מהחלטות ה'מועצת': "לעמוד בתוקף שהשבת תישמר בפרהסיא הציבורית"

החלטות מועצת גדולי התורה שהתכנסה אמש מתפרסמות הבוקר • לצד ההחלטות בנושא השבת קיבלה 'המועצת' החלטות גם בענין החינוך: "לא להיכנע בשום תוקף לכפיה חיצונית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תחת הכותרת "את שבתותי תשמורו", מפרסמת מזכירות מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, את שורת ההחלטות שהתקבלו במהלך הכינוס שנערך אמש ובו דנו מרנן האדמו"רים שליט"א בנושאים העומדים על הפרק.

יצויין כי מרנן האדמו"רים שליט"א דנו בנושאים שנוים העומדים בליבת היהדות בארה"ק, כדוגמת נושא חילולי השבת, חוק הגיוס וסערת הסמינרים, כאשר ההחלטות שהתקבלו מתייחסות בעיקר לנושא השבת והחינוך הטהור.

להן תוכן מכתב 'המועצת' שמתפרסם תחת הכותרת "קול קורא – מאת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א" – "אך את שבתותי תשמורו".

"זעקת השבת המחוללת בעבודת כל מלאכה קבל עם ועולם באה אלינו – והשקט לא נוכל. מתנה טובה שנתן הבורא יתברך לעמו ישראל מבית גנזיו, והיא שקולה כנגד כל המצות (כדברי הירושלמי בברכות ועוד), ויש מאחב"י הבוזים אותה רח"ל בראש כל חוצות, והופכים את השבת חול ומהרסים דמותה וחזותה לעין כל.

"אשר על כן, באים אנו במחאה העולה בסערת לב על חילול השבת בעבודות שאין להן כל היתר מן התורה, ומתוך רצון לרומם כבוד שמים, ומתחושת חרדה ודאגה לכלל ישראל, שיזכה לחן ולחסד ולרחמים בימי הדין הקרבים ובאים עלינו לטובה, הננו פונים בזה ודורשים מכל מי שבידם למנוע חילולי השבת – לעשות כן בכל יכולתם, ובל נראה חלילה כבלע את הקודש.

"חובת עם ישראל לשמור את השבת אינה צריכה סימוכין משום מקום, אך לדידם של מקבלי ההחלטות בממשלה וכו', נזכיר כי אף לשיטתם יש המכונה 'סטטוס קוו', שהתחייבו עליו בחתימה ובהצהרה ובכל תוקף שתישמר השבת בפרהסיא הציבורית בארץ-ישראל ולא תחולל רח"ל – ואי אפשר יהיה בשום פנים ואופן להשלים עם פגיעה כה קשה בצפור הנפש של עם ישראל.

"מציאות החיים לעת הזו, עמוסה בנסיונות ורצופה בסכנות לגוף ולנפש, חלילה. יהודים בכל מקום שהם – מאויימים ע"י שונאי ישראל הנושאים ראש, וכאן בארץ-ישראל רבתה יד הטרור, רח"ל. יהודים זקוקים לשמירה ומחפשים זכויות – וגדולה זכות השבת להגן עליהם, כמאמרם ז"ל: "אלמלא שמרו ישראל שתי שבתות מיד היו נגאלין". אף הזמן מבקש את תפקידו, לקראת ימי הדין והרחמים הבעל"ט, יהודים מבקשים סליחה ומחילה, וכבר אמרו חז"ל (שבת קיח:) "כל המשמר שבת כהלכתה אפילו עובד עבודה זרה כדור אנוש מוחלין לו".

"כופלים אנו קריאתנו אף אל היראים והחרדים לדבר ה', בבחי' זה לעומת זה עשה אלוקים ועת לעשות לה', לבצר חומות השבת אף בתוכנו, ולהתחזק בשמירת השבת ובשמירת כל גדריה לפרטיה ודקדוקיה, להוסיף מחול על הקודש, להקדים בבואה ולאחר בצאתה – וזכות שמירת השבת תעמוד לכל כלל ישראל לשוב בתשובה שלימה אליו יתברך, לזכות לכתיבה וחתימה טובה, להיכתב בספרן של צדיקים ולחיים טובים ולשלום ולהתברך בשנה טובה ומתוקה".

החלק הנוסף, העוסק רובו ככולו בענין החינוך הטהור, מוקדש להנחיות מפורטות בנושא לאור ניסיונות ההתערבות הבוטים של משרד החינוך. מרנן האדמו"רים שליט"א דורשים ממנהלי מוסדות החינוך "שלא להיכנע בשום תוקף לאותן רשויות המבקשות לכפות שינויים ע"י פיתוי של מתן תקציבים או שלילתם – ולעמוד על כך בכל תוקף, ובוודאי שלא לפרוץ גדר בטענה או תואנה של פרנסה וכדו'".

בהמשך מפורטות ההנחיות כדלהלן:

א. לא יערכו בכלל מוסדות החינוך החרדיים שינויים כל שהן בתכני ובסדרי הלימוד, ממה שהיה נהוג מקדמת דנא.

ב. לא יכניסו בכל מסגרת הלימודים של 'בית יעקב' מקצועות או לימודים שאינם מאושרים על ידי ועדת הרבנים לענייני חינוך שהוסמכה לכך .

ג. מנהלי 'בית יעקב' יקפידו שצוותי ההוראה והחינוך יהיו אך ורק אלה המתאימים להוראות ודרישות המנהיגים הרוחניים של המוסדות וללא מעורבות כל שהיא של גורם חיצוני מטעם הרשויות במינוי הצוותות.

ד. יש להקפיד שהמרצים לצוותי ההוראה והחינוך, ולתלמידות – בכל הזדמנות שהיא – יהיו רק אלה המחנכים ילדיהם במוסדות החרדיים ושהם בעצמם ראויים לשמש כמחנכים במוסדות החרדיים.

ה. מנהלי מוסדות החינוך יקפידו שתלמידי המוסדות ומשפחותיהם יתאימו לקו החינוכי של המוסדות ולתקנון שנקבע על ידי המנהיגים הרוחניים של המוסדות. ולא יקבלו הנחיות בנושא זה משום גורם חיצוני מטעם הרשויות הסותרות לקו החינוכי ו/או תקנון המוסדות.

ו. עובדי ההוראה והחינוך לא יקבלו שום הנחיה בכל הנוגע לתכני וסדרי הלימוד מגורמים חיצוניים שאינם כפופים למנהיגים הרוחניים של המוסד וכל הנוגע לנושאים אלו יקבע אך ורק ע"י הנהלת המוסד בהנחיית מנהיגיו הרוחניים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture