היום יוכרע משפטו של ראש הממשלה לשעבר אולמרט

הבוקר יגיע לסיומו שש שנים של חקירות ומשפטים בפרשות השונות של ראה"מ לשעבר – אולמרט מואשם בקבלת דבר במרמה, הפרת אמונים, העלמות הכנסה ועוד – התביעה וההגנה בטוחים כל אחד בצדקתם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

סוף משפט – הבוקר יגיע לקיצו המשפט הארוך נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשות המעטפות וראשונטורס. בשעה זו מתייצב אולמרט בבית המשפט המחוזי בירושלים, שם יודיעו לו השופטים מוסיה ארד, יעקב צבן ומשה סובל האם הוא זכאי מהאשמות, או לא. האם יורשע בכל העבירות המיוחסות לו, או רק בחלקן.

קרא עוד:

[postim]

כזכור, לפני קרוב לארבע שנים נאלץ אהוד אולמרט להתפטר מראשות הממשלה, אחר שהוגש נגדו כתב אישום פלילי. אולמרט שהיה ראש הממשלה הראשון שהואשם בפלילים, נאשם בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והעלמת הכנסות במרמה – בפרשות "ראשונטורס", "מעטפות הכסף" ו-"מרכז ההשקעות".

בחורף תשע"א נפתח שלב ההוכחות במשפט, לאחר שאולמרט כפר בהאשמות בחקירות המקדימות. על פי דברי פרקליט מחוז ירושלים דאז, עו"ד אלי אברבנאל, מס' עדי תביעה, ביניהם משה טלנסקי, עו"ד אורי מסר ועוד הפלילו את אולמרט למרות שהם חבריו.

עורך דינו של אולמטר מר אלי זהר, הכריז אז בבטחה, כי הראיות דלות מאוד, וכי אולמרט פעל בתום לב בפרשות השונות. מר זהר הבטיח כי "ההיסטוריה תלמד שכל מה שייוותר מפרשה זו הוא עדות מוקדמת, שהביאה להדחתו של ראש ממשלה". גם ראש הממשלה עצמו היה בטוח בחפותו. בפתיחת המשפט אמר: "הגעתי לכאן כאדם חף מכל עבירה, ואני מאמין שאצא מכאן אדם חף מכל עבירה".

חלק מהחשדות
בפרשת "ראשונטורס" הואשם אולמרט בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, רישום כוזב במסמכי תאגיד והעלמת הכנסות במרמה. לפי כתב האישום, קיבל אולמרט מהמדינה ומגופים ציבוריים מימון כפול ומשולש בסכום של כ-90 אלף דולר לנסיעות לחו"ל. לטענת הפרקליטות, אולמרט פעל בשיטתיות בקבלת המימון הכפול, עבור מימון נסיעות פרטיות של בני משפחתו.

הפרשה השניה, פרשת המעטפות. לפי כתב האישום, קידם אולמרט קשרים עבור טובות הנאה. לדוגמא, קיבל אולמרט בסתר מזומנים וכספים בהעברות בנקאיות בשווי של מעל שש מאות אלף דולר ממקורבו משה טלנסקי. בתמורה קידם אולמרט את עסקי המיני-ברים של טלנסקי. פרשה זו הכניסה את אולמרט לסיבוך הפוליטי שהביאה להתפטרותו מראשות הממשלה.

הפרשה השלישית, פרשת מרכז ההשקעות. לפי כתב האישום פעל אולמרט כשר התמ"ת בניגוד עניינים, בהחלטות הקשורות לחברות שייצג מקורבו עו"ד מסר.

בנוסף לפרשות אלו, הואשם אולמרט גם כי הונה את מבקר המדינה בהצהרותיו אודות כספים שקיבל מאיש העסקים יוסף אלמליח, ועל שהצהיר כי שווי העטים שהחזיק הינו 140,000 אלף שקלים בעוד שווים האמיתי עמד על כ-1.3 מיליון שקלים.

יחד עם אולמרט, מואשמת גם שולה זקן, ששימשה כראש לשכתו של אולמרט. זקן הואשמה כי היתה שותפה לבוס בשתי פרשות. כמו"כ הואשמה זקן ב"האזנות הסתר", על פיה נהגה להאזין לשיחות של אולמרט, בלי ידיעתו או ידיעת המשוחחים עימו.

שנתיים נמשך שלב הוכחות, ובו העידו כ-300 איש בפרשות האמורות. כאמור, הבוקר מצפים שני הצדדים לשמוע מה עלה בסיפור הארוך והמורכב. בתביעה משוכנעים כי הסיכום הכולל יביא להרשעה. ובהגנה מקוים שבסופו של דבר אולמרט ייצא חף מפשע.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture