זירת הפיגוע. Ben Kelmer/Flash90

הפיגוע הרצחני בשרונה: 4 מאסרי עולם לשלושת המחבלים

בית המשפט המחוזי גזר את העונש על שלושת מבצעי הפיגוע בתל אביב ביוני אשתקד שבו נרצחו עידו בן ארי, מיכאל פייגה, מילה מישייב ואילנה נבעה. מלבד מאסרי העולם, קיבלו המחבלים עוד 60 שנות מאסר. "מעשיהם הנפשעים מחייבים ענישה מחמירה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) ארבעה מאסרי עולם מצטברים ו-60 שנות מאסר על שלושת המחבלים מהפיגוע במתחם שרונה בתל אביב. ארבעה בני אדם נהרגו בפיגוע, שאירע ביוני אשתקד. עוד נקבע כי המחבלים יפצו כל אחת ממשפחות ההרוגים ב-258 אלף שקל, כל אחת ממשפחות ארבעה הפצועים קשה ב-200 אלף שקל, ו-20 אלף שקל לכל אחד מהפצועים קל.

השופטת שרה דותן ציינה בגזר הדין של המחבלים כי "הנאשמים פתחו במסע הרג רצחני והחלו לירות ללא אבחנה באזרחים במקום עד אשר חדלו כלי הנשק לפעול ואז נמלטו מהמקום. מעשיהם הנפשעים מחייבים ענישה מחמירה. לחובת הנאשמים הנזקים הרבים שגרמו לנפגעי העבירות ומשפחותיהם. לא ניתן להתעלם מהטעם האידיאולוגי שעומד במעשיהם".

עו"ד תמי אניס מפרקליטות מחוז תל אביב אמרה אחרי גזר הדין כי "בית המשפט קיבל את עמדתנו בנוגע לרצח בנסיבות חריגות בחומרתן. המשמעות לכך לעניין קציבת מאסרי העולם תהיה ללא פחות מ-40 שנה, והנאשמים לא יוכלו להשתחרר בעתיד בעסקאות לשחרור שבויים. אני תקווה שהעונש שניתן היום יביא מזור ולו במעט למשפחות הנרצחים ולפצועים".

"המחבלים התרוממו ממושבים בבית הקפה מקס ברנר, שלפו כלי נשק והחלו לירות באזרחים ללא הבחנה", קבעה השופטת דותן בהכרעת הדין. מוחמד מחאמרה וחאלד מחאמרה, בני דודים בני 21 מהעיירה יטא שליד חברון, הם אלה שירו בפועל במתחם הבילוי בהשראת דאעש. המחבל השלישי יונס זין, גם הוא מהעיירה יטא, הורשע ברצח אף שלא השתתף בירי. הכרעת הדין כללה דעת מיעוט נגד הרשעתו במעשי הרצח.

שניים מהמחבלים, חאלד ומוחמד מחאמרה, בני דודים בני 20 ו-21 מהכפר יטא שמדרום לחברון, רצחו ארבעה בני אדם במהלך הפיגוע בטרם נתפסו בידי כוחות הביטחון. כמו כן, הם תכננו לבצע פיגוע ברכבת, כנקמה על רצח בני משפחת דוואבשה בכפר דומא והוציאו לפועל את המתקפה בשם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

מחבל נוסף, יונס זין בן 21, אף הוא תושב כפר יטא, לא נכח בשרונה אך לקח חלק בתכנון ובהוצאת הפיגוע לפועל. הוא הוגדר תחילה כסייען, אולם בהתאם לדעת הרוב בקרב הרכב השופטים נקבע כי אף הוא יוגדר כמבצע. ההחלטה נומקה בכך שזין לא נכח בזירה משום שהתחרט, אלא כי שוכנע שלא יוכל להיות שהיד.

על מנת להוציא את הפיגוע לפועל, בני הדודים פנו ליונס זין. כחלק מההכנות לפיגוע הם קנו סכינים, רכשו חליפות, שעונים, תיקי עור, נעליים ומשקפיים וגם רעל עכברים כדי לטבול בו את הסכינים ולדקור בהם ישראלים נוספים וכך להעצים את הנזק והפגיעה. השלושה ערכו אימוני ירי אך בסופו של דבר מנעו מזין לצאת לפיגוע עקב חובות כספיים, שעל פי האמונה המוסלמית מונעים ממנו להיות שהיד. הם רכשו שני רובי קרל גוסטב, ומסיע שב"חים הוא שהכניס את כלי הנשק לתחומי הקו הירוק.

המחבלים הגיעו לבאר שבע והתכוונו לעלות על רכבת, אך שינו את תוכניתם בגלל הבידוק הקפדני. הם נסעו במונית לתל אביב. בחקירתם סיפרו כי בחרו להתלבש בהידור מפני שרצו להיטמע בקלות כאנשי עסקים או עורכי דין. בתל אביב הם ירדו סמוך לתחנת רכבת השלום ושאלו אנשים היכן יש מסעדות ובתי קפה, ולנוכח המידע שקיבלו צעדו לשרונה, שם ישבו במסעדה. בשלב מסוים נעמדו ופתחו באש לעבר המבלים, ארבעה מהם נהרגו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לכל אחד מהמחבלים 4 מאסרי עולם?
או לכולם ביחד 4 מאסרי עולם?
לא ברור

ברור שלכל אחד!!

ואם לא יותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture