שר הביטחון: "חופש הפעולה בסוריה נשמר גם מצד ארה״ב וגם מצד רוסיה"

"אנו נערכים לאפשרות שמתישהו תיפתח עוד פעם חזית מדרום ונצטרך להתמודד עם זה" אמר יעלון והבטיח כי מערכת הביטחון אינה שוקטת מול חפירת המנהרות ההתקפיות • על סוריה: "קשה לי לראות במציאות הזאת הפסקת אש כוללת יציבה" • על סיכומי הסיוע הביטחוני מארה״ב: "אני מעריך שהנושא הזה יגיע לסיכום בשבועות הקרובים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
הפת"ח בצעד דרמטי בעקבות חיסול חוליית המחבלים בשכם • צפו בהפגנת זעם
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

"חופש הפעולה שלנו נשמר וההגנה על האינטרסים שלנו נשמרת" אמר שר הביטחון משה יעלון, בהתייחסו למצב בסוריה הצולעת לקראת הסכם הפסקת אש.

"ישראל פועלת מתוך יתרון אחד, להגן על עצמה ועל האינטרסים שלה. בהתאם לזה אנחנו פועלים, זה מוכר גם על ידי ארה"ב ומוכר גם על ידי רוסיה שפעילה כעת בסוריה" אמר יעלון.

שר הביטחון משה יעלון ביקר היום במשחתת האמריקנית העוגנת בישראל במסגרת תרגיל אזורי, אך לא תלה תקוות במשא ומתן האמריקאי בסוגיה הסורית, "המצב שם כאוטי. הניסיונות המדיניים, גם בהתערבות ארה"ב וגם רוסיה להביא להפסקת מעשי האיבה, כפי שהם קוראים לזה, או הפסקת אש, בינתיים עולים בתוהו. קשה לי לראות במציאות הזאת הפסקת אש יציבה, שבה כל הגורמים ייענו להפסקת האש. דאעש אינו שותף לתהליך הזה, ג'בהת אל-נוסרה אינו שותף לתהליך הזה והרוסים אומרים, כל עוד אלה פעילים אנחנו נתקוף אותם. אם גורם כזה או אחר מתוך האופוזיציה יסכים ברמה המקומית להפסקת אש זה עניין אחד, הפסקת אש כוללת אינני רואה באופק".

קרא עוד:
[postim]

שר הביטחון התייחס להתחממות האחרונה בגזרת המנהרות שברצועת עזה, וביקש להמעיט בגודל האיום" "חמאס מתעצם ומנסה להתחמש ברקטות, לא באותה הצלחה שהייתה קודם. משום הקושי להבריח היום מבחוץ הוא נאלץ לייצר את זה, לכן אנחנו רואים הרבה ניסויים לעבר הים. יש מחסור גם בחומרים לייצור רקטות, והם מנסים לאלתר וכמובן חופרים מנהרות. גם מנהרות הגנה וגם התקפיות".

"איננו משלים את עצמנו. אנחנו במקביל נערכים לאפשרות שמתישהו, ואני מקווה רחוק ככל האפשר, תיפתח עוד פעם חזית מדרום ונצטרך להתמודד עם זה. איננו שוקטים על השמרים, לא לגבי האמצעים ההגנתיים שלנו ולא לגבי האמצעים ההתקפים שלנו, ולכן לפחות אני יכול להבטיח לתושבי עוטף עזה בעיקר, שאנחנו נמשיך לעשות כמיטב יכולתנו על מנת שהם ימשיכו להיות עסוקים בלבנות עוד בתים ולפתח את היישובים".

שר הביטחון יעלון ושגריר ארהב דן שפירו על אוניית חיל הים האמריקני 1 (8)

ביקורו של שר הביטחון במשחתת האמריקנית USS Carney העוגנת בנמל חיפה, נעשה על רקע השתתפותה בתרגיל המשותף לצבאות ארה"ב וישראל, ג'ניפר קוברה. את שר הביטחון יעלון אירח במשחתת שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, נספחי צבא ארצות הברית בארץ ומפקדי המשחתת. במהלך הביקור קיבלו שר הביטחון יעלון והשגריר שפירו סקירות אודות פעילות המשחתת ויכולותיה, וערכו עליה סיור.

שר הביטחון אמר כי התרגיל "ג'ניפר קוברה 2016" הוא דוגמא נוספת ל"יחסים המאוד מיוחדים, המאוד עמוקים והמאוד חשובים בין ארה"ב ידידתנו הגדולה, לבין מדינת ישראל. בין הצי השישי לבין צבא ההגנה לישראל".

יעלון התייחס גם לדיווחים על התקדמות בסיכומים לגבי הסיוע הביטחוני שתעביר ארה"ב חלישראל בעשור הקרוב ואמר כי הוא מעריך שהנושא יגיע לסיכום בשבועות הקרובים. "בביקורי האחרון בארה"ב סיכמתי עם מקבילי, ידידי, מזכיר ההגנה אשטון קרטר, את היכולות שתהיינה זמינות לישראל כדי לשמור על היתרון האיכותי שלנו שכל כך חשוב, על ההרתעה שלנו והתרומה ליציבות האיזור".

שר הביטחון יעלון ושגריר ארהב דן שפירו על אוניית חיל הים האמריקני 1 (6)שר הביטחון יעלון ושגריר ארהב דן שפירו על המשחתת האמריקנית

(צילומים: אריאל חרמוני – משרד הביטחון)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture