ח"כ הרב ישראל אייכלר בתגובה לוועדת פלסנר אתמול במליאת הכנסת

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות וועדת פלסנר והדו"ח האישי שהגיש ח"כ יוחנן פלסנר בו הציב יעד כי עד 2016 יגויסו 80% מתלמידי הישיבות לשירות בצבא ולשירות אזרחי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יו"ר סיעת יהדות התורה חבר-הכנסת ישראל אייכלר התייחס בנאומו במליאת הכנסת למסע ההסתה של ועדת פלסנר, ואמר כי "במשך 64 שנות מדינה ידעו לכבד את הכרעתו של בן גוריון לשחרר את בני הישיבות והבנות הדתיות, מגזירת הגיוס לצבא. היום מאשימים אותו וקוראים לזה: "הטעות ההיסטורית של בן-גוריון". היו שאמרו שהטעות ההיסטורית של בן גוריון היא שהוא הקים מדינה יהודית. יכול להיות שיתברר ביום מן הימים שזו אכן היתה טעות, אבל לפחות שישים וחמש שנים, אנחנו חיים במדינה הזאת, כנראה שזה היה רצון ה'".

קרא עוד:

[postim]

"בן גוריון לא היה יותר דתי מכל האנטי דתיים של היום", המשיך אייכלר, "אבל הוא הבין שבלי היהדות הנאמנה שומרת התורה והמצוות, אין לו את המזוזה של קיום מדינת ישראל החילונית. כי מבחינה חילונית אתאיסטית אין מקום לעם ישראל. אין עם כזה. אין מדינה דמוקרטית, שאינה שייכת לכל אזרחיה בלי הבדל דת וגזע. ראש ממשלתה יכול להיות ערבי פלשתיני, במדינה חילונית דמוקרטית".

אייכלר הוסיף ואמר כי מה שאיחד במשך אלפי שנים את העם היהודי הייתה התורה, והיא זו שמאחדת היום את עם ישראל. "אפילו אדם חילוני ביותר, אם הוא לא אנטי, כשהוא ברגע של בר מצווה, רגע של שמחת חתונה, וכן להבדיל – בלוויה, הוא בא לבית הכנסת. בלי תורה אין לאיש מה לחפש כאן. גם אם היתה מערכת חינוך נוראית שניתקה את הדור הצעיר, עדיין נשאר הניצוץ היהודי. "תכנית ההתנתקות" מן היהדות, עשתה לו עוול נורא".

"אני רוצה לספר לכם, שישבתי עם ראש הממשלה יצחק רבין זכרונו לברכה. זה היה בערב פסח, בקריה בתל-אביב. הוא בעצמו אמר: "אבותינו, הנחילו לנו מדינה, ביטחון, חקלאות, חינכו אותנו לכול. למה לא נתנו לנו את החינוך היהודי התורני? אני לא מבין למה אני צריך לשאול אותך מה זה ליל הסדר, מה הסיבות לטעמי המצוות. אני לא מבין למה לא לימדו אותנו את זה?", סיפר אייכלר.

אייכלר הוסיף וסיפר כי לפני כמה חודשים היו אצל מרן הרב שטיינמן שליט"א. "הוא היה חרד מאוד לקיומה של האומה. הוא אמר: ספר התורה זה לא משהו שמונח בארון, ספר התורה זה דבר שצריך ללמוד אותו כל החיים. אי-אפשר להתחיל ללמוד, הוא אומר, בגיל 40, 50, 60, רק בגיל הילדות והבחרות צריכים להתחיל וללמוד תורה. אחר כך, גם אם יוצאים לעבודה, צריך לקבוע עיתים לתורה בשביל להיות מחוברים לתורה. כי תורתנו היא תורת חיים רק כאשר לומדים אותה ומאמינים בה".

"אני מבין שצריך צבא", המשיך אייכלר את נאומו, "אבל הפחד הגדול של האנשים שתהיה פה מדינה דתית עם צבא דתי. שאלתי פה לאחד מחברי הכנסת: אתה מוכן שיהיו 60,000 חיילים חרדים עם רובים בצבא, והם ילכו מחייל לחייל וישכנעו אותו כי משה אמת, תורתנו אמת, וכולם יהפכו לבעלי תשובה ויהיה פה רמטכ"ל חרדי? גם היום יש הרבה חיילים דתיים שיש להם השפעה גדולה. הוא הגיב בפחד: מה, ישראל תהפוך לאיראן?".

"זה הפחד הגדול שלהם. הם לא רוצים את החרדים בצבא. הם רוצים לנצל את גיוס החובה, כדי לעורר מדנים ואיבה ולהבות אש בין האזרחים. כשאברך חרדי עומד עכשיו ליד פקיד שלטוני, במקום כלשהו בארץ, הוא מסתכל עליו כבעיה, אחרי שהוא כבר שמע בבוקר ובערב ובצהריים בתקשורת, שהוא פרזיט ושהילדים שלו זה סכנה קיומית", הוסיף אייכלר.

אייכלר המשיך ותקף כי "מי שאומר שהנכדים שלנו הם איום דמוגרפי למדינה הוא אויב שלנו. הוא לא יכול לדבר אתנו על סולידריות. הילדים הללו הם "זרע ברך השם". הם העתיד של המדינה, כמו שאמר יצחק שמיר ז"ל, שהעתיד של המדינה זה הציבור הדתי והחרדי. בלי הדתיים והחרדים אין עתיד למדינה".

לדברי אייכלר, "ההסדר היחיד של "שוויון בנטל" הוא ביטול גיוס החובה. זה מה שמסוגל להוציא את המרעום מהפצצה החברתית שנקרא גיוס לצבא. שאף אחד לא יוכל לטעון למה אני חייב להתגייס לצבא ואתה לא. אף אחד לא חייב להתגייס, אם אינו רוצה בכך. זה לא אומר שאנשים לא יתגייסו. אדרבה, הצבא יחסוך מיליארדים שיאפשרו לתגמל את מי שמתגייס והצבא זקוק לו ולשירותו".

אייכלר הרחיב לדבר על הצעת החוק שהגיש להפיכת הצבא לצבא מקצועי ואמר כי "בעידן המודרני והטכנולוגי אפשר וצריך לעשות צבא מקצועי, בהדרגתיות של תוך חמש או עשר שנים. צריך לשחרר את המתגייסים מן התחושה שהוא פראייר. הוא הולך לצבא בגלל שהוא רוצה להתגייס. כי מי שלומד תורה הוא חלק מהמערך הביטחוני של מדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture