ל"ג בעומר בבני ברק: העירייה מבקשת למנוע את האסון הבא

ראש עיריית בני-ברק יצא בימים אלו בקריאה לציבור לסייע לה במאבקה במדליקי מדורות בסמוך לחוטי חשמל, למבני ציבור, בקרבה יתירה לבתי-מגורים או בתוככי גינות ציבוריות שיש בהן סיכון האוכלוסיה הסמוכה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חנוך זייברט, ראש עיריית בני-ברק יצא בימים אלו בקריאה לציבור לסייע לה במאבקה במדליקי מדורות בסמוך לחוטי חשמל, למבני ציבור, בקרבה יתירה לבתי-מגורים או בתוככי גינות ציבוריות שיש בהן סיכון האוכלוסיה הסמוכה, וכמו"כ להימנע מהדלקת מדורות על כבישים ומדרכות שיש בהן חשש לפגיעה ולסיכון הולכי-רגל.

 לא אחת, הוברר, כי הודלקו מדורות בכניסות לבנייני ציבור שגרמו נזקים למבנים. בפנייתה מבקשת העירייה להשפיע על הילדים להימנע מפגיעה בעצים ובצמחים שבגינות עירוניות, בציינה, כי בכריתת עצים וצמחים לצורך מדורות יש איסור של השחתת עצים וגם גזל של כלל הציבור, כך שבהדלקת מדורות בעצים כאלו יש משום מצווה הבאה בעבירה.

 עיריית בני-ברק תפעיל לקראת ליל ל"ג בעומר, החל מיום רביעי, י"ד באייר בלילה, צוות גדול של עובדים וסיירים למניעת דליקות במקומות שיש בהם סכנה לציבור.

 לפני ימים אחדים נערכו תיאומי עבודה, בראשות הרב ישראל דרנגר, ראש מטה רה"ע ובהשתתפות אברהם טננבוים, מזכיר העירייה ודוברה; הרב חנוך זיידמן, מנהל אגף תשתיות ופיתוח; מר נתנאל נחום, מנהל אגף תברואה; מר חיים נוגלבלט, מנהל אגף שירותי חירום פקד מאיר סויסה, מפקד השיטור העירוני ומר שלמה בורובסקי, מנהל המוקד העירוני; מר שלמה מלכא, מנהל אגף אכיפה ופיקוח; מר יוסף חדד, מנהל השיטור העירוני בפגישה זו סומנו האתרים העלולים להיפגע כתוצאה מדליקות בלתי אחראיות והוחלט על תגבור כוחות לסיורים באתרים אלו ובגינות הציבוריות. בסיורים יטלו חלק פקחים עירוניים, פקחי חנייה ושוטרי השיטור העירוני. אגף אכיפה ופיקוח של העירייה והשיטור העירוני יתוגברו במאבטחים ובניידות סיור, החל מיום שישי שלפני ליל ל"ג בעומר ועד לאור הבוקר.

 המוקד העירוני יגביר את צוות התורנים כדי לקבל הודעות מתושבים על מוקדי תבערה מסוכנים ויפעל למניעת נזקים למוסדות חינוך, לתשתיות חשמל וטלפונים ולמתקני משחקים בגינות הציבוריות.

 לקראת ל"ג בעומר פרסמו עיריית בני-ברק וארגון "בטרם לבטיחות ילדים" בני-ברק, שבראשות הרב אליהו דדון, סגן רה"ע, המלצות בטיחות, ובהן הצורך בזהירות באיסוף עצים למדורות ושאין בהם מסמרים, להקפיד לא להיכנס למקומות מסוכנים, כאתרי בניה, בחיפוש קרשים; למקם את המדורה במקום בטוח, הרחק מחוטי חשמל, קוצים ןגז, להקפיד על מרחק בין המדורות ולבדוק באמצעות מבוגר את יציבות מבנה המדורה ושאין בה חומרים מסוכנים כתרסיסים או צמיגים.

 כמו"כ נקרא הציבור להקפיד שמבוגר יצית את המדורה וישהה במקום כל זמן דליקתה, לא לזרוק חפצים או נוזלים למדורה, להצטייד בערכת עזרה ראשונה וטלפון נייד ולהקפיד על כיבויה המוחלט של המדורה לפני עזיבת המקום.

 בעקבות נתונים המצויים ברשות המשרד להגנת הסביבה על עליה חדה בפליטת מזהמים לאוויר, בעת הבערת חומרים שונים במדורות, פנו הרב חנוך זייברט, ראש העיר והרב פרץ אברמוביץ, חבר מועצת העירייה וראש המח' לאיכות הסביבה בקריאה לציבור להדליק מדורות ל"ג בעומר, תוך מזעור נזקים סביבתיים. לצורך זה התבקש הציבור להקפיד על שטח נקי וחשוף למדורה, לא מתחת לעצים ולא בסמוך לשדה קוצים, וכמו"כ לתחום את המדורה בשורת אבנים למניעת התפשטות האש, להדליק מדורות מרכזיות במקום מספר רב של מדורות קטנות, לשרוף ענפים יבשים בלבד ועצים בלא ברגים, ובלא מסמרים  וחלקי מתכת ולא עצים מרוחים בצבע ובלכה. הציבור גם נקרא להקפיד שלא לשרוף פלסטיק וניילונים במדורות, הגורמים לפליטת מזהמים מסוכנים ולריחות רעים, לא להשליך אבנים וזכוכיות למדורות, לא לשבת בסמיכות גדולה למדורה ולא בכיוון העשן, לכבות את המדורה באמצעות חול או מים ולהשאיר את השטח נקי מפסולת ומשאריות.

 תחנת כיבוי-אש של אזור בני-ברק, באמצעות טפסר בכיר אורי שובל, מפקד מחוז דן בכיבוי אש וטפסר משה אבוטבול, מפקד התחנה, פרסמה לקראת ל"ג בעומר, דף הנחיות מקצועיות בנושא הבערת מדורות ל"ג בעומר, העוסקות במיקום המדורה, שיטות ההדלקה, לבוש הולם בקרבת המדורה ואמצעי בטיחות. בטרם יחל ל"ג בעומר יערכו כבאי התחנה סיור מקיף בכל האזורים ויהרסו דליקות שיש בהן סיכון. בל"ג בעומר תתוגבר תחנת כיבוי אש משמרות של עשרות כבאים ומתנדבי התחנה, וכל כלי-הרכב שבה יופעלו בכל מידת הצורך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בהושענא רבה התפללנו הושענא שלש שעות הושענא. כעת כשהמאבק הגדול האם חסידות בויאן תדחה את ההדלקה בשלש שעות הבנתי את משמעות הבקשה הושענא שלש שעות הושענא. הושענא שלש שעות הושענא. הושענא שלש שעות הושענא. הושענא שלש שעות הושענא. הושענא שלש שעות הושענא…
אנא חסידי בויאן כמו כן כל עם ישראל והקב"ה מחכים שתדחו את ההדלקה השנה בשלש שעות, ובזכותכם ירד שפע עצום לעולם ביום לג בעומר. הושענא שלש שעות הושענא. הושענא שלש שעות הושענא………..
הושענא שלש שעות הושענא
הושענא שלש שעות הושענא
הושענא שלש שעות הושענא
הושענא שלש שעות הושענא
הושענא שלש שעות הושענא
הושענא שלש שעות הושענא
הושענא שלש שעות הושענא

מה הקשר? מה הקשר? מה הקשר? מה הקשר? מה הקשר? מה הקשר? מה הקשר? מה הקשר? מה הקשר? מה הקשר? מה הקשר? מה הקשר? מה הקשר? מה הקשר?
הושענא דגן מדלקת הושענא, הושענא למען איתן הנזרק בלהב אש הושענא
הושענא דגן מדלקת הושענא, הושענא למען איתן הנזרק בלהב אש הושענא
הושענא דגן מדלקת הושענא, הושענא למען איתן הנזרק בלהב אש הושענא
הושענא דגן מדלקת הושענא, הושענא למען איתן הנזרק בלהב אש הושענא
הושענא דגן מדלקת הושענא, הושענא למען איתן הנזרק בלהב אש הושענא
הושענא דגן מדלקת הושענא, הושענא למען איתן הנזרק בלהב אש הושענא
הושענא דגן מדלקת הושענא, הושענא למען איתן הנזרק בלהב אש הושענא
הושענא דגן מדלקת הושענא, הושענא למען איתן הנזרק בלהב אש הושענא
הושענא דגן מדלקת הושענא, הושענא למען איתן הנזרק בלהב אש הושענא

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture