נתניהו ביד ושם. צילום: קובי גדעון, לע"מ

נתניהו ביד ושם במסר לאיראן: "אל תבחנו את נחישותנו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס יום השואה במסר לעם האיראני "לא ישראל היא האויב שלכם, אלא המשטר המדכא אתכם". הנשיא ריבלין פנה לניצולי השואה ואמר: "ברוח האדירה שלכם, שיקמתם מהריסותיו את עולם התורה, את הישיבות והחצרות החסידיות".

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה הערב (רביעי) בנאומו בעצרת המרכזית לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה למנהיגי איראן ואמר: "אל תעמידו במבחן את נחישות ישראל". במסר לעם האיראני אמר: "לא ישראל היא האויב שלכם, אלא המשטר המדכא אתכם. וכשהוא ייעלם מהעולם שני עמינו יוכלו לחיות שוב בשיתוף פעולה".

"אירועי הימים האחרונים מלמדים כי עמידה מול הרשע והתוקפנות היא שליחות שמוטלת על כל דור", אמר נתניהו בנאומו בעצרת במוזיאון יד ושם בירושלים. "אין דור שפטור ממשימה זו, ואבוי לדור שמתחמק ממנה. ראינו את צלב הקרס שהניפו הפורעים ליד גדרות עזה, ראינו את הילדים הסורים שנטבחו בנשק כימי. לקח אחד גדול מלווה אותנו מאז השואה. רוע רצחני שלא מתייצבים נגדו מתפשט במהירות ובהדרגה הוא מאיים על האנושות כולה".

הנשיא ראובן ריבלין אמר בנאומו כי "העם היהודי לעולם יישא את דגל המאבק באנטישמיות ובגזענות. שום אינטרס פוליטי, מדיני או כלכלי לא יגרום לנו להעלים עין מהן, לא באירופה ולא בשום מקום אחר. איננו מצפים לצדק באירופה, צדק שיתקן את העבר. צדק לא יוכל לצמוח מהאדמה עליה נשרפו חיים אחינו ואחיותינו. אנו כן מצפים למצוא במדינות אירופה שותפות אמת, שיחד איתן נשקיע בחינוך, במכוני מחקר, נעסוק בהנצחה ובזיכרון, נלמד מה היה ונבטיח – שלעולם לא עוד".

"שואת העם היהודי איימה בצורה המוחשית ביותר על החזון העתיק שלנו, בן 2,000 שנים, לשיבת ציון וירושלים", אמר הנשיא בנאומו. "הפתרון הסופי ביקש להביא את הקץ על החלום הלאומי שלנו, וככזה, יצר את הדחיפות לכונן את עצמות ישראל. העם היהודי הקים את מדינת ישראל ברגעי החולשה האיומים ביותר שלו, לאחר ששליש ממנו הושמד, כשהוא שותת דם, מוכה וחבול. קרוב ל-50% מהלוחמים במלחמת השחרור היו ניצולי שואה. בגבורת הניצולים הלוחמים ובדמם גילו אויבינו כי דמנו לא הפקר, כי יש מחיר לפגיעה בחיי יהודים".

ריבלין פנה לניצולי השואה ואמר: "יקירי, אתם יצרתם את הנס הזה. ברוח האדירה שלכם בניתם וביססתם את הבית הזה – את צה"ל, המוסד וגופי הביטחון, את עולם המשפט, את ההתיישבות. שיקמתם מהריסותיו את עולם התורה, את הישיבות והחצרות החסידיות. פיתחתם את הכלכלה והתעשייה הישראליות, בניתם בית, נטעתם עץ, הבאתם ילדים לעולם וגידלתם אותם להיות גאים, זקופי קומה, שוחרי חיים ואוהבי אדם".

שר החינוך נפתלי בנט נאם בעצרת הזיכרון במכון משואה שבתל יצחק. "מה תלמידי ישראל צריכים לזכור? שבימים השחורים של העם היהודי אף אחד לא ניצב עמנו", אמר בנט. "היינו לבד, ללא הגנה. הצרפתים שהסגירו אותנו, האוקראינים שרצחו בנו, הפולנים שלעיתים סייעו למרצחים, ההולנדים שהיו אדישים, והאמריקאים ובעלות הברית שכבר ביוני 1944 ידעו על אושוויץ ולא הפציצו. כמה פצצות על תאי הגזים, ומכונת הרצח הייתה מושבתת. אך הפצצות לא הוטלו".

"תלמידים יקרים, תעריכו את זה שכיום מדינת ישראל תמיד תגן על עצמה בכוחות עצמה", אמר השר. "כשאתם תעלו על מדי צה"ל, תדעו שאין תחליף לעוצמתנו הלאומית. יש חברים, יש בעלי ברית, אך ברגע האמת נסמוך רק על עצמנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בושה לנפתלי לדבר כך עוצמת צאל בל להזכיר שבלעדו יתברך אנחנו אפס

הזוי שאתר נורמלי מביא דברי גאווה לאומית קיצוניים הגובלים באפיקורסיות.
תשימו לב. זה באמת מוגזם.
ומילא עם איזושהי הסתייגות, אבל גם זה לא?!

אני מזדעזע כל פעם מחדש איך שאתר הנקרא חרדי מביא את דברי הכפירה ולהג ההבלים של ראשי המדינה הכופרים בד' ומשיחו, על כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה, די! מספיק! עד מתי תפטמו את נשמתינו בטריפות ונבילות אלו?!

נא לשים לב כמה נפתלי בנט מדבר דברי כפירה – זה החינוך של הדור אוי ואבוי לנו

אם ה' לא ישמור עיר …

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture