צילום: רשות הכינרת

התחזית: אין גשם באופק. השירות המטאורולוגי: סיכוי משמעותי לבצורת

על פי התחזית, מחר, יום שלישי, יוסיף להיות חם ויבש מהרגיל לעונה, ביום רביעי יהיה מעונן חלקית, תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות אך ללא גשם באופק. האזינו לתחזית עם אורי בץ • הגשם צפוי לחזור בהמשך, אולם נראה כי עונת הגשמים תסתיים בגירעון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

(בוידאו: הכינרת מתייבשת)

על פי התחזית, מחר, יום שלישי, יוסיף להיות חם ויבש מהרגיל לעונה, בצפון הארץ ינשבו רוחות מזרחיות ערות. ביום רביעי יהיה מעונן חלקית, תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות ועלייה בלחות. בחמישי – ללא שינוי ניכר בטמפרטורות והן עדיין מעט גבוהות מהממוצע לעונה.

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: קריית שמונה 22-12, קצרין 20-10, צפת 18-13, טבריה 25-12, נצרת 20-12, חיפה 22-16, תל אביב 24-13, ירושלים 20-14, אשקלון 22-13, עין גדי 21-15, באר שבע 22-14, ערד 21-11, מצפה רמון 19-11 ואילת 26-15.

האזינו לתחזית המליאה עם אורי בץ:

בתוך כך, השירות המטאורולוגי פרסם היום (ב') את התחזית העונתית למשקעים בשלושת חודשי החורף העיקריים – דצמבר, ינואר ופברואר. על פי המודל העונתי, מסתמן כרגע כי הסיכוי שהחודשים הללו יהיו שחונים מובהק ועומד על 64.7 אחוז. בשירות המטאורולוגי מציינים כי לפי התחזית העונתית למשקעים שפורסמה בנובמבר 2017 היו הסתברות של 35.2% שתקופה זאת תהיה גשומה מהרגיל, הסתברות של 17.7% לתקופה "ממוצעת" והסתברות של 47.1% לתקופה שחונה באזורנו.

לדבריהם, היות שרמת הדיוק של התחזית העונתית נמוכה והיות שתרחישים מנוגדים הופיעו בהסתברות גבוהה, היה קשה לתת לפני חודש הערכה אמינה למשקעים הצפויים. עוד מבהירים בשירות כי עצירת המשקעים הנוכחית לא תימשך בהכרח בהתקדמות החורף: בחודשי ינואר-פברואר-מרס 2018 יש הסתברות של 33.3% שתקופה זו תהיה גשומה מהרגיל, הסתברות של 29.4% לתקופה "ממוצעת" והסתברות של 37.3% לתקופה שחונה באזורנו. עם זאת מציינים בשירות המטאורולוגי כי היות שעד כה ירדו משקעים מועטים מאוד, וגם בשבועיים הקרובים לא מסתמן אירוע גשם של ממש, ככל הנראה תסתיים עונת הגשמים בגירעון.

ד"ר יואב לוי, מנהל אגף מחקר ופיתוח מערכות חיזוי בשירות המטאורולוגי, חידד בשיחה עם ynet כי ההערכות מבוססות על מודל כללי לחודשים הקרובים, אך בכל זאת יש סיכוי קטן לגשמים בחודשים ינואר ופברואר. "אם לוקחים את המודל שפרסמנו בתחילת דצמבר, מתייחסים לנתונים של תחילת החודש הנוכחי ומשלבים את הצפי לחודשים ינואר ופברואר – מבינים שאין הסתברות אמיתית למשקעים וגשם", אמר ד"ר לוי. "באזור שלנו המודלים לא מספיק טובים להגיד בוודאות מה יקרה, אבל אנחנו משתדלים להציג את הנתונים הכי מעודכנים שלנו כדי שאנשים ידעו להיערך בהתאם".

(בוידאו: שלג בחרמון)

ד"ר לוי ציין כי חרף התחזית הפסימית ייתכנו גשמים בחודשים ינואר ופברואר שעוד עשויים לשנות את כל הסטטיסטיקה השנתית. "שנת 2002 התחילה רע מאוד, ואז בחודשים פברואר ומרס היו גשמים מעל הממוצע, כך שהשנה הסתיימה מבחינתו כשנה טובה. הסיכוי לזה נמוך אבל עדיין קיים", אמר ד"ר לוי. "אנחנו מקווים להתבדות ושהגשם יירד".

התמעטות המשקעים, מסביר ד"ר לוי, בהחלט עשויה לנבוע מהשינויים האקלימיים ומההתחממות הגלובלית. "כשעורכים סטטיסטיקות ל-30 שנה, התחזיות האקלימיות לטווח הארוך מראות התחממות גלובלית שתגרום לפחות משקעים ופחות גשם באזור הים התיכון, וזה נתון די מדהים".

לפני כשבוע דיווחנו כי הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו שליט"א קורא לציבור הרחב להוסיף בתפילות תפילה למען ירידת הגשמים, עקב הבצורת הפוקדת את ארצנו. במכתבו כותב הרב הראשי: "כבר חלף ראש חודש כסלו ועדיין לא נתברכה ארץ ישראל בגשמים, על כן קורא אני לציבור קודם כל להרבות רחמים אלו על אלו וכן להוסיף את התפילה שנוהגים לומר בעת עצירת גשמים".

נוסח התפילה:

ועננו בורא עולם במידת הרחמים בוחר בעמו ישראל להודיע גודלו והדרת כבודו. שומע תפילה, תן טל ומטר על פני האדמה, ותשביע את העולם כולו מטובך, ומלא ידינו מברכותיך ומעושר מתנות ידך. שמור והצל שנה זו מכל דבר רע, ומכל מיני משחית ומכל מיני פורענויות, ועשה לה תקווה ואחרית שלום. חוס ורחם עלינו ועל כל תבואתינו ופרותינו, וברכנו בגשמי ברכה, ונזכה לחיים ושובע ושלום כשנים הטובות. והסר ממנו דבר וחרב ורעב, וחיה רעה ושבי וביזה, ויצר הרע וחליים רעים וקשים ומאורעות רעים וקשים. וגזור עלינו גזירות טובות מלפניך, ויגלו רחמיך על מידותיך ותתנהג עם בניך במידת הרחמים, וקבל ברחמים וברצון את תפילתנו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

והם הם עוד שלומדים ליב"ה, אינם יודעים להתבטא בעברית פשוטה: קיים חשש/סיכון לבצורת, או: עלולה להיות בצורת, ולא – כפי שהם אומרים – סיכוי לבצורת…
במלה 'סיכוי' משתמשים בבואנו לתאר דבר חיובי, שאנו רוצים בו וכמהים לראותו, כמו: סיכוי לגשם, וכדומה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture