כתב אישום: הפלסטיני ניסה לרצוח את ילדי הבר מצווה בקוסרא

שבועיים וחצי לאחר שקבוצת מטיילים הייתה בטיול בר מצווה בקוסרא והותקפה בסלעים על-ידי קבוצת פלסטינים, כתב אישום מוגש נגד אחד המתפרעים ובכניסה לתוך המערה בה הסתתרו הילדים, עליהם יידה אבנים. מעצרם של עוד 11 פלסטינים הוארך

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כתב אישום הוגש היום נגד אחד הפלסטינים שהיה מעורב בתקיפת קבוצת המטיילים סמוך לכפר קוסרא בשומרון לפני כשבועיים וחצי. הנאשם, מוחמד ואדי, מואשם בניסיון לגרימת מוות בכוונה – עבירה המקבילה לניסיון רצח. הצהרת התובע הוגשה כנגד הפורע אשר חשוד כי הטיח סלע בראשו של האב בעת שהגן על הילדים במערה. כתוצאה מהסלע נפתח ראשו של האב והוא החל לדמם.

בנוסף, היום (ב') האריך בימ"ש הצבאי את מעצרם של 11 פורעים נוספים, רובם מהאירוע השני ולא מהלינץ בילדים, ובימים הקרובים צפוייה התביעה הצבאית להגיש לבימ"ש הצהרות תובע נוספות כנגד פורעים נוספים. במסגרת חקירת המקרה נעצרו 20 פלסטינים, בהם ואדי, במבצע חטיבתי נרחב שהתבצע בכפר על ידי צה"ל, המשטרה, מג"ב והמנהל האזרחי. 20 הפלסטינים שנעצרו חשודים גם בהפרות הסדר האלימות שהתרחשו בכפר ומחוצה לו לאחר התקרית.

בארגון חוננו אשר מלווה את נפגעי העבירה בתיק, הילדים והאבות שליוו את הטיול ברכו על הצהרת התובע אך ביקרו את המשטרה על ההחלטה לנהל את החקירה במשטרת אריאל ולא ביחידה המרכזית של מחוז ש"י כפי שנהוג בארועים משמעותיים. לדבריהם, "מדובר בתיק חמור מאד, אשר לצערנו משטרת ישראל לא לקחה אותו ברצינות הראויה, מחד משטרת אריאל אשר חוקרת את התיק עושה כל שביכולתה על מנת למצות את החקירה, עם זאת ישנה בימ"ר ש"י יחידה מיוחדת לחקירת פשעים לאומניים בה עשרות חוקרים, תיק כזה היה ראוי שיקבל כח אדם רב ועשיר באמצעיים שיביא לתוצאות מקסימליות במהירות, לצערנו לא ראינו את הלהיטות בחקירה במקרה הזה כמו במקרים אחרים שנתקלנו" אמרו בחוננו, תוך שהדגישו שוב שחוקרי משטרת אריאל עושים את המיטב באמצעים העומדים לרשותם.

"מדובר בצעד חשוב, אך ראשוני. עשרות רבות של פורעים, יתכן אף מאות, בשני ארועים שונים, יצאו על מנת לפגוע בילדים וביהודים נוספים, וזאת אך ורק בשל היותם יהודים. וכל זאת לאור יום, ללא מורא וללא פחד, זהו תיק שעל משטרת ישראל ועל רשויות צה"ל למצות את הדין עם כל אחד ואחד מהפורעים. אנו ציפייה כי כל פורע אשר נטל חלק בארוע יועמד לדין ויהיה מאחורי סורג ובריח", הוסיף עו"ד חיים בלייכר מהארגון , אשר מסייע לנפגעים.

אחד הנערים שנכח בתקרית במהלכה עשרות פלסטינים תקפו ויידו אבנים לעבר קבוצת נערים שטיילו באזור מספר על האירוע הקשה. "יצאנו ממגדלים והלכנו מתחת לצוק – וזרקו עלינו אבנים", סיפר יעקב, אחד הנערים שנכחו באירוע. "נכנסנו מתחת למערה כדי שלא יפגעו בנו. היינו שם קצת זמן, ואז הגיעו ערבים מכל הכיוונים וסגרו עלינו".

"הם זרקו עלינו אבנים, מקלות וריססו גז פלפל", משחזר יעקב. "הם פגעו בילדים והרביצו לנו. הצליחו להעיף את הערבי שרצה לזרוק עלינו אבנים והגנו עלינו עד שהגיע הצבא והוציא אותנו משם". בתוצאה מירי של אחד ההורים המלווים לטיול נהרג אחד הפלסטינים התוקפים.

ילד אחר שניצל מהלינץ' סיפר: "התחילו לזרוק עלינו אבנים, שני המלווים שלנו לקחו אותנו לתוך המערה. הערבים התחילו לזרוק אבנים על המערה עד שהתחילו להתקרב למערה. הם לקחו למלווה אחד את האקדח, אנחנו אמרנו 'חלאס, די'. הם התחילו לאיים עלינו עם אקדח, לזרוק עלינו אבנים, תביאו את התיקים, תביאו את הטלפונים, קיללו, חילקו כאפות ובוקסים. הרב שלי קיבל אבן בראש, באו לרסס עלינו גז מדמיע".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ימ"ר ש"י מיועד לחקירת יהודים בלבד, ומיועד לחקירת אירועי גרפיטי ולא נסיונות רצח

למה מפרסם הצבא את עצמו לדעת??????????????
פעם ידעו שלשמור דברים בחשאיות רק מרוויחים ובפרט מעצרים וכד'
אין לנו מושג כמה פרטים, סודות, הלך רוח וכדו' אפשר להוציא מסרטונים אלו!!!!!!!!!!!!!!!!! פשוט יורים לעצמם ברגל באירועים הבאים!!!!!!!!!!!!
אם הצבא צריך לפרסם את עצמה (וזה נכון) שיעשו זאת ע"י סרטונים ערוכים ולא ממבצעים בזמן אמת!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture