נתניהו היום בעוטף עזה: "צוק איתן" יצר מציאות חדשה ביישובי הדרום

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו השתתפו היום בטקס סיום פרויקט מיגון בתי מגורים ביישובי עוטף עזה. האירוע התקיים בשדרות בהשתתפות שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, סגן השר ירון מזוז, ח"כ ענת ברקו, יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי, מנכ"ל משרד רה"מ אלי גרונר, ראש עיריית שדרות אלון דוידי וראשי מועצות.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה נתניהו אמר בטקס – תמיד טוב להיות בשדרות. הלב שלי מתרחב כשאני מבקר ביישובי עוטף עזה. פה רואים בעיניים את המעשה הציוני במיטבו: התיישבות וחלוציות, יַצְרָנוּת וחוסן חברתי, אמונה בצדקת הדרך ועמידה איתנה באתגרי הביטחון. הייתי כאן בימי עֶבְרָה וָזַעַם, בזמנים שבהם אזעקות "צבע אדום" ונפילות טילים שיבשו את חייכם; והיום – שנתיים אחר מבצע "צוק איתן", אני מברך יחד איתכם על השקט שהוא הביא לדרום. הישגי המבצע גדולים וחשובים. אלו הן השנתיים השקטות ביותר בַּגִזְרָה זה שנים ארוכות.

ראש הממשלה בנימין נתיהו ורעייתו שרה נתניהו בטקס סיום פרויקט מיגון בתי המגורים ביישוב עוטף עזה במץתנס שדרות צילום חיים צח / לע"מ photo by Haim Zach / GPO

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס סיום פרויקט מיגון בתי המגורים ביישוב עוטף עזה עם ראש עיריית שדרות אלון דוידי. צילום חיים צח / לע"מ

מייד אחר "צוק איתן" אישרנו בממשלה תכנית-חומש בהשקעה אדירה – לפיתוח התיישבותי, כלכלי וחברתי של יישובי העוטף. הִקְצֵינוּ לתכנית סכום עתק – מיליארד ו-300 אלף שקלים; הם מתוספים ל-400 מיליוני השקלים שאותם העברנו לחיזוק היישובים עוד במהלך המבצע. זוהי ההשקעה הגדולה ביותר שמדינת ישראל השקיעה אי-פעם באזור זה, והתוצאות מורגשות בשטח.

הצמיחה פשוט מרשימה. קודם כל, צמיחה דמוגרפית: הביקוש ליחידות-דיור עולה פי כמה וכמה על הַהֶיצָע. כל מגרש פנוי נחטף, ועל כל בית מתמודדים קונים או שוכרים רבים – לעתים שניים-שלושה, לפעמים חמישה ואפילו עשרה. מעל הגגות של שדרות מתנשאים מָנוֹפִים, עֲגוּרָנִים. בשנה שעברה הנחנו אבן-פינה  לשכונה חדשה – "שכונת המוסיקה" – ובקרוב ייצא לדרך פרויקט "שכונת הכלניות". בעקבותיה ייבנו שכונות נוספות, שיצעידו את שדרות למחוזות של צמיחה ושגשוג.

אני אומר לך, אלון דוידי (ר"ע שדרות): כל הכבוד על תנופת הפיתוח שהבאת איתך לתפקיד ראש העיר! יש בשדרות רוח מיוחדת –  חום אנושי, חוסן קהילתי, נחישות והבנה עמוקה שזה ביתנו – ונעמיק בו שורשים. היעד שלנו הוא 30 אלף תושבים בשדרות. בשלב ראשון. אחר כך נחשוב על 40 אלף ו-50 אלף. ולא מדובר רק בשדרות: מגמת הפריחה מורגשת בכל המועצות האזוריות בסביבה.

אנחנו ממשיכים במהפכת התחבורה, שמשנה את פני המדינה והנגב בפרט: כבישים, מסילות רכבת, מחלפים, גשרים, מנהרות. מרחק הנסיעה מהנגב והגליל למרכז הארץ מצטמצם באופן דרמטי. לא עוד פריפריה רחוקה, מוזנחת ומנוכרת; בדיוק להפך – הפריפריות בדרום ובצפון הופכים למרכזים החדשים של ישראל. אנחנו משקיעים בתעשייה: מקימים מרכזי- תעשייה חדשים בשדרות ונתיבות. הם יעסיקו אלפים מתושבי האזור. אנחנו משקיעים בתשתיות, בחקלאות, בחינוך, בקליטת סטודנטים, בתרבות וספורט, באיכות חיים. אבל תנאי מקדים לאיכות חיים, הוא הבטחת עצם החיים. הביטחון קודם לכל.

"צוק איתן" יצר מציאות חדשה ביישובי הדרום. ה"חמאס" בעזה ספג מכה קשה מאוד, חסרת-תקדים. אין לנו יכולת לעצב את הסביבה האסטרטגית שאנו חיים בה, אבל יש לנו אפשרות להשיג הרתעה מול אויבינו – ובמידת הצורך לפגוע משמעותית בתשתיות הטרור. המדיניות שאני מוביל היא להגיב בנחרצות על כל הפרה של הרגיעה, ולהבהיר למי שמולנו שכללי המשחק השתנו: שקט אצלנו שווה שקט בעזה. פגיעה בנו – תביא הרס וחורבן מעברה השני של הגדר. לא נסבול שום איום על יישובינו, על אזרחינו – לא ירי, לא טילים, לא מנהרות.

אני מבקש להדגיש – אמר נתניהו: מיגון הוא צעד מציל חיים, לא תחליף לכוח-מחץ בהתקפה שגם אותו יש לנו. לפני שנתיים חוו זאת מבקשי רעתנו על בשרם. אם השקט יופר נדע מה לעשות וכיצד לפעול, אך משימתנו בראש ובראשונה היא להבטיח חיים רגילים, חיי שקט ושלווה בכל מקום.

בעקבות החלטות של הממשלה למיגון דירות מגורים ביישובי עוטף עזה, בטווח של עד 7 ק"מ מגבול הרצועה, מוגנו מעל 10,000 דירות בהשקעה של מעל מיליארד ₪. במהלך התוכנית מוגנו דירות בחמש מועצות אזוריות: שדרות, שער הנגב, אשכול, חוף אשקלון ושדות נגב. המיגון נעשה בעיקרו באמצעות הוספת ממ"דים לדירות בהן לא היה כל מרחב מוגן. במסגרת הפרויקט שוקמו ושופצו גם למעלה מ -500 מקלטים ביישובי הדרום.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture