התעמרות • כתב אישום נגד אם ל-11 שקיבצה נדבות בכותל

המדינה מתעקשת לנהל הליך משפטי יקר נגד אשה בת 64, אם ל-11 ילדים שסובלת מבעיות רפואיות שונות, משום שקיבצה נדבות בכותל בניגוד לחוק • הנאשמת: "מה עשיתי? רצחתי מישהו? בסך הכול ביקשתי עזרה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מידת סדום: אשה קשת יום, אם ל11 ילדים בשנות ה-60 לחייה, שסובלת מבעיות בריאותיות ונפשיות שונות, מוצאת את עצמה נרדפת עד חורמה ע"י הרשויות – משום ש"קיבצה נדבות בכותל בניגוד לחוק".

למרות שמדובר בהליך משפטי יקר וסבוך ביחס ל"חומרת" העבירה, המדינה מתעקשת לנהל אותו. "הנאשמת עשתה מעשה אסור בתחומי המקומות הקדושים ליהודים. היא שהתה ברחבת הנשים, ביקשה נדבה וקיבלה כסף מהעוברים במקום", נאמר בכתב האישום שהוגש נגדה. יצוין כי העונש המירבי על עבירה כזאת הוא ששה חודשי מאסר.

"אני מגיעה להתפלל בכותל ולא מבקשת נדבות ברחבה עצמה…חוץ מזה הכותל הוא מקום בינלאומי. גם בבית המקדש היו מבקשים נדבות זו מצווה הכי גדולה", אומרת הנאשת בראיון לאתר YNET.

לטענתה, היא "סובלת מבעיות בריאותיות קשות ונוטלת 15 כדורים ביום. המצב הכלכלי שלנו לא טוב ואני חייבת לעזור לילדים שלי. אחת מהבנות שלי סבלה ממומים ונפטרה לפני הרבה שנים. ילדים אחרים סובלים ממחלה נדירה ונולדו ללא שיער. כל החיים נאלצנו לעבור טיפולים קשים".

"אין רחמים ולא מתחשבים בי. לא היו אישומים כאלה בעבר. מה עשיתי? רצחתי מישהו? בסך הכול ביקשתי עזרה. מדוע זה פלילי?", היא מוסיפה.

בפרקליטות המדינה מסרבים לפי שעה להתגמש למרות מצבה הלא פשוט של האשה. "העובדה שלא מדובר במעידה חד פעמית אלא בהתנגשות שיטתית, שבמסגרתה היא ביצעה את העבירות גם לאחר שנחקרה והוזהרה גורמת לכך שקיים אינטרס ציבורי ממשי בניהול ההליך הפלילי".

עוד נמסר מהפרקליטות: "נעשתה בהתאם למדיניות האכיפה בעבירות מסוג זה. חשוב לציין כי כאלה הנסיבות האישיות הן תמיד לא פשוטות. על כן, ורק במקרים חריגים ביותר, תתקבל בקשה לעיכוב הליכים. נסיבותיה האישיות של המבקשת אכן היו מצערות, אך לא היו כאלה שמצדיקות עיכוב ההליכים – והנסיבות תיבחנה, מן הסתם, על ידי בית המשפט במסגרת ההליך הפלילי".

בתגובה לדברים אומר עורך דינה של הנאשמת, דניאל מירסקי, כי "אנחנו מדברים על צדקה שהיא קיבלה, כמה שקלים בודדים. על זה היא נלקחת לתחנת משטרה. היא מוזהרת ונחקרת ואז התביעה המשטרתית מגישה כתב אישום. בסוגיה כזו מתעסקים תובע, סנגור ושופט. למערכת יש דברים חשובים יותר להתעסק בהם".

מירסקי מוסיף: "מרשתי היא אישה למודת כאב וסבל. כמרגוע לכאבה היא קמה מדי בוקר בבוקרו במשך שנים והולכת להתפלל אצל הכותל המערבי שהוא משענת ומזור לנפשו של כל יהודי. במספר פעמים, לכאורה, נתנו לה מתפללות מיזמתן פרוטות אחדות. על כך הוגש כנגדה כתב אישום לבית משפט השלום בירושלים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture