מורידים את הכפפות: ברק ואשכנזי ראש בראש

הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, יצא במתקפה חסרת תקדים על התנהלותו של שר הביטחון, אהוד ברק • אשכנזי על ברק: "שיקדיש את זמנו לביטחון המדינה" • תגובת ברק לא איחרה לבוא

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

פרשת 'מסמך הרפז' מסרבת לגווע. אחרי מסע הכפשות והדלפות מביכות, יצא הערב (ד') הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף (מיל') גבי אשכנזי במתקפה חסרת תקדים על התנהלותו של שר הביטחון, אהוד ברק נגדו, ונגד בכירים אחרים בצה"ל.

הודעת אשכנזי מגיעה על רקע אירועי הימים האחרונים וההדלפות מדוח הרפז, ומעדותו של ברק אצל מבקר המדינה.

קרא עוד:

[postim]

"ליבי עם הקצינים"

מוקדם יותר היום פורסם כי ברק אמר בעדותו אצל מבקר המדינה כי ראש אגף המודיעין הנוכחי, האלוף אביב כוכבי, אינו מבין ופשוט אינו מכיר מספיק את ההוויה המודיעינית. עוד פורסם כי בניגוד לטענותיו של ברק כאילו לא הכיר את בועז הרפז, מסר האחרון בעדותו כי דווקא היה אצל ברק כמה פעמים בעבר.

ברק כבר הספיק להסביר את דבריו כנגד כוכבי, ואמר כי התכוון שכוכבי לא מספיק מתמצא בנבכי האינטריגות באגף המודיעין.

בהודעה שהוציא אשכנזי הוא כותב: "ליבי עם קצינים בכירים בצה"ל, אשר לחמתי איתם כתף אל כתף ואשר היו לי שותפים נאמנים בשיקום צה"ל לאחר מלחמת לבנון השנייה, אשר נאלצים להתמודד עם טענות פומביות ובדלתיים סגורות שניתנו על ידי שר הביטחון על יכולותיהם".

"התבטאויות חסרות אחריות"

אשכנזי קבע בהודעה כי "כל הקצינים אשר מונו בצמרת מערכת המודיעין ובמטה הכללי בכלל, מונו בזכות כישוריהם בשקיפות ובמקצועיות על פי חוות דעת מפקדיהם ואושרו על ידי המטה הכללי. צר לי שהם נאלצים להתמודד מול פקודיהם במבוכה כתוצאה מהתבטאויות חסרות אחריות מצד שר הביטחון".

אשכנזי התייחס גם לאלוף כוכבי. "יש לי אמון מלא בהם לרבות האלוף אביב כוכבי, אשר מונה בהמלצתי ובהמלצת המטה הכללי, לאחר ששר הביטחון עיכב את מינויו, כמו מינויים אחרים, יותר משנה. עם ישראל יכול להתברך בקצינים שכאלה" אמר אשכנזי.

"שר הביטחון ניסה לפגוע בי – שיתעסק בביטחון"

אשכנזי המשיך לתקוף, ואמר כי "בחודשים ובימים האחרונים אנחנו עדים למסכת נוספת של הדלפות שנועדה להכפיש אותי, את עוזרי אל"מ ארז וינר ושורה ארוכה של בכירים במטכ"ל".

לדבריו "אין לי ספק שגם אם הדרך תהיה ארוכה יבין בסופו של יום הציבור, את אשר חוויתי בתקופת כהונתי כרמטכ"ל – ואיך נאלצתי להתגונן תוך מגבלות רבות בפני שר הביטחון אשר ניסה לפגוע בי. התנהלותו האובססיבית של שר הביטחון כלפי, גם היום, מתאפיינת בחוסר שיקול דעת בלשון המעטה. מצופה היה משר הביטחון להקדיש את זמנו לשמירה על בטחון ישראל".

"אמשיך לפעול מול מבקר המדינה, בשקיפות וביושר כפי שעשיתי בבדיקות ובחקירות קודמות" אמר אשכנזי, והוסיף "אני מזכיר כי אנשי נחקרו בפוליגרף ונמצאו דוברי אמת ואילו אנשיו של שר הביטחון לא זכו לאישור שכזה מרשויות אכיפת החוק. אני מזכיר לציבור ששר הביטחון ברק וראש לשכתו העידו בהתבטאות פומבית כי לא הכירו כלל את סגן אלוף במיל' בועז הרפז. אני מטיל ספק בעדותם זו".

"דוחה את הטענות בבוז ובשאט נפש"

"גם לטענות שר הביטחון אהוד ברק לפיהן הוא חושד בי בקבלת ונתינת שוחד בתפקידי במערכת הביטחון כמו גם לטענות על ניסיון עריכת פוטש, אני דוחה אותם בבוז ובשאט נפש ועוד אתייחס אליהם בהרחבה".

"לא אני מחולל האירועים, שר הביטחון הוא זה שבקש את ראשי, וניסה להסיר אותי מדרכו. התנהלותו והתנהלות לשכתו, כמו גם הליך לא תקין של מינוי והחלפת רמטכ"לים הם שראויים להיחקר, כפי שתבעתי עם תחילת הפרשה כמו גם העלמת ראיות, השמדת קלטות והעלמת מסמכים".

לסיום אמר אשכנזי: "אני מצר מאד על השתלשלות האירועים ומקווה שהאמת תצא לאור במהירות האפשרית והציבור בישראל ידע להבחין בין יושר, מקצועיות וכנות לבין מניפולציות, רוע וניצול השררה כקרדום לחפור בו".

"אדם שעסק בפגיעה מכוונת בפקודו"

כאמור, תגובת שר הביטחון לא איחרה לבוא. יועצו של ברק, ברק סרי, הוציא הודעה בה הוא תוקף את אשכנזי. לדבריו, "חבל שגבי אשכנזי וארז וינר מונעים את הפצת דוח מבקר המדינה והצגת האמת לציבור ובמקום זאת ממשיכים לזרוע שקרים, כפי שהסתבר לאורך כל החקירות, ולהטעות את הציבור".

סרי הוסיף ואמר כי "יותר ממצער לראות שאדם שעסק בפגיעה ישירה ומכוונת בפקודו, האלוף יואב גלנט, ועשה מעשים עבריינים לכאורה כדי למנוע ממנו להיות רמטכ"ל, מנסה בדברי הצביעות לגבי האלוף אביב כוכבי, לזרות חול בעיני הציבור".

סרי סיים בעקיצה "מסתבר שאשכנזי, שלא מצא זמן לענות למבקר המדינה על החשדות הרבים נגדו, מצא זמן בפנמה להוציא את תשובתו".

(ולחשוב ששני אלה היו מופקדים על המערכת הרגישה ביותר במדינה…)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture