צילום מטה המאבק המשותף

ערד: חסידי גור, חילונים ובדואים מתאחדים נגד המפעל המזהם

בשעה 16:00 תתקיים בערד הפגנה בהשתתפות כלל המגזרים המתגוררים בעיר ובסביבתה, נגד החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה לאשר את תכנית מכרה הפוספטים באזור. גם סגן שר הבריאות יגיע להביע תמיכה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בשעה 16:00 תתקיים בערד הפגנה בהשתתפות כלל המגזרים המתגוררים בעיר ובסביבתה, נגד החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה לאשר את תכנית מכרה הפוספטים באזור. גם סגן שר הבריאות יגיע להביע תמיכה.

יצוין כי ביוזמת יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, התכנסה אתמול הוועדה לישיבה דחופה בעקבות החלטת קבינט הדיור לאשר את תכנית מכרה הפוספטים בשדה בריר, והשפעתה על התושבים והסביבה. היו"ר כבל ציין כי הוועדה קיימה כבר מספר ישיבות בנושא ולאחר הדיון הקודם הוסכם, יחד עם סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן שכיהן אז כשר, לבצע תסקיר בריאותי ולא לקדם את התוכנית עד שיושלם.

סגן השר ליצמן אמר כי "הכרייה בשדה בריר מזיקה והורגת". הוא הוסיף כי הסכים לבצע תסקיר בזמנו. אולם כעת, לאחר שהמועצה הארצית לתכנון ובנייה העבירה החלטה בניגוד לאותו סיכום, הוא לא מוכן לשום תסקיר ושום התקדמות אחרת עד שהחלטת המועצה לא תבוטל. "השרה הקודמת עשתה תסקיר שמצא שזיהום האוויר הוא פי 6 מהתקן, איך אפשר לעבור על זה לסדר היום? אותי לא מעניין כסף וביזנס אני אעשה את הבלגן הכי גדול. אני פונה לוועדה שתקבל החלטה שלא עושים כלום עד שלא מבטלים את החלטת המועצה הארצית, ורק אח"כ נדבר על תסקיר", אמר.

ח"כ סעיד אלחרומי, שביקש גם הוא דיון בנושא, אמר כי לא מדובר רק בנזק לבדואים באזור אלא גם לערד. לדבריו, יש חלופות אחרות באזור הם רק עולות יותר כסף. "כל תושבי הנגב יעמדו יחד נגד התוכנית ויקיימו הפגנת ענק ביום חמישי בשעה 16:00 בכניסה לערד", אמר. סגן השר ליצמן הודיע כי גם הוא יגיע להפגנה. ראש עיריית ערד, ניסן בן חמו, אמר כי אמנם יש לו מחלוקות עם סגן השר ליצמן על דברים אחרים, אבל בנושא זה הם תמימי דעים.

ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא הצטרף גם הוא לקריאה לבטל את ההחלטה ורק אח"כ לדון בחלופות. ח"כ מיקי רוזנטל הוסיף: "כמובן שהבריאות הכי חשובה, אבל גם תעסוקה בנגב זה חשוב ואסור לזלזל בזה. צריך לנקוט בעקרון הזהירות המונעת, ואם יש ספק שזה מסכן את חיי התושבים המכרה לא צריך להיות שם". הוא הוסיף כי לא נכון לאשר כרייה כיום כשהמחיר בשפל, אלא להמתין עד שהמחיר בעולם יעלה.

נציג המשרד להגנת הסביבה, שחר סולר, אמר כי המשרד לא מתנגד שיהיה תסקיר השפעה על הבריאות, אבל זה לא מבוצע במשך שנים. סגן השר ליצמן הגיב שאל: "מי אשם בזה? אולי זה נגד השר שלך או המשרד שלך?". סולר הגיב ואמר כי המועצה הארצית ביקשה מהמשרד להגנת הסביבה תסקיר השפעה על הסביבה, וביקשה שיעשה בהתייעצות משרד הבריאות וזה מבוצע. ליצמן הגיב: "יש דוח של פרופ' סאמט ואתה מצפצף עליו". שרת הבריאות הקודמת, ח"כ יעל גרמן, הוסיפה: "ב-8 השנים האחרונות אני וליצמן אוחזים באותה דעה בעניין הזה. הכרייה לא רק תזיק לבריאות אלא גם לכלכלה, לתיירות ולסביבה ותהרוס את היישובים הבדואים ותאלץ לעשות להם טרנספר. הנזק מהכרייה הוא 450 מיליון שקל". ח"כ יעל כהן פארן אמרה כי הדבר גובל בחשדות לשחיתות. ח"כ דב חנין הוסיף כי המכרה לא מייצר תעסוקה וצריך לקחת בחשבון את מקומות העבודה שילכו לאיבוד אם ערד תהפוך לעיר מכרות. "יהיו הרבה דפים שחורים בספר שייכתב על הפרשה, לצד שני אנשים שיבלטו לטובה –  יעקב ליצמן ויעל גרמן", אמר.

צילומים: מטה המאבק המשותף

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture