היוזמה של נתניהו למלחמה בלהבות: הקמת כוח כיבוי רב לאומי

את הדברים אמר נתניהו בישיבת ממשלה מיוחדת שהתקיימה היום בעיר חיפה • נתניהו דרש מהשרים לקצץ באכזריות בביורוקרטיה - ולעזור לאזרחים שנפגעו כתוצאה מגל ההצתות הנוכחי • ראש הממשלה הצהיר כי יפעלו נגד המציתים ונגד המסיתים אחרים להצית

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הבוקר התכנסה הממשלה לישיבתה השבועית בעיר חיפה לאחר שהחלקים מהעיר עלו בלהבות בשריפה הגדולה ביותר בגל ההצתות הנוכחי במהלך סוף השבוע האחרון.

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה: "בדרך לכאן הבוקר אני שוחחתי עם רמה בן-צבי, שהמסעדה שלה ושל בעלה נשרפה כליל בהרי ירושלים. אני חושב שכולנו יודעים כמה אהבה וכמה השקעה הם שמו בתוך מפעל החיים הזה במשך עשרים שנה ובבת אחת, הוא ירד לטמיון עם האש. האש הזאת שם ובמקומות אחרים, היא שרפה נכסים, היא שרפה חפצים שטעונים בזיכרונות, היא גם שרפה לפעמים בעלי חיים, אבל לשמחתנו, בפעם הזאת נערכנו היטב והיא לא פגעה בחיים, שמרנו על החיים. אמרתי לרמה שנעזור לה לשקם את המסעדה שלה בהקדם, מנכ"ל משרדי כבר שוחח עם בעלה, אבל בעצם זה המסר שלנו לכל אזרחי ישראל שבתיהם ורכושם נפגעו בשריפה: אנחנו נעזור לכם לשקם את בתיכם ואת חייכם בהקדם וזוהי המטרה העיקרית של ישיבת הממשלה המיוחדת היום בחיפה.

לדברי נתניהו, "באנו לחיפה והזמנו גם ראשי רשויות מרחבי הארץ שהיישובים שלהם נפגעו מהאש, כדי להעביר לכם מסר ברור: כל משרדי הממשלה מחויבים להושיט לכם יד במהירות, לקצץ בבירוקרטיה – אני אגיד לקצץ באכזריות בביורוקרטיה – ולהביא לכם עזרה, מזור ושיקום בהקדם האפשרי ובינתיים, נעשה כל הדרוש כדי לשמור על הרכוש שנותר. מיד עם סיום דבריי, אני אבקש מחבריי השרים, משר הבט"פ, משר האוצר, משר הפנים – שאני חייב להגיד, מן הרגע הראשון פועלים במרץ בשטח – למסור דיווחים על פעילות משרדיהם.

"בהמשך, אני אבקש משאר השרים לעשות זאת. אנחנו כמובן ניבחן בתוצאות ולא בתהליכים, במעשים ולא במילים, מה שקוראים אצלנו "בירבורים". ניבחן בתוצאות. האירוע עדיין לא הסתיים. יש עכשיו דיווח על שריפה באזור זכרון וכמה מוקדים אחרים, שנראים כאילו הם מתעוררים. אנחנו פועלים בכל החזיתות, כולל בחזית אכיפת החוק. כל מי שמצית, בזדון או ברשלנות, כל מי מסית להצית – נפעל מולם בכל העוצמה.

ראש הממשלה הודה לכוחות החירום. "אין ספק שבזכות אומץ הלב של לוחמות ולוחמי האש, של הטייסים מן הארץ ומחו"ל ובזכות ההתגייסות והנחישות של המשטרה, של מד"א, של צה"ל, פיקוד העורף, שאר כוחות ההצלה, הרשויות המקומיות שמיוצגת כאן ובזכות רוח ההתנדבות הבלתי-רגילה של אזרחי ישראל, בזכות כל אלה – השגנו השתלטות מרשימה על שריפה שבמובנים מסוימים, היא הרבה יותר מורכבת והרבה יותר קשה משריפת הכרמל.

"קיבלתי ביום שישי דיווח מטאורולוגי, שהראה שבעצם תנאי הקושי מבחינת יובש ומזג האוויר, השילוב של טמפרטורה ורוחות ומשך היובש, זה בשלושים אחוז יותר קשה מהתנאים ששררו בשריפת הכרמל. יחד עם כל שרי הממשלה כאן, אני מצדיע לכל מי שעוסק בטיפול במשבר הזה, בכיבוי השריפות, בשמירה על החיים ועל הרכוש. בנינו יכולת מרשימה להילחם באש מן הקרקע ומן האוויר, והיא מוכיחה את עצמה. אני לא רוצה לדמיין מה היה קורה אלמלא בנינו יכולות אלה.

"אני מבקש להודות לממשלות הרבות ששלחו סיוע במטוסי כיבוי, בטייסים וגם בכבאים ואני מבקש להודות לאנשי משרד החוץ ולאנשי המל"ל ובמיוחד לך, תת-אלוף במילואים זאב צוק-רם, ווה, שמנצח על פעולה מרשימה מאוד של תיאום בינלאומי. זה לא דבר פשוט להביא הנה גורמים, טייסים, מטוסים מהרבה מאוד מדינות, וגם חומרים.

במהלך דבריו הגיב ראש הממשלה בנימין נתניהו במרומז על הביקורת שנמתחה נגדו בשל הבאת הסופרטנקר לארץ, לסייע בכיבוי הלהבות. "מול איתני הטבע, מדינות משלבות ידיים והעיקרון שמנחה אותי ואת הממשלה במקרה קיצון – עדיפה יכולת-יתר מאשר הסתכנות ביכולת-חסר", אמר נתניהו.

"במהלך האירועים, אני ביקרתי אישית בכמה מוקדי שריפה וכבר הנחיתי להקים צוות להפקת לקחים כדי שנהיה ערוכים טוב יותר, עוד יותר טוב בעתיד. בין השאר, אני יוזם הקמת כוח כיבוי רב-לאומי, שיהיה מתואם לא רק בפעילות במקרי אסון, אלא גם ברכש המטוסים ובחלוקת רכש סוגי המטוסים, כדי שנשיג על ידי כך יעילות רב-לאומית ולא רק יעילות לאומית בטיפול בשריפות ענק. אני שוחחתי על כך עם כמה ממנהיגי האזור, אני חייב להגיד שהם גילו ברעיון הזה עניין רב ואנחנו נקדם אותו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הבעיה הוא לא חוסר במטוסים, הבעיה הוא אי ניצול כח אדם של מתנדבים בוגרים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture