החוטים בצבצו מהתיק • "ראינו מטען חבלה וצרחנו: 'תברחו'"

עד ראיה ששהה סמוך למחבל שנעצר הבוקר בתחנת הרכבת הקלה: "הייתי בטוח שאני עומד למות בכל רגע" • במשטרה משבחים את תפקודו של המאבטח שערנותו מנעה אסון גדול • "אם המחבל היה מצליח לבצע את זממו - התוצאה היתה אחרת ממה שהכרנו בגל הטרור הנוכחי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חקירת המחבל שנעצר הבוקר בתחנת הרכבת הקלה בירושלים עם מטען חבלה בדרכו לבצע פיגוע נמשכת גם בשעה זו. במשטרת ירושלים משבחים את ערנותם של המאבטחים במקום שמנעה אסון גדול מאוד.

רפאל סין-שלום, עובד בחנות סמוכה לתחנת הרכבת, היה עד לדרמה הגדולה. "הייתי הבוקר בחנות, ויצאתי לעשן סיגריה עם אחד המאבטחים. המאבטח הבחין במחבל, והוא ביקש ממנו להזדהות. הוא הורה לו להוריד את תיק הגב שהיה עליו. המאבטח, ממוצא דרוזי, החל לדבר עם המחבל בערבית, והחל לבצע בדיקה גופנית. הבנתי שמדובר במשהו לא שגרתי – אז הזזתי את התיק לכיווני ונעמדתי לידו", הוא שחזר בראיון לערוץ 2.

רפאל סין הוסיף: "הסתכלנו לתוך התיק, ראינו את מטען החבלה, והלב שלנו נפל…נהייתי לבן, התחלתי להזיע, התחלנו להזהיר את כולם לצעוק שמדובר מטען חבלה. לא ידעתי לאן לברוח. קראתי לאנשים בחנות לברוח, וחיכיתי כל רגע לבום. הייתי בטוח שאני עומד למות בכל רגע". לדבריו, "המאבטח היה מבוהל אף הוא. הוא זרק את המחבל על הרצפה, כיוון עליו את ואיים עליו שלא יזוז ממקומו. פשוט פחדנו פחד מוות. התיק היה ממש בין הרגליים שלי".

עד ראיה אחר סיפר: "אנשים התחילו לצעוק, קראו לאנשים לברוח. ראיתי משטרות ואמבולנסים. הלכתי לכיוון הרכבת וראיתי שהיא התעכבה – ואז סיפרו לי מה קרה".

"מדובר במטען גדול שמורכב מכמה מטענים", אמר מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, שהגיע לזירה. הלוי הוסיף: "מאבטח של הרכבת הקלה זיהה אדם חריג וחשוד, בחור צעיר. הוא ניגש אליו וניסה לדבר איתו. הצעיר לא הגיב. הוא פתח לו את התיק וגילה מטען. מדובר במטען גדול שמורכב מכמה מטענים".

לדברי הלוי, "ההערכה היא שהמחבל תכנן לפגוע ברכבת הקלה. מדובר בצעיר מבית עולא שהגיע לירושלים. הוא ניצל פרצה כדי להיכנס לעיר. בתיק נמצאו גם סכינים כך שנראה שהמחבל התכונן לבצע פיגוע שמשלב פיצוץ ודקירה. אנחנו ערוכים לכל מתווה פיגוע".

נס בירושלים: מחבל עם מטעני חבלה נעצר בתחנת הרכבת הקלה

בתוך כך, במערכת הביטחון בודקים את כל כיווני החקריה סביב האירוע, כשההתמקדות היא בניסיון להבין האם המחבל פעל באופן עצמאי או מטעמה של התארגנות מקומית זו או אחרת.

"צריך להבין שאם המחבל היה מצליח במזימתו – היינו עדים לתוצאות אחרות מאלו שהורגלנו אליהם בגל הטרור הנוכחי. זו יכלה להיות נקודת מפנה – פיגוע עם נפגעים רבים בנקודה אסטרטגית", אמר בכיר בפיקוד מרכז.

בוידאו: 'הרובוט' המשטרתי בדרכו לנטרול המטענים. צילום: מדברים תקשורת

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר: "הבוקר בזכות ערנותם של מאבטחי הרכבת הקלה של עיריית ירושלים נמנע פיגוע גדול. מאבטחי הרכבת הקלה הם חלק ממרקם המגן האנושי הרחב של ירושלים כנגד המחבלים המנסים לזרוע טרור ופחד. המסר שלנו לציבור הוא להמשיך בשגרה, לגלות ערנות ולעולם לא להיכנע לטרור. עלינו לרדוף את המחבלים בכל מקום ללא פשרות וללא מעצורים, ובמקביל להמשיך לפתח ולחזק את ירושלים. אנחנו יכולים להתגאות באנשי הביטחון של עיריית ירושלים ובשוטרי ירושלים על המסירות הגדולה ועל הנכונות לסכן את חייהם על מנת לשמור על תושבי ירושלים. תודה לכם בשם תושבי העיר".

צילומים: פלאש 90
F160717HP26

F160717HP27

F160717HP04

F160717HP01

F160717HP13

F160717HP10 (1)

F160717HP11

F160717HP08

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture