ראש הממשלה נחקר בפעם הרביעית; המפכ"ל: אנחנו לקראת סיום

חוקרי יחידת להב 433 הגיעו למעונו של ראש הממשלה בירושלים, וצפויים להתמקד הפעם בעיקר בתיק 1000 שבו חשוד נתניהו בטובות הנאה של מאות אלפי שקלים • המפכ"ל: "אנחנו לקראת השלמת חקירת נתניהו, בקרוב נעביר החומר לפרקליטות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחקר הערב (שני) במעונו שבירושלים בפעם הרביעי. חוקרי יחידת להב 433 הגיעו למקום, והחלו בחקירה שמתמקדת בתיק 1000, שבמסגרתו נבדק החשד כי ראש הממשלה קיבל במשך שנים, באופן שיטתי ועל פי הזמנה, טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים.

ייתכן גם כי החוקרים יעמתו אותו עם ממצאים נוספים בפרשת 2,000, ממנו עולה לכאורה כי נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס רקמו ביניהם הסכם חשאי. במסגרתו, הראשון יפעל לצמצום תפוצת החינמון "ישראל היום" שנמצא בבעלות מקורבו שלדון אדלסון, ובתמורה יזכה לסיקור אוהד בעיתונו של מוזס.

בתוך כך, המפכ"ל רוני אלשיך אמר היום כי המשטרה צפויה לסיים בקרוב את עבודתה בפרשות ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אנחנו נמצאים בסוף, אנחנו מבצעים השלמות חקירה, זה לא הרבה, וברגע שנשלים את המהלך נגבש את החומרים ונעביר זאת לפרקליטות".

על פי חלק מהדיווחים, צוות החוקרים מבקש לבצע חיקור דין לאיש העסקים האוסטרלי ג'יימס פאקר במסגרת תיק 1,000. בנוסף לכך, יתבצע חיקור דין להשלמת החקירה של איש העסקים ארנון מילצ'ן. החוקרים ממתינים לאישורים על מנת לצאת לאוסטרליה ולארצות הברית במטרה לסיים את החקירה.

גורם במשטרה העריך כי לאחר השלמות החקירה יגיע תורו של נתניהו. "לא מן הנמנע שנצטרך לחקור שוב את ראש הממשלה", אמר. לאחר חקירתו היום של נתניהו צפויה חקירה להתבצע חקירה נוספת של מוזס בימים הקרובים.

בחודש שעבר העריכו במשטרה כי חקירות נתניהו בתיק טובות ההנאה ובפרשת 2,000 יסתיימו בתחילת מרץ, אולם עתה נראה כי החקירות יושלמו לקראת סוף החודש. החוקרים, בפיקודו של תת-ניצב כורש ברנור, הציגו באחרונה לפרקליטות וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את חומרי החקירה בשתי הפרשות וההתקדמות בהן, וקיבלו הנחיות לביצוע שורת פעולות חקירה.

לפי שעה, במשטרה ובפרקליטות סבורים כי חומרי החקירה שנאספו מפלילים את נתניהו בחשדות המיוחסים לו. עם זאת, ההחלטה על הגשת כתב האישום נופלת לפתחו של מנדלבליט, שיידרש להכריע בנושא בקרוב.

בתוך כך, גורמים במערכת אכיפת החוק העריכו היום כי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט יקלו בהליך המשפטי המתנהל נגד ראש הסגל לשעבר במשרד ראש הממשלה ארי הרו. זאת, משום שלטענת גורם המעורה בחקירה, הרו "קידם בצורה משמעותית את חקירות ראש הממשלה".

בחודש שעבר גיבשה המשטרה תשתית ראייתית נגד הרו להעמדתו לדין בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון. התיק בעניינו הועבר למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, לעיון ולהחלטה לגבי המשך ההליך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture