מבחינתו זה רק מחדד את המחויבות כלפי ציבור החולים שמונעים ממנו תרופות מצילות חיים. אלו לא תרופות ההומאופתיות או תרופות בלתי קונבנציונליות סודיות, אלא על תרופות קיימות, מוכחות מחקרית ומומלצות – אך שיקולי תקציב גורמים לכך שלחולה אחד יש את התרופה מצילת החיים ואילו לחולה שמאושפז לצידו אין כל תרופה. זה מותיר את הציבור בפני דילמות קשות והם מוכרים את כל מה שיש להם כדי לממן את התרופה. כיצד ייתכן שאב לא ייתן לבנו תרופה מצילת חיים ולהיפך? שיקול תקציבי שרירותי של האוצר הופך לשאלה של חיים ומוות".

מלכתחילה, הסביר ח"כ מקלב, הרצון היה לשלב תרופות מצילות חיים במסגרת סל הבריאות. כיוון שמשיקולים תקציבים הדבר לא נעשה ולנוכח העובדה כי רוב רובו של הציבור מבוטח כיום בביטוחים המשלימים של קופות החולים, הציע ח"כ מקלב במרכז הדיון לשלב תרופות מצילות ומאריכות חיים במסגרת זו – כך שמצד אחד מסגרת התקציב של ועדת הסל לא תיפרץ, ומאידך הציבור יוכל לקבל תרופות מצילות חיים.

שר הבריאות הרב יעקב ליצמן הודיע בדיון כי הנושא חשוב וקרוב לליבו, והוא פועל לקדם את ההצעה שהועלתה ולהורות על שילוב תרופות מצילות חיים במסגרת השב"ן של קופות החולים. הצעה כזו תובא בקרוב לכנסת כהצעת חוק ממשלתית, ובמקביל יפעל משרד הבריאות לקבוע קריטריונים שיעניקו זכאות לתרופות מצילות חיים גם לאוכלוסיות חלשות שאינן מבוטחות בשירותי הבריאות המשלימים של קופות החולים.

(אילוסטרציה: צלם – פלאש 90)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture