רכבה של משפחת ליפניק בזירת התאונה ליד שבי שומרון. צילום: הצלה ללא גבולות יו"ש

חשש מעוד תאונה קטלנית: "הערבים משתוללים על הכבישים"

אחרי התאונה הקטלנית בשומרון, תושבי יו"ש מספרים על הפחד לנהוג בכבישים יחד עם הנהגים הפלסטינים המשתוללים, עוקפים בקווים רציפים וגורמים לתאונות רבות. ויש גם תיעודי וידאו של עבירות תנועה חמורות שבוצעו הבוקר ורק בנס לא הסתיימו באסון

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

את הסרטון הפותח כתבה זו, העלה אברהם בנימין, דובר עמותת רגבים, לחשבון הטוויטר שלו עם הכיתוב הבא: "אז מה אתם ראיתם היום בדרך לעבודה? התחלנו עם נהג מונית (מספר צהוב) שעוקף בצומת למרות שאפשר לעקוף בבטחה שניה לאחמ"כ. המשכנו בדביל שעקף בקו לבן וזרק אותי לשוליים. והפינאלה: נהג שיצא משוליים, חתך שני נתיבים ופירסס על קו לבן באמצע צומת סואן".

התאונה הקשה באור ליום רביעי השבוע, בה נהרגו אורי ורואי ליפניק, בני 13 ו-8 וכן נהג פלסטיני, מניחה שוב על סדר היום את מכת הנהיגה הפרועה והתשתיות הלקויות בכבישי יהודה ושומרון. חקירה ראשונית של בוחני התנועה במשטרה העלתה כי נהג הרכב הפלסטיני, איבד שליטה לאחר שככל הנראה נסע במהירות שאינה מתאימה לתנאי הדרך, פגע במעקה בטיחות סטה למרכז הכביש וחסם את נתיב הנסיעה של הרכב הישראלי.

תוצאות התאונה בלתי הפיכות. משפחה שלמה, שעשתה את דרכה בחזרה לביתה שבשבי שומרון, נפגעה, כאשר לצד שני הילדים שנהרגו, פונו לבית החולים 'מאיר' בכפר סבא גם האמא שירלי וילד נוסף בן 12, שניהם במצב קשה, ותינוק בן חמישה חודשים במצב יציב. האב אוהד, נפצע גם הוא ומצבו מוגדר קל עד בינוני.

שוב נחשף כי מעבר לבעיית ההתנהגות בכבישים והיעדר תרבות נהיגה, מצב התשתיות בעייתי מאוד. צירי התנועה צרים, חלקם ללא גדר הפרדה, וחמור יותר, ישנים מאוד ולא מאפשרים נסיעה בטוחה. כך גם כביש 557 המפותל שבו התרחשה התאונה הקטלנית באזור צומת שבי שומרון. מדובר בכביש מיושן מאוד בן עשרות שנים ולמרות שהורחב מעט ומולא באספלט, עדיין כולל נתיב אחד לכל כיוון ונחשב למסוכן מאוד.

"תאונות הדרכים הן מכה קשה בכל מדינת ישראל, אך בשומרון יש גורם משמעותי נוסף שגורם גם להיקף התאונות וגם לתוצאות החמורות שלהן", אומר חננאל דורני, יו"ר מועצת יש"ע'. "מדובר בתשתיות מיושנות, כבישים שנסללו לפני שנים רבות, ואינם מתאימים להיקפי התנועה הגדלים והולכים. בכל כביש נורמלי יש נתיב נוסף ושוליים רחבים שמאפשרים מרחב תמרון לפעולת מצילת חיים של הנהג, אך לא בכבישי יהודה ושומרון, כמו גם בכביש שבו ארעה התאונה הקטלנית".

גם יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון קורא לממשלה לפעול מיידית לשיפור התשתיות בכבישי יו"ש. "לצערי גם אנחנו וגם מרחב שומרון פועלים כבר זמן רב בכדי לקבל תוספת של שוטרי תנועה ולהגביר את האכיפה על הכבישים בשומרון והבקשות הרבות שלנו פשוט לא נענו לצערי אנחנו רואים נהיגה פרועה של ערביי האזור בכל המרחב. באותו כביש בדיוק נהרגה לפני פחות משנה תושבת עינב הישוב הסמוך. גם במקרה הזה בשל נהיגה פרועה של ערבי תושב המקום. אני חייב לומר ישנה תת אכיפה בכל יו"ש וזאת מכיוון שיש מי שלא רואה לנכון לספק כאן כוח אדם לנושא כפי שמספקים באזורים אחרים בארץ.

אין כמעט שוטרי תנועה ואין דגש מספיק על האכיפה ועל הנסיעה הפרועה של נהגים הערביים המקומיים ועל חינוך לתרבות נהיגה דבר שהיה יכול להציל הלילה הן את חיי הערבים והן את חיי היהודים בתאונה הנוראית הזו. הכביש בו אירעה התאונה הוא כביש שאין בו תאורה עם פיתולים וסיבובים ואין בו מספיק תשתיות. אני קורא לשר התחבורה והשר לביטחון פנים ששניהם אנשים טובים שאכפת להם. להוביל את הנושא ולכנס ישיבה דחופה יחד איתנו ולהוביל תוכנית חירום לשיפור התשתיות והאכיפה בכל יו"ש. אסור שנראה עוד מקרים מזעזעים כאלו בוודאי אם יש מה לעשות בעניין".

אריה יואלי, עורך האתר "סרוגים", פרסם היום את התיעוד הבא, תוך שהוא כותב "הבוקר בין פדואל לרנטיס, רוצח פלסטיני עוקף משאית על פס לבן בסיבוב. בנס לא הצטרפה עוד משפחה ישראלית למעגל הדמים".

יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ותושב השומרון, ח"כ ניסן סלומינסקי אמר אתמול לערוץ 7 בהתייחסות לתאונה הקטלנית: "מדובר במקרה מזעזע שקשה לתאר. הבעיה היא שאולי היינו יכולים למנוע את התאונה. יש לטפל בכבישים ביו"ש. אנחנו כבר בוכים ומבקשים מכל הרשויות ורשויות האכיפה ומתחננים לשינוי. נוסעים בכבישים האלה כמו משוגעים, בעיקר הערבים, ונוסף לזה הכבישים לא ראויים. הערבים ביו"ש נוהגים כמו מטורפים כאילו החיים שלהם לא שווים מעבר לתפילת הדרך צריך הגומל כל פעם שאתה מגיע לבית…זה לא יכול לקרות".

במקור ראשון כתבו כי כבישי יהודה ושומרון נראים לעתים כמו מערב פרוע. נהגים פלסטינים חוצים בפראות קו הפרדה רצוף ועוקפים בלי שום קשר לתנאי הדרך. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אשר נשענים על משטרת ישראל, מראים כי מאות תאונות דרכים מדווחות בשנה בכבישי יהודה ושומרון. נתוני הלמ"ס מלמדים כי בשנת 2016 (נתוני 2017 עוד לא פורסמו לציבור) נרשמו במשטרת ישראל 560 תאונות דרכים עם נפגעים ישראלים ופלסטינים.

על פי נתוני שנת 2016, 32 תאונות הוגדרו קטלניות (לעומת 28 בשנת 2015, י"ע), נפגעו בהן 1,341 בני אדם, מתוכם 42 הרוגים (34 ב-2015, י"ע) ו-102 בני אדם נפצעו קשה. עוד עלה כי כ-18 אחוזים מכלי הרכב המעורבים בתאונות עם נפגעים באזור יו"ש ונחקרו על ידי המשטרה, רשומים ברשות הפלסטינית.

ראוי לציין כי זוהי רשימה חלקית בלבד, כיוון שתאונות דרכים שבהן מעורבים רק כלי רכב פלסטיניים אינן מדווחות ולא מופיעות ברשימות, ולמעשה רק תאונות עם מעורבות כלי רכב ישראליים מתועדות. בחודש אוגוסט אשתקד דיווח עופר חדד, בחדשות ערוץ 2, כי רק במחצית הראשונה של 2017 נהרגו 31 בני אדם בכבישי יו"ש, רובם המכריע (75%) בתאונות בין כלי רכב פלסטיניים.

//www.jdn.co.il/news/israel/942774

//www.jdn.co.il/news/israel/943126

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיטה חדשה של פיגועים לדעתי, בהסוואה פשוטה של תאונות דרכים.
לא נראה לכם? זה די שקוף..

מחריד. מחריד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture