מבוכה: איך הצליח ראש העיר להכנס לישראל למרות הודעת שר הפנים?

שר הפנים דרעי והשר לעניינים אסטרטגיים ארדן אמרו שלא נתנו למייקל מקדונכה להיכנס לארץ בגלל תמיכתו בחרם על ישראל, אך מתברר כי הוא כן הצליח להכנס לארץ ולהגיע לרמאללה. כעת בודקים במשרד הפנים כיצד אירעה התקלה המביכה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הפנים והשר לביטחון הפנים ולעניינים אסטרטגיים, אריה דרעי וגלעד ארדן, הודיעו אמש (שלישי) כי מנעו מראש העיר דבלין, מייקל מקדונכה, להיכנס לארץ בשל תמיכתו בחרמות על ישראל. עם זאת, הודעתם פורסמה אחרי שמקדונכה נחת בנתב"ג, ונסע בהמשך לרמאללה. במשרד הפנים הודו כי הסיבה לתקלה היתה כי שמו של מקדונכה לא אוית נכון בבקשה למנוע את כניסתו.

במשרד לנושאים אסטרטגיים אמרו כי העילה להחלטה לאסור על כניסתו של מקדונכה היתה שיתוף פעולה שלו עם ארגון הקורא להחרים מוצרים של חברות ישראליות ובינלאומיות הפועלות בארץ. במשרד אמרו שראש העיר קידם את מסרי הארגון בהחלטות מועצת עירו והביע בהם תמיכה פומבית. לפי ארדן, "המדיניות שקבעתי ברורה: מי שפועל באופן עקבי להחרמת ישראל – לא ייכנס לכאן".

בתגובה להאשמות משרד הפנים, מסרו הבוקר במשרד לעניינים אסטרטגיים כי העבירו לרשות האוכלוסין, הממונה על מעברי הגבול, את שמו המלא והתקין של ראש עיריית דבלין. ממשרדו של השר גלעד ארדן אף נשלחה תמונה שמוכיחה, לדבריהם, כיצד הועבר שמו לאנשי ביקורת הגבולות.

היום מינה שר הפנים, אריה דרעי את מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, לבדוק את הדרך שבה ראש עיריית דבלין הצליח להיכנס לארץ, למרות הצו שהוצא למנוע את כניסתו לארץ בעקבות פעילותו נגד ישראל. דרעי אמר הבוקר: "הבדיקה מחויבת כדי למנוע תקלות כאלה בעתיד ולהפיק לקחים ממה שקרה. בכל מקרה, עם יציאתו של ראש עיריית דבלין מהארץ ולאור פעילותו נגד ישראל, הוריתי למסור לו מכתב שבו ייאסר עליו להיכנס בעתיד לשטחי ישראל".

במשרד לנושאים אסטרטגיים, שאמון על גיבוש ההמלצות למשרד הפנים, נמסר קודם לכן כי כניסתו של מק דונצ'ה נמנעה על רקע פעילות עקבית וברורה שלו לקידום חרמות כנגד ישראל, זאת תוך שיתוף פעולה עם אחד מארגוני החרמות הרדיקליים ביותר בעולם "IPSC" – קמפיין הסולידריות האירי-פלסטיני.

לפי המשרד, ארגון IPSC מקדם חרמות על ישראל כמעט בכל תחום אפשרי – החל מחרם על תעשיית היהלומים הישראלית ועד להחרמת תוצרת חקלאית. עוד נטען כי הארגון מספק לתומכיו מדריך לזיהוי מוצרים מישראל, וקורא להם לא רק להימנע מצריכתם, אלא גם לפעול להסרתם מן המדפים באירלנד. הארגון קורא להחרים מוצרים של חברות ישראליות ובין-לאומיות הפועלות בישראל, ופועל מול גורמי ממשל אירים בקריאה להפסיק את סחר הנשק עם ישראל ולהטיל אמברגו על ישראל בתחום זה. עוד פעיל הארגון גם בעידוד חרם תרבותי כנגד ישראל, כך לפי המשרד לנושאים אסטרטגיים.

טרם הגעתו של מק דונצ'ה לאזור, קיבלו חברי מועצת העיר דבלין החלטה הקוראת לממשלת אירלנד לסלק את שגריר ישראל באירלנד מהמדינה כמחאה על הריגת המפגינים הפלסטינים במהלך אירועי "צעדת השיבה". עם זאת, חלק מחברי המועצה הביעו התנגדות להחלטה וטענו כי יש לעסוק בעניינים מוניציפליים כמו משבר הדיור בעיר. "נבחרנו להציל את דבלין, ואנחנו מתמקדים בעולם", אמרה חברת המועצה מרי פריהיל בזמן שחברת מועצה אחרת הוסיפה כי מדובר בניסיון "לתפוס כותרות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אדם כב מכוער.
האם ממש מוכרחים לשים את תמונתו?
להסתכל בפני רשע??

נראה אהבל חבל"ז

מצטרף לקריאה, אין צורך לפרסם תמונת כל רשע וטיפש.

דווקא נראה חכם ואינטליגנט

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture