Flash90

לא יערערו לעליון: אלאור אזריה פנה בבקשה לרמטכ"ל

אלאור אזריה החליט שלא לערער על עונשו ושיגר לרמטכ"ל בקשה להמתקת עונשו מ-18 חודשי מאסר לעבודות שירות. בבקשתו כתב: "לו ידעתי מראש שהמחבל לא נושא מטען - לא הייתי יורה בו. ברצוני לחזור לחיים רגילים ולשקם את חיי וחיי משפחתי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ארבעה ימים לאחר שדחה בית הדין הצבאי את ערעורי התביעה וההגנה בפרשת אלאור אזריה, פנה היום (חמישי) אזריה לרמטכ"ל אייזנקוט בבקשה להמתקת עונשו. הלוחם החליט שלא להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון לאחר התלבטות ובהתייעצות עם בני משפחתו.

"ברצוני להבהיר כי לו ידעתי מראש את אשר התברר בדיעבד, כלומר, שעל גופו של המחבל לא היה מטען חבלה, לא הייתי יורה בו", כתב אזריה במכתב ששיגר לרמטכ"ל. "כמו כן ברצוני להבהיר כי אין בכוונתי להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון".

את מכתבו, פתח אזריה בהשלכות משפטו, לדבריו, על חייו. "אני במעצר מתאריך 24 במרץ 2016 בתנאים שונים. עקב האירוע, אבי לקה בשבץ מוחי ואיבד את הכושר לעמוד וללכת וכעבוד שיקום ארוך וכאוב הצליחו להעמידו על הרגליים ואף ללכת עם הגבלות. אמי הגיעה לתת משקל ומטופלת בכדורי שינה", כתב.

"משפחתי התפרקה, כולם כואבים ולא מצליחים לחזור לשגרה עקב המצב. אני אמור להמשיך את חיי עם כתם גדול עם הרשעה בסעיף הריגה, אשר יפגע בי ולא יאפשר לי לעבוד בעבודות ממשלתיות", הוסיף, ומנה את הישגיו: "התחנכתי על אהבת המולדת וביטחונה, גדלתי בבית ציוני ופטריוטי. לפני הגיוס ייחתי לשירות חובה קרבי על מנת לתרום כמה שיותר למדינה ולשמחתי שירתתי כלוחם ביחידה קרבית שבה מילאתי תפקידים שונים".

"משפחתי התפרקה, כולם כואבים ולא מצליחים לחזור לשגרה עקב המצב", הוסיף. "אני אמור להמשיך את חיי עם כתם גדול עם הרשעה בסעיף 'הריגה', אשר יפגע בי. אני מבקש להיענות לבקשתי ולהמיר את עונש המאסר שנגזר עלי, לעונש מאסר שניתן לרצותו בעבודת שירות, שכן ברצוני לחזור לחיים רגילים ולשקם את חיי וחיי משפחתי, במטרה לאחות את השברים".

בהודעה לתקשורת בדבר ההחלטה, נכתב כי "ההחלטה שלא להגיש בקשת ערעור לעליון התקבלה ע"י אלאור לאחר התלבטות ובהתייעצות עם בני משפחתו, וזאת בעיקר מפני רצונו לחסוך למשפחתו ולו סבל מיותר נוסף, הימשכות הליכים – ועל מנת לחזור לחיים רגילים בהקדם האפשרי", מסרו גורמים המקורבים לאזריה. "אלאור מקווה שהרמטכ"ל ייעתר לבקשתו".

יצוין כי שר הביטחון אביגדור ליברמן פרסם ביום ראשון בחשבון הטוויטר שלו המלצה למשפחת אזריה לא לערער שוב. "אני מבקש ממשפחת אזריה לא להגיש ערעור נוסף ולפנות לרמטכ"ל בבקשת חנינה. אין לי ספק כי הרמטכ"ל יתחשב בכל הנסיבות הקשות ובהיותו חייל מצטיין", צייץ.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לנושא, וכתב: "דעתי לא השתנתה בדבר מתן חנינה לאלאור אזריה, כפי שהבעתי אותה לאחר הכרעת הדין. כשהנושא יעלה לדיון מעשי – אעביר המלצתי לחנינה לגורמים הרלוונטיים".

בית הדין הצבאי לערעורים בקריה דחה ביום ראשון את ערעורו של אזריה והותיר על כנה את הרשעתו בהריגת מחבל. כמו כן החליטו השופטים לדחות את ערעורו של אזריה על העונש שעומד על 18 חודשי מאסר. גם ערעור הפרקליטות הצבאית, שדרשה להחמיר בעונש, נדחה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עם ישראל עם הלוחם המצטיין אלאור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture