תסכול פלסטיני: "הממשל לא הביע התנגדות להתנחלויות"

מסמך סיכום על ממשל טראמפ שחיבר יו"ר הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת מלמד כי הפלסטינים מיואשים מהנשיא. "ארה"ב תצביע נגדנו בכל המוסדות", הם חוששים. "הקונגרס ממשיך לאיים להפחית את הסיוע לפלסטינים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יושב ראש הוועד הפועל של אש"ף והממונה על המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, הכין מסמך סיכום על עבודת הפלסטינים מתחילת כהונתו של הנשיא האמריקאי דונאלד טראמפ. במסמך מביע עריקאת את אכזבתו מהעמדה האמריקאית, שלא השתנתה למרות הלחצים שהפעילו הפלסטינים דרך מדינות ערב, ולמרות הפגישות הרבות מול הממשל האמריקאי החדש.

"אם אנחנו רוצים לסכם את העמדה האמריקאית של ממשל טראמפ, מכניסתה לתפקיד ועד היום, אנחנו יכולים לומר מספר דברים", כותב עריקאת במסמך. "האמריקאים יצביעו נגד כל התוכניות וההחלטות הנוגעות לפלסטין במועצת זכויות האדם ובאונסק"ו. כמו כן הממשל האמריקאי יגן על ישראל בכל המוסדות והארגונים הבינלאומיים, בהתאם להצהרת הנשיא טראמפ. יתרה מכך: הממשל האמריקאי איים לצאת ממועצת זכויות האדם אם תתקבל החלטה נגד ישראל".

אסף גיבור, שמביא את עיקרי המסמך באתר NRG מציין עוד נקודה משמעותית שמתאר עריקאת במסמך היא העמדה של הממשל האמריקאי החדש ביחס לפלסטינים. "עד כה, סוף חודש אפריל, הממשל האמריקאי ברשות דונלד טראמפ לא הביע באופן פומבי תמיכה בפתרון שתי המדינות בגבולות 1967, כמו שעשה הממשל הקודם.

"כמו כן הממשל הנוכחי לא הביע באופן פומבי את התנגדותו להתנחלויות, ולא הכיר בעובדה שהן לא חוקיות. הממשל הנוכחי גם לא דרש מהממשלה הישראלית להפחית את הבנייה בהן", כותב עריקאת. בנוגע לנושא העברת השגרירות לירושלים, עריקאת חושש כי "הבטחת הבחירות להעביר את השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים עדין קיימת, למרות שהממשל הנוכחי נמנע מלבצע אותה מחשש שהצעד יחסל את תהליך השלום ויוביל את האזור לקיצוניות ושפיכות דמים".

עריקאת גם טוען כי "הקונגרס האמריקאי ממשיך באיומים להפחית את הסיוע לעם הפלסטיני, אם זה ימשיך במאמציו להשפיע על המצב המדיני באמצעות הצטרפות לפורומים בינלאומיים, ימשיך את הפניות לבית הדין הבינלאומי וימשיך לשלם את המשכורות לאסירים ולשהידים".

מזכ"ל אש"ף, ציין כי אבו מאזן מצדו הבהיר לנשיא האמריקאי בפגישותיו בוושינגטון, בריאד ובבית לחם כי, "הפתרון היחיד להשיג שלום הוא סיום הכיבוש הישראלי והקמת מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים המזרחית שתחייה בשלום ובביטחון לצדה של מדינת ישראל על גבולות 1967. כמו כן אמר כי יש לפתור את בעיית האסירים, שיבת הפליטים והפסקת הבנייה בהתנחלויות כולל במזרח ירושלים הכבושה". עוד אמר אבו מאזן לטראמפ כי "על ישראל להפסיק את המצור על רצועת עזה, הריסת הבתים, ההשתלטות על האדמות והטיהור אתני".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הגיע הזמן שהערבים יבינו סוף סוף שיש צד אחד צודק בסיפור הזה, וזה לא הם. הם קיבלו את הארץ בהשאלה ל-1300 שנה גיל 13 שנים שישמעאל עשה ברית מילה, אבל זה נגמר. זהו. חזרו לארצות מוצאיכם, ערב הסעודית, מצרים, כוויית וכו' – אין לכם מה לחפש פה יותר.

נחמן צודק לגמרי

מה לא טוב בשתי מדינות לשתי עמים, עד מתי הסוגיא הזאת תעלה, תנו להם מדינה וחאלאת, בסה"כ כבשנו להם ערים כמו רמלה לוד בת ים ועוד ועוד תנו להם לחיות באיזה מדינה

מי שהכי מתנגד לרעיו הזה הוא אבו מזן בעצמו עם שותפיו הם מרויחים מליונים ומליארדים שהעולם מזרימה להם וברגע שיקום פה מדינה פלסטינית הכל יפסק והם יאלצו להתמודד עם מדינה מוזנחת וכו'

לא לנצח נישאר החזקים.
כדאי לנצל את מעמדינו כדי לקדם שלום קבוע עם הערבים בערבויות אמריקניות וערביות.

הערבים אכן צריכים מדינה אבל אי אפשר לתת אימון בערבים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture