דרעי הכריז: משרד הדתות יתקצב את הילולת הרשב"י ב-9.5 מיליון ש"ח

השר אריה דרעי קיים ישיבה ממושכת בלשכתו במשרד הפריפריה הנגב והגליל, והודיע על הקצאת משאבים מרובים לטובת הילולת הרשב"י בל"ג בעומר • דרעי: "נעשה הכול למען מאות אלפי העולים לציון הרשב"י"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר הפנים הפריפריה והנגב והגליל ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי יקצה תקציבי עתק להילולת התנא רבי שמעון בר יוחאי במירון, כך הוחלט בתום ישיבה ממושכת שהתקיימה בלשכתו כחלק מהתגייסותו להצלחת אירועי ל"ג בעומר באתרא קדישא מירון.

בישיבה שהתקיימה הערב השתתפו הגאון רבי שמואל רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים, סגן השר ה משולם נהרי, מנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס, מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל הגב' סיגל שאלתיאל הלוי, מנהל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים הרב יוסף שוינגר, מנהל המקומות הקדושים בצפון הרב ישראל דרעי, עמית סופר ראש המועצה האזורית מרום גליל. מאיר שפיגלר מנכ"ל קק"ל ודני עטר יו"ר קק"ל.

קרא עוד:
[postim]

לאחר דיון ממושך על אירועי ל"ג בעומר במירון, ומסקנות משנים עברו הכריז השר הרב אריה דרעי כי יקצה תקציב גדול ממשרדו לטובת שיפור דרכי הגישה לציון הרשב"י. בין הצעדים המיידים עליהם הוחלט יהיו בניית מדרכות, כבישים, כיכרות, תאורה, ברזיות, וספסלים לאורך דרך העלייה לצין הרשב"י במירון. התאריך לביצוע העבודות הוא מיידי על מנת שהעבודות יושלמו כבר לקראת ל"ג בעומר הקרוב. השר הורה לכל הגורמים הרלוונטיים להתחיל ולהניע את התהליך על מנת שהעבודות יושלמו כבר בעוד בל"ג בעומר.

בנוסף הכריז השר בפגישה כי המשרד לשירותי דת יממן את אירועי ל"ג בעומר במירון באמצעות תקציב על סך 9.5 מיליון ₪. בין התקציב שאושר, ייבנו קירות תומכים לשטחי ההתקהלות, אשר יסייעו לבטיחות הציבור לאורך כל ימות השנה, ובפרט בימי ל"ג בעומר, אז פוקדים את האתר מאות אלפי מתפללים. מנכ"ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס הוסיף כי את העבודות יבצעו קבלנים מטעם המשרד לשירותי דת.

במהלך הפגישה עודכנו הנוכחים גם בפרויקט שיפוץ ושדרוג מערך שירותי הגברים והנשים באתר הציון, אשר נערך בימים אלו, על מנת שהתנאים במקום יהיו מיטביים. בסיום הישיבה הממושכת הודיע דרעי על הקמת צוות מקצועי שילווה באופן יום יומי את הפעילות וישמש כוועדת ביצוע. בראש הצוות תעמוד הגב' סיגל שאלתיאל מנכ"לית משרד הנגב והגליל.

בוועדה יהיו חברים הרב יוסף שוינגר, מר עודד פלוס ומר מאיר שפיגלר. "נעקוב באופן יומיומי אחר ההתקדמות, ונפתור כל בעיה שתצוץ מול משרדי הממשלה השונים" אמר דרעי "נעשה הכל למען מאות אלפי העולים לציון הרשב"י.. מבחינתי אני רוצה שייכנסו מיידית מחר בבוקר לעבודה בשטח" הודיע לנוכחים.

עם סיום הישיבה שהתקיימה אמר דרעי כי "אתר ציון הרשב"י הוא מקום קדוש אליו נוהרים במהלך שבוע ההילולא חצי מיליון איש ובמהלך ימות השנה מאות אלפים נוספים. השליחות המינימלית שלנו היא לסייע ולעשות הכול על מנת שמאות אלפי המתפללים יוכלו להגיע למקום ולהתפלל ולהעתיר בתפילה בצורה נעימה ומכובדת".

יצוין כי עם כניסתו של השר דרעי לתפקידו, קיים השר סיור מקצועי ממושך ורחב היקף באתר ציון הרשב"י במירון, על מנת לבחון את הדרכים לקדם את היישוב, אשר נחשב למקום המתוייר ביותר בישראל מלבד הכותל המערבי. בסיור נטלו חלק גורמי המקצוע ממשרדי הממשלה השונים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture