"יש כאן יחסי גומלין בין עיתונאים לחוקרים בכירים; זו עבירה פלילית"

אנשי שלטון החוק? המשפטן ד"ר חיים משגב בביקורת חריפה על התנהלות אנשי המשטרה בחקירותץ ראש הממשלה: "מישהו מבקש לנהל את החקירה מעל דפי העיתונות. צריכים לברר מי המדליף, זו עבירה פלילית", הוא אומר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעוד במערכת המשפטית והפוליטית, יש מי שניזונים מהדלפות לעיתונאים מתוך חדרי החקירות וממהרים להסיק מסקנות תוך קביעת רף העבירות המיוחסות לנתניהו ומוזס, יש גם מי שקורא לעצור לרגע, להתבונן ולהבין שלא ניתן לנהל את החקירה מעל גבי העיתונות.

המשפטן, הד"ר חיים משגב קורא למנדלבליט לזרז את סיום החקירה בעניינו של נתניהו על מנת שיתאפשר להציג בפני הציבור את התמונה הרחבה.

בראיון ל'ערוץ 7' מסביר משגב, כי "מדובר כנראה בחברות ארוכת שנים בין שני אנשים, כאשר לא ברור מה היקף המתנות אבל כנראה שלא הייתה כוונה לארנון מילצ'ן לקבל משהו. לא התגבשו כאן אלמנטים פלילים של תן וקח וגם בנימין נתניהו לא נתן שום דבר בתמורה".

לדבריו, "חוק המתנות הוא חוק מאוד דליל ולא מגובש. על פי התקשיר יש לדווח או להפקיד את המתנות במחסן ממשלתי אבל במקרה של סיגרים או משקה חריף שניתן לשרה נתניהו אין מה למסור למחסן, המתנות זה לא פסלון או תמונה".

כהפקת לקחים מפרשות קודמות בהן נחקרו אישי ציבור, סבור משגב, כי הגיע הזמן לחקור מי בתוך המשטרה או הפרקליטות מדליף לכלי התקשורת.

פרשת מילצ'ן • משפחת נתניהו: "מדובר בחילופי מתנות לגיטימיים"

"ההדלפות מחדרי החקירות של אנשי המשטרה והפרקליטות מדי יום הן חמורות. מישהו מבקש לנהל את החקירה מעל דפי העיתונות. מאיפה הכתבים ב'הארץ' או ב'ערוץ 2' יודעים על החשבוניות שנמצאו במשרדו של ארנון מילצ'ן או ציטוטים מתוך החקירה? יש כאן יחסי גומלין בין עיתונאים לחוקרי משטרה בכירים. צריכים לברר מי המדליף שמנסה ליצור דעת קהל. זו עברה פלילית, ולא יכול להיות שכתבים ידווחו על ציטוטים מהחקירות".

משגב סבור שבחקירה השנייה של המגעים עם נוני מוזס, אין בעיה. "כאן אין ספק שראש הממשלה נסחט על ידי המו"ל של ידיעות אחרונות – ועובדה שהוא חיפש ראייה לסחיטה והקליט אותו וגם שמר על הקלטות אצל ראש הלשכה שלו לשעבר".

"זה מזכיר לי פעולות של חקירת משטרה שמכניסה לתא המעצר מדובב ומבקשת שידובב את החשוד.כאן הרי ברור שראש הממשלה ניסה לדובב בעניין הזה את מו"ל ידיעות אחרונות, כדי שהדברים יהיו מתועדים.

אם הוא הגיב כך או אחרת, זה רק כדי למשוך אותו בלשונו, כדי להראות שלעיתון שניהל מוזס, אין קו אידיאולוגי אלא הכל מונע מאינטרסים כלכליים גרידא. לא נראה שראש הממשלה התכוון למלא את הבקשה של נוני מוזס ולגרום שחוק ישראל היום יעבור בכנסת. עובדה שהחוק נכשל".

לטענתו היועץ המשפטי נכנע ללחצים של התקשורת והגיע הזמן לשים קץ לחקירות. "שהיועץ המשפטי לממשלה ימסור הודעה מפורשת. מה נחקר, מה הראיות ושיפרסמו את תמליל ההקלטות – כדי שנבין מי סחט את מי".

"אין לי ספק שהיועץ המשפטי לממשלה פועל תחת לחצים של התקשורת. פעם אחת שמענו על צוללות ועל ספינות ועוד כל מיני סיפורים. יש כאן נסיון להכפיש על ידי הדלפות ובסוף אין כלום. רוצים להחליף ראש ממשלה שלא באמצעות הקלפי. אבל אני מניח שגם הפעם החקירות יסתיימו בלא כלום", מסכם ד"ר משגב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture