בולגריה עשויה להצטרף לברית הישראלית עם יוון וקפריסין

נשיא קפריסין שוחח לפני מספר ימים עם ראש ממשלת בולגריה שהביע רצונו להשתתף בפוטנציאל של מאגר הגז הגדול של ישראל • "אנו מצפים לכמות גדולה של גבינה בולגרית" אמר לו נתניהו בביקורו היום בישראל כשבישר לו על הורדת מכסי יבוא • ראה"מ בוריסוב: "אינני מסתיר את העובדה שקיימנו גם שיחות טלפון רבות בנושאים הביטחוניים"

כתבות נוספות בנושא:

ביטול הצעד של טראמפ: ישראל הסירה את התנגדותה לחזרת ארה"ב לאונסק"ו
אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
ביקור חשאי: מנכ"ל משרד החוץ נפגש בטורקיה עם יועצו הבכיר של ארדואן
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית

"ישראל ובולגריה ניצבות באותו צד במאבק נגד הטרור והקיצוניות האסלאמית" אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב, אשר נועד עמו בלשכתו יחד עם סגן ראש הממשלה ושר החוץ של בולגריה.

ראש ממשלת בולגריה בוריסוב, הסכים לדברים: "בכל הקשור לתחום הביטחון והמלחמה בטרור, אנו עושים דברים רבים יחד, ואינני מסתיר את העובדה שקיימנו גם שיחות טלפון רבות בנושא זה".

במהלך הפגישה הציג נתניהו לבוריסוב סרטון על ההסתה הפלסטינית שמניעה את פיגועי הטרור. בסרטון דוגמאות לנרטיב ההסתה שמקודם החל מהנהגת הרשות הפלסטינית, במערכת החינוך, ובתכניות הילדים בטלוויזיה הרשמית הפלסטינית.

קרא עוד:
[postim]

ראש הממשלה הבולגרי נפגש אתמול עם הקהילה הבולגרית בירושלים, ואמר כי התרגש מאד לשוחח עם אנשים שבתקופת השואה היו בני שנתיים-שלוש, והבולגרים באותם ימים סייעו בהצלתם, "דיברתי איתם היום על הזיכרונות שהם מוקירים, הם דיברו על בולגריה וישראל כמולדת משותפת" אמר בוריסוב. "זאת המדינה היחידה שבה זה לא משנה אם לקרוא להם יהודי בולגריה או הבולגרים היהודים".

נתניהו פנה לעמיתו ואמר לו בחיבה גלויה: "בויקו, שנינו התמודדנו עם מתקפות טרור מאותו מקור. שיתוף הפעולה בינינו לאחר מתקפת הטרור בבורגס היה קרוב מאוד. אולם אנו יודעים כי מדובר במקרה אחד מתוך נגע רחב שתוקף את מדינותינו, את המזרח התיכון ואת העולם. ישראל ובולגריה ניצבות באותו צד במאבק נגד הטרור והקיצוניות האסלאמית. שיתוף הפעולה בינינו מחזק אותנו, ובאמצעות שיתוף פעולה זה, ננצח.

בוריסוב הוסיף כי בכל הקשור לתחום הביטחון והמלחמה בטרור, "השגנו דברים רבים יחד ואנו עושים דברים רבים יחד, ואינני מסתיר את העובדה שקיימנו גם שיחות טלפון רבות בנושא זה". ראש הממשלה הבולגרי לא חסך גם במחמאות בנושא: "ראש הממשלה נתניהו הוא מקור בלתי נדלה של תבונה וידע בכל הקשור לתהליכים המתרחשים במזרח התיכון ומעבר לכך, אדם מאוד משכיל, ואני מוקיר לו תודה על כך שהוא תמיד היה כן ואמיתי איתי וחלק איתי את השקפותיו בנושא תהליכים ומגמות שהוא מזהה באזור ובעולם, ועל כך אני מודה לו"

.שיחות טלפון רבות. ארונות הרוגי הפיגוע בבורגס נוחתים בישראל
 (צילום: טלי מאייר-פלאש 90)

נתניהו ובוריסוב דנו בענייני ביטחון, הגירה ופליטים באירופה, מלחמה בטרור, סייבר, מסחר תיירות, ידע וטכנולוגיה, אנרגיה וגז טבעי. "כולי ציפייה לדיונים בינינו", אמר נתניהו, "אני רוצה גם להביא לתשומת לבך שבכוונתנו להוריד מסי מכס ומסי ייבוא. אנו מצפים לכמות גדולה של גבינה בולגרית. כמובן נדון בתחומים רבים אחרים".

ראש ממשלת בולגריה בוריסוב הביע אף הוא את רצונו בהידוק הקשרים והתעניין אודות אפשרות ההתחברות לצינור הגז הישראלי שיגיע ליוון, שכנתו. "אני מקווה שתהיה לנו עכשיו האפשרות לדון בפוטנציאל של ישראל בכל הקשור למאגר הגז הגדול שהתגלה כאן. נשיא קפריסין שוחח איתי על כך לפני מספר ימים, ואני רואה עתיד גדול בכך, ואני מקווה שנוכל לדון בכך היום".

‏‏ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת בולגריה בויקו בוריסוב 4 - עותק (2)(צילומים: קובי גדעון, לע"מ)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture