ארדן: "שוטר נאלץ להחליט בשבריר שנייה אם מדובר בטרור או פשע"

הבוקר נערך טקס רשמי, לציון פתיחת טייסת הכיבוי של משטרת ישראל הקרויה על שמו של מתנדב כב"ה, אלעד ריבן, שנספה באסון הכרמל • במהלך הטקס התייחסו הדוברים גם לפיגוע הדריסה אמש באום אל-חיראן • המפכ"ל: "אתמול קברנו לוחם, היום עסוקים בבנין הכוח"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הבוקר נערך טקס רשמי, לציון פתיחת טייסת הכיבוי של משטרת ישראל – "טייסת אלעד", הקרויה על שמו של מתנדב כב"ה – אלעד ריבן ז"ל, לוחם אש שניספה באסון הכרמל בשנת 2010.

הטקס נערך במנחת מגידו במעמד השר לבט"פ, מפכ"ל המשטרה ור' אג"ם, ובהשתתפות חברי הספ"כ הארצי של המשטרה, מ"מ נציב הכבאות, משפחות שכולות, טייסי המשטרה, טייסי הכיבוי, נציגי חיל האוויר, נציגי משהב"ט, נציגי אלביט וכים-ניר ומוזמנים נוספים.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן אמר: "מעמד זה– הוא עדות לשינוי בכיוון הנדרש. יש לנו כאן טייסת ראשונה מסוגה, החוברת ליחידה האווירות של המשטרה ומעמידה במקום אחר את יכולותיה של המשטרה, של מערך הכיבוי, של המשרד לביטחון פנים – בהתמודדות עם איום השריפות״.

בהמשך דבריו התייחס ארדן גם לפידוע הדריסה אמש באום אל חיראן ואמר: "שוטר נאלץ להחליט בשבריר שנייה אם הוא מתמודד עם אירוע טרור או עם פשע".

מפכ״ל המשטרה רנ״צ רוני אלשיך אמר: ״במבצע "באש ובמים" טייסת הכיבוי שנקלטה זה עתה במשטרת ישראל, עמדה באתגר גדול ומורכב. נדרשנו להפעיל את מטוסי הכיבוי ואת כלי הטייס המשטרתיים במאמץ מתמשך ואינטנסיבי, תוך ניהול סד"כ אווירי בינלאומי וניהול השליטה האווירית".

״טבילת האש" של הטייסת, תרתי משמע, בגל השריפות האחרון היתה משמעותית ועמוקה, ובלטה בה הפקת הלקחים מאסון הכרמל בכל הרמות והמוכנות לכל תרחיש, למען בטחון הציבור".

"זו גורלה של משטרת ישראל. אתמול קוברים לוחם (ארז לוי הי"ד שנרצח בפיגוע הדריסה) ויש פצוע, עוזי אוחנה, שברוך השם מתאושש, ובבוקר כבר עוסקים בבניין הכוח ובהנצחה", הוסיף אלשיך.

בטח שאלתם את עצמכם: מהו החומר האדום אותו מטילים מטוסי הכיבוי?

ר' אג"ם, ניצב אלון לבבי: משימת הכיבוי האווירי הוטלה על משטרת ישראל בראשון בנובמבר. שלושה שבועות אחר כך כבר חוותה הטייסת את מבחן האש הראשון שלה. מבחן בו עמדה בכבוד.
לא תמה עוד הדרך. היחידה האווירית תקלוט בקרוב 6 מסוקים חדשים ותשלים את הקמתו של מערך רחפנים גדול. נמשיך לשכלל את יכולות הכיבוי. נידרשים לנו לשם כך מטוסים גדולים יותר – וגם יעד זה יושג – למען בטחונם ושלומם של אזרחי המדינה.

במהלך הטקס, הוסר הלוט מזנב מטוסי הכיבוי ונחשף לראשונה סמל המערך האווירי החדש. בהמשך נערך מטס אוירי של שלושה ממטוסי הטייסת (מדגם אייר-טרקטור), שהנם בעלי יכולת נשיאה של 3000 ליטר חומרי כיבוי ותמרון מדויק לביצוע הטלות מעל מוקדי אש גדולים.

במהלך התקופה האחרונה, נערכו במשטרה להעברת האחריות על טייסת הכיבוי מחיל האוויר למערך האווירי של משטרת ישראל. במסגרת עבודת המטה המורכבת, התבצעה חפיפה מקצועית שהתקיימה במהלך השנה האחרונה. בנוסף הוקם משל"ט ייעודי במערך האווירי, לצורך תמיכה ותכלול משימת הכיבוי.

תיעוד מיוחד: מטוס כיבוי צולל לים כדי למלא את המיכלים שלו במים

עוד בטרם הטקס הרשמי, זכה המערך במתכונתו הנוכחית לטבילת אש ראשונה ומשמעותית במהלך מבצע "באש ובמים״ (בעקבות גל אירועי השריפות שפקד את מדינת ישראל אשתקד).

הטייסת פעלה מהאוויר במהלך 7 ימי לחימה במוקדי האש השונים. הפעילות כללה 700 גיחות וכ-600 שעות טיסה של מטוסי הכיבוי לצד מסוקי המערך האווירי ומסוקי הסיוע אווירי שהגיעו לתגבר מ-11 מדינות שונות. פעילותה הנחושה והמקצועית של הטייסת, היוותה גורם מכריע ומשמעותי בהשתלטות על מוקדי השריפות השונים ובמאמץ למניעת סיכון חיי אדם יחד עם יתר גופי החירום וההצלה.

חניכת טייסת הכיבוי החדשה במשטרת ישראל, נחשבת לצעד היסטורי.

טייסת אלעד, צפוייה להרחיב את יכולות המשטרה במרחב האווירי, זאת לצד התעצמות המערך כולו ע״י קליטת המסוקים החדישים והקמת מערך כלי הטייס הבלתי מאוישים (רחפנים).

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture