דובר צה"ל

הפיגוע הקשה בחלמיש: צל"ש ללוחם שנטרל את המחבל

סמ"ר ע', שירה לעבר המחבל בבית משפחת סלומון, יקבל ציון לשבח ממפקד אוגדת איו"ש על התנהלותו בזירת הפיגוע. "גילה אומץ לב, חתר למגע ומנע אסון כבד יותר". אביו של הלוחם, שסייע לו בנטרול המחבל, יקבל תעודת הערכה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מפקד פיקוד מרכז אלוף רוני נומה אישר היום (רביעי) הענקת צל"ש מטעם מפקד אוגדת איו"ש לסמל ע', שירה ונטרל את המחבל שרצח את שלושת בני משפחת סלומון, "על גילויי קור רוח, חתירה למגע ודבקות במשימה". כמו כן תוענק תעודת הערכה לאביו, שסייע לו.

האלוף אישר את הענקת הצל"ש לאחר ששמע את המלצתה של הוועדה הפיקודית בראשות ראש קש"צ, אל"ם עופר הינדי. "ציון לשבח מטעם מפקד אוגדת איו"ש יוענק לסמ"ר ע׳ על גילויי קור רוח, חתירה למגע ודבקות במשימה בנטרול המחבל, תוך גילוי אומץ לב ושיקול דעת שהובילו למניעת אסון כבד יותר", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

בנוסף, תוענק תעודת הערכה מטעם מפקד הפיקוד לאביו של ע' שמעון מעוז "על גילויי אומץ לב, חתירה למגע ואזרחות למופת בהשתתפות בנטרול המחבל ומניעת אסון כבד יותר".

ע', המתגורר סמוך לבית משפחת סלומון בהתנחלות, היה הראשון שהגיע לזירת הפיגוע שבו נרצחו שלושה מבני המשפלה. למפקדיו סיפר כי שמע את הצעקות מבית משפחת סלומון, לקח את אקדחו האישי – ומיהר למקום. כשהגיע סמ"ר ע' לבית, זיהה את המחבל דרך החלון, כיוון לעברו את האקדח ונטרל אותו בכדור בודד. גורמי הביטחון שיבחו את פעולתו המהירה של ע', ואמרו כי פעולתו מנעה פגיעה בבני משפחה רבים נוספים שהו בבית בעת הפיגוע.

"בזמן ארוחת שישי עם המשפחה שמענו צעקות מכיוון הבית של השכנים", תיאר הלוחם בסרטון שהופץ על ידי דובר צה"ל לאחר הפיגוע. "יצאנו החוצה לראות מה קורה, אני ואבא שלי. כשראינו שמדובר באירוע יותר חמור, רצתי פנימה להביא את הנשק שלי. עמדתי מחוץ לבית וראיתי את המחבל מהחלון. הבנתי שאני צריך לנהוג בקור רוח ולהיות מקצועי. יריתי בו כדור אחד שפגע לו בבטן ונטרל אותו".

על תפקודו באירוע אמר ע': "בעיקר הייתי בזמן הנכון ובמקום הנכון, אין ספק שזה אירוע מורכב בשביל היישוב, אנחנו משתתפים בצער של המשפחה ומחבקים אותה. באופן אישי זה אירוע מורכב ואני משתדל להתמקד בעובדה שבמעט שעשיתי, מניעי אירוע הרבה יותר חמור בזמן קצר. זו לא פעם ראשונה שאנחנו חווים אירוע כזה: לפני שלוש שנים אירוע דומה קרה בבית שלי, עם אחותי הקטנה- מחבל נכנס ותקף אותה. בנס האירוע שהיה נגמר בתוצאות פחות גרועות".

בפיגוע נרצחו שלושה משכניו של ע' – סב בשנות ה-60 לחייו ובנו ובתו, בשנות ה-40 לחייהם. אשתו של אבי המשפחה, בת 68, נפצעה באורח בינוני-קשה ופונתה לבית החולים שערי צדק בירושלים. המחבל חדר לבית המשפחה לאחר שקפץ מעל גדר היישוב. על אף שכיתת הכוננות היישובית הוקפצה למקום בשל הנגיעה בגדר, המחבל הצליח להגיע לבית המשפחה במהרה בשל המרחק הקצר שהיה אליו לעבור.

המחבל עומר אל-ג'ליל, יצא בשעה 20:00 מביתו ביום שישי בערב, צעד כשני קילומטרים וחצי עד להתנחלות חלמיש וטיפס על הגדר הסמוכה לבית העלמין. סייר היישוב קיבל בשעה 21:34 אינדיקציה על נגיעה בגדר. הוא נסע לנקודת המעבר, אך לאחר שראה כי אין סימן על הגדר, בקו דיווח 38, ולא זיהה דבר מחשיד, סבר כי מדובר בנגיעה של חיית בר והחליט לחזור לשגרתו.

אל-ג'ליל המשיך בדרכו על כביש הביטחון בהתנחלות או התחבא בחורשה הצמודה. משם הוא המשיך לרחוב התמר, מרחק של 150 מטרים, ונכנס לבית הראשון שנתקל בו – בית משפחת סלומון. ביישוב ובמערכת הביטחון מעריכים כי עברו בין 14 ל-15 דקות מהרגע שבו נגע אל-ג'ליל בגדר ועד הרצח. כשבוע לאחר הפיגוע, הוגש לבית המשפט הצבאי ביהודה כתב אישום נגד אמו של אל-ג'ליל בגין הסתה, לאחר ששיבחה בריאיון את מעשה בנה. בשבוע שעבר נעצרו גם אביו ואחיו של המחבל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צריך ללמוד מאבו מאזן שנותן כסף לפי שנות המעצר…
כך צריך לתת מענק כספי גדול לחייל שמציל חיים!!!
"עם לבן גרתי ואחר עד עתה" שלא למה ממעשיו הרעים כיצד לעבוד את הבורא טוב יותר.
כך אנחנו צריכים ללמוד מאבו מאזן כיצד להעניק לחייל שהציל חיים מליונים!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture