מקלב: אישור חוק המקוואות מהווה אמירה ברורה לרפורמים

חבר הכנסת אורי מקלב אמר הערב כי "לאישור חוק המקוואות אמירה ומשמעות ברורה של סיעות הקואליציה וראש הממשלה כלפי הרפורמים וניסיונות הלגיטימציה שלהם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

עם אישור "חוק המקוואות" בקריאה טרומית אומר ח"כ אורי מקלב כי "לחוק המקוואות שלוש תכליות עיקריות: האחת, שמירת הסטטוס-קוו שמקווה טהרה הוא מקווה שפועל לצורך טבילה הלכתית בלבד והכשלת הניסיון הרפומי לשנות את המצב באמצעות פסיקת בג"ץ.

"שנית, זו בעלת אמירה ומסר כללי כלפי ניסיונות השווא המתוקשרים של הרפורמים בתקופה האחרונה כאילו קיבלו הכרה, מעמד ולגיטימציה. ושלישית, ההתלכדות של כל סיעות הקואליציה – כולל של ראש הממשלה עצמו – שתמכו והובילו את החקיקה עם כל המשמעותיות הישירות והעקיפות שיש בכך. והכשלת נסיונות האופוזיציה והארגונים השונים להרחיב בקיעים בקואליציה ולערער את יציבותה נכשלו".

קרא עוד:
[postim]

כזכור, מליאת הכנסת אישרה הערב בקריאה טרומית את הצעת חוק המקוואות שהגיש חבר הכנסת משה גפני. 42 חברי כנסת תמכו בה ו-28 התנגדו. ההצעה תועבר להמשך דיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה.

מגיש הצעת החוק, ח”כ משה גפני אמר בדיון כי “הצעת החוק הזו לא באה למנוע מרפורמים וקונסרבטיביים לטבול במקווה. להפך אנחנו מזמינים את כולם. יש החלטה של בג”ץ שאני לא מבין למה השופטים פסקו את הפסיקה הזו, ואנחנו רוצים לתקן טעות שלפי דעתנו פסק בית המשפט. יש במדינה הזו יותר מקוואות פרטיות שאף אחד לא מתערב בהם אבל מקוואות ציבוריות של המדינה הם עבור טבילה הלכתית.

“דבר וחצי דבר לא ישתנה מהחוק הזה, מה שהיה הוא שיהיה. אני מודיע ומתחייב כאן במליאה שאנחנו ננסח את זה בוועדה באופן שיהיה ברור שלא יהיה שינוי במעמד הטובלות. אנחנו רוצים להשאיר את המצב כמו שהוא ולא רוצים להביא למתח מיותר. מה שמדובר פה זה שרוצים לעשות גיור במקווה כשזו לא מטרת המקווה. מקווה זה נושא הלכתי זה לא בית מרחץ ולא חמאם טורקי”.

השר לשירותי דת, דוד אזולאי אמר: “מי שאינו מקבל את סמכותה של התורה ורומס את מצוותיה ברגל גסה אינו יכול לטעון שהוא מייצג דת בישראל. התנועות האלה שרויות בנסיגה והמספרים שהם מציגות מנופחים. זכותם לנהל טקסים וכל פולקלור שהם ירצו אבל היהדות היא לא תיאטרון שבאים אליו באוטו בשביל ליהנות. הגופים הללו שמבקשים לשנות את התורה וההלכה הם אינם זרמים בדת ישראל.

“כמו שלא ניתן לרופא להתקרב לבית חולים באמצעות כישוף ולא נקרא לו רופא, כך לא ניתן לגופים האלה להתקרב לתורת ישראל. מאז קום המדינה הקפידו כולם על שמירת הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה. יש כאם מהלך שלא בר בידיים נקיות. עם כל הכבוד לציונות ולתמיכה שלהם במדינת ישראל, לא ניתן להם לנהל אותנו בשלט רחוק ולפגוע בצביונה היהודי של המדינה. אני מודיע לכם שכל ניסיון להתערב ולשנות כללים שלא על פי ההלכה לא יהיה”.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture