להבות ביישוב "בית מאיר"; כמה בתים נשרפו – מרדף אחר המציתים • מתעדכן

היישוב בית מאיר המוקף עצים מכל כיווניו כמעט והפך למאכולת אש, היישוב פונה כמעט מכל יושביו • לוחמי האש פועלים בעיר בניסיון להשיג שליטה מוחלטת • הרי ירושלים: השריפה בנטף מאיימת על מבנים של רכבת ישראל • דיווחים ועדכונים שוטפים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השעה 02:00 לפנות בוקר – אש אוחזת בסביבת היישוב בית מאיר וכן בתוך היישוב -25 כבאיות ובסיוע של למעלה מ-100 לוחמי אש, במאמץ להשתלט על השריפה, הדבר לוקח זמן בשל הקושי הרב של הכוחות להשתחל את תוך היישוב מהכניסה הראשית שהפך לאחד ממוקדי האש.

תושבי היישוב פונו ליישוב שורש – ב"ה אין נפגעים.

דיווח: מרדף אחר 5 חשודים ביערות הסמוכים.

יום שלישי לשריפות – והסוף אינו נראה באופק: הרוחות היום חזקות אפילו יותר מהיומיים האחרונים, מה שגורם לסופות האש לנוע במהירות שיא. בחיפה משתוללות מאז שעות הבוקר שריפות ענק במספר מוקדם. לפי שעה מדובר בגיזרה המורכבת והמסוכנת ביותר עד כה בגל השריפות הנוכחי. דיווחים ועדכונים שוטפים אנחנו מביאים כאן כל העת.

סיכום מבצע פינוי בתי הכלא באזור חיפה: מבית הסוהר ״דמון״ פונו 294 אסירים ומבית הסוהר ״כרמל״ יפונו 269 אסירים. האסירים הועברו לבתי הסוהר: צלמון, חרמון, קישון, השרון, אשל, גלבוע.

כמו כן, 130 אנשי סגל התפנו משני בתי הסוהר. האסירים הועברו ב 36 רכבים ייעודיים של יחידת ״נחשון״. תיעוד מהמבצע הדרמטי תמצאו כאן.
שוב שריפה באזור דולב: המוקד הפעם – הואדי הדרומי של הישוב. משפחות בקו הראשון פונו מקרוואנים.

התחדשה האש בנטף: בנטף שבהרי ירושלים התחדשה האש והיא מאיימת על מבני מנהלה של רכבת ישראל. צוותי כיבוי פועלים במקום.

עדכון לשריפה באזור כרמיאל: האש באזור ממשיכה להשתולל. לפי שעה טרם הושגה שליטה. הישוב הר חלוץ פונה מתושבים.

מוקד חדש: שריפת ענק משתוללת באזור הר נחף הסמוך לכרמיאל. הלהבות מתפשטות במהירות. צוותי כיבוי רבים נמצאים במקום ומנסים להשתלט על האש, עד כה ללא הצלחה. צילומים: דוברות כבאות והצלה, חברת החשמל

עדכון לחיפה: למעלה ממאה צוותי כיבוי ממשיכים לפעול בעיר בניסיון למנוע התפרצות נוספת ולכבות את מוקדי האש שעדיין פעילים.

תיעוד: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עוזב את החפ"ק בחיפה. צילום: אברהם צמח

רגיעה, בתקוה שלא זמנית: לאחר שעות של מאבק הודיעו כוחות הכיבוי בחיפה כי "מורגשת רגיעה בכל הגזרות". בהודעה מיוחדת לתקשורת נאמר: "נכון לשעה זו מורגשת רגיעה בכל הגזרות.יחד עם זאת, כפועל יוצא של הרוחות אנו מדווחים כל הזמן על מוקדים נוספים אשר מטופלים מיידית בידי למעלה מ115 הצוותים אשר פרושים בשטח".

אוי לעיניים שכך רואות: ישיבת ההסדר 'מבשר שלום' בחיפה נשרפה כליל. שפרי התורה חולצו מהמקום, אך אלפי ספרי קודש היו למאכולת אש.
WhatsApp Image 2016-11-24 at 19.08.48

בוידאו: פעולות הכיבוי בחיפה כעת

לילה בלי בית ובלי חשמל: קרוב לשמונים אלף תושבים יעשו את הלילה מחוץ לביתם. עיריית חיפה הודיעה כי כמה שכונות יישארו מנותקות מחשמל גם הלילה ועד מחר בבוקר לפחות: רמת חן, רמת ספיר, רמת אלמוגי, רמת בגין, רמת גולדה, חורב, ורוממה הישנה והחדשה.

דאגה בחיפה: כוחות הכיבוי לא מצליחים להשתלט על האש, למרות השעות הרבות שחלפו. התושבים – והכבאים עצמם – מביעים תסכול מהעובדה שבכל זמן קצר מתפתחת שריפה במוקד חדש, כך שגם אם הכוחות הצליחו להשתלט על מוקדים רבים, צצו בינתיים הרבה במקומם.

הדאגה גוברת לאור העובדה שמטוסי הכיבוי אינם יכולים לסייע למאמצים בשעות הלילה ואילו 'הסופרטנקר' המיוחל יגיע לישראל רק בעוד יממה.

זיהום אוויר: המשרד להגנת הסביבה מסר כי היום שורר זיהום אוויר גבוה ברוב אזורי הארץ, כאשר רמות זיהום האוויר הגבוהות ביותר התקבלו באזור הנגב. במרבית האזורים ריכוזי החלקיקים הגיעו לערכים שבין פי שניים לפי חמישה בהשוואה ליום רגיל. מזג האוויר לא צפוי להשתנות באופן משמעותי עד יום שני, ועקב כך גם לא צפוי שיפור משמעותי באיכות האוויר בימים הקרובים.

עוצר יציאות צה"ל: בהתאם להערכת המצב הוחלט על עוצר יציאות למערך ההכשרות ולמערך הלוחם של צה"ל. עד לקבלת הנחיות חדשות. זאת, לצורך שמירה על כוננות לסיוע במאמצי כוחות הביטחון נגד גל השריפות ברחבי הארץ.

אש גם במסובים: שריפה פרצה בסמוך למחלף מסובים, בצומת סביון שבין אור יהודה לקריית אונו. השריפה בסמוך לתחנת דלק שנמצאת במקום. כביש 461 נסגר לתנועה בין בני עטרות לצומת סביון לכיוון מערב וכביש 4622 נסגר לתנועה בין קרית אונו לסביון.

84 נפגעים מהבוקר: דוברות איחוד הצלה: משעות הבוקר טופלו 84 נפגעים קל משאיפות עשן וכוויות קלות ע"י מתנדבי איחוד הצלה בזירות האירועים השונים של שריפות הענק ברחבי הארץ.

באיחוד הצלה העלו את רמת הכוננות וערוכים למתן מענה מהיר ומיידי ככל שיידרשו בכל אירוע. מתנדבי יחידת האופנועים של איחוד הצלה הונחו להגביר את המענה עקב פקקי תנועה צפויים המקשים את ההגעה של רכבי החירום וההצלה. המתנדבים מאבטחים גם את פעילות כוחות החירום בזירות האירועים השונות של שריפות הענק.

אגף מבצעים של איחוד הצלה הנחה את אלפי המתנדבים ברחבי הארץ לתגבר את המענה המהיר גם לאירועי שגרה רפואיים עקב הצפי להגעה מאוחרת יותר של אמבולנסים עקב היותם עסוקים בפינוי נפגעים מאירועי השריפות ברחבי הארץ.

נתקעתם בבית? תלו דגל אדום: מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך הגיע לשכונת רוממה שבחיפה והתייחס לגל השריפות ברחבי הארץ. לדבריו, מקורן של חלק מהשריפות הוא הצתה, וחלקן פרצו בנסיבות אחרות. "סביר להניח שמי שמצית לא רק מתוך פירומניה, איפה שזה הצתות זה הולך לכיוון הלאומני. אני מניח שזה לא מאורגן", אמר אלשיך.

כמו כן, המפכ"ל קרא למי שלא מסוגל להתפנות מהשכונות שנדרשו לכך, לתלות דין גדול על חלונו וכך כוחות ההצלה ידעו שיש לסייע לו.

עדכון מהשריפה ליד הבירה: השריפה באזור שער הגיא החלה להתקדם בצורה מהירה לכיוון תחנת הדלק בעקבות השינויים בכיוון הרוחות. לוחמי האש פועלים בכוחות גדולים בשטח השריפה בניסיון למנוע מהאש להתפשט אל תחנת הדלק.

הערכת מצב: ראש הממשלה בנימין נתניהו ישתתף בשעה 17:00 בהערכת מצב בחיפה ויקבל סקירות על השריפות, בחפ"ק של היכל הספורט ברוממה.

עדכון תנועה: עומסי תנועה כבדים מורגשים בכביש החוף ובכביש 4 לכיוון חיפה. המשטרה מבקשת מציבור הנהגים להימנע מלהגיע לעיר חיפה. לנוסעים צפונה מוצעות דרכים חלופיות, דרך כביש 6, משם לכביש 70, דרך ציר 22 לכיוון צפון.

שלל עדכונים משריפות קוצים ברחבי הארץ: שריפת קוצים פרצה בצומת גן הוורדים שבמזרח העיר בראשון לציון. שבעה צוותי כיבוי פועלים לכיבוי האש, ודיווחו כי השריפה מסכנת מחסנים ותחנת דלק במקום.

שריפת קוצים גדולה משתוללת בקיבוץ ברקאי הסמוך לוואדי ערה. השריפה מתפשטת לכיוון הבתים באזור.

שריפת חורש פורצת ביערות מנשה. כביש 6953 ממשמר העמק לרמות מנשה נסגר לתנועה. כוחות משטרה, כיבוי אש, מד"א ונציג המועצה האזורית מגידו נמצאים במקום ופועלים יחדיו במסגרת חפ"ק אחוד לכיבוי השריפה.

שריפת קוצים מתחוללת בסמוך לתחנת הרכבת במודיעין, בסמוך לחניון כלי הרכב. כוחות משטרה וכיבוי בדרך אל המקום.

תיעוד מיוחד: מטוס כיבוי צולל לים, מטעין את המיכלים שלו במים ויוצא לסבב נוסף בין המוקדים בעיר. צילום: בושמטיק

אינתיפאדת ההצתות: מאירוע לאירוע מתחזקת ההערכה באשר לאופי הלאומני של ההצתות. השר גלעד ארדן הנחה את המשטרה לרכז מאמץ ברשתות החברתיות לאתר מסיתים להצתות ותומכים ולמצות את הדין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד על העדכונים הרצופים והשוטפים

ציבור יקר תעודדו את האתר הנפלא וכותביו
זהו אתר החרדי היחיד הכשרבאמת והמעודכן והמעניין ביותר

אשריכם האתר החרדי היחיד שיש

ראשית כל באמת אתר מיוחד!!!
שאפ' בכל החסימות זה האתר היחיד שפתוח
וכמובן תודה רבה על כל הדיווחים השותפים בכל הנושאים שבוערים במדינה ובעולם תמשיכו לעדכן…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture