דני סיידה: "הטרור החקלאי – הגיע הזמן לעבור למעשים"

חבר הכנסת דני סיידה מש"ס השתתף בכנס חירום של המטה המאבק לטיפול בפשיעה החקלאית המוביל את המחאה כנגד הלחימה בטרור החקלאי שהתפשט בעוצמה רבה בשבועות האחרונים. השר בנט פנה לנתניהו: בדרישה לכנס את הממשלה בנושא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חבר הכנסת דני סיידה מש"ס השתתף הערב (ראשון) בכנס חירום שיזם אריאל בוקר, יו"ר מטה המאבק לטיפול בפשיעה החקלאית המוביל את המחאה כנגד הלחימה בטרור החקלאי שהתפשט בעוצמה רבה בשבועות האחרונים. "כמי שבא מתחום החקלאות וההתיישבות וסובל בדיוק כמו כל החקלאים מהטרור המתפשט באזורים רבים ברחבי הארץ, אני חושב שהגיע הזמן לעבור משלב הדיבורים למעשים" אמר סיידא.

לדברי חבר הכנסת: "לא יתכן שבמדינה מתוקנת, נקום כל בוקר לעדכונים על אירועים שבסופו של יום מהווים סכנה קיומית וגרימת נזק בגוף ובממון, כמו כן הצטרפתי בימים האחרונים לשדולה החקלאית שאותה מובילים מהכנסת כל גוף שחשוב לו ונוגע לליבו הטרור החקלאי שמכרסם בצעדים איטיים כל חלקה טובה תרתי משמע".

עוד הוסיף חה"כ סיידה: "אלו בדיוק האירועים המחייבים אותי להיות נאמן לשולחיי בכנסת הנוכחית, כולי תקוה שעל ידי זה שנציף את הנושא הן בועדות והן במליאת הכנסת ע"י הצעות חוק וכו', נצליח למגר את התופעה המתפשטת ולגרום לשלוותם של החקלאים ביישובים השונים שעוברים קשיים רבים בעקבות רצף האירועים האחרונים המכונים טרור חקלאי".

בסיום דבריו ולאחר ששמע את דבריהם של החקלאים מישובי גליל תחתון שדיברו מתוך מועקה קשה, הבטיח חה"כ דני סיידה: "אני מתחייב לרתום את חברי הלובי החקלאי יחד להגיע עד הגורמים הבכירים ביותר בממשלה בכדי לתת יד למיגור התופעה, ויפה שעה אחת קודם".

שר החינוך נפתלי בנט פנה היום לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו לקיים ישיבת ממשלה מיוחדת כדי להכין תכנית לאומית לטיפול בטרור החקלאי. במכתב שהעביר בנט לראש הממשלה, הוא ביקש לערוך סיור באתרים שניזוקו כדי לחזק את התושבים וללמוד את התופעה מקרוב.

"לאור העובדה שהיקף התופעה הולך ומתעצם מיום ליום, הנני סבור כי אנו, כחברי ממשלה, מצווים ומחויבים למגר את המלחמה שנכפתה על חקלאי ישראל", כתב בנט לראש הממשלה. "התנופה האדירה של החקלאות עומדת בסכנה ממשית, עלינו לנקוט עמדה נחרצת ולעשות מעשה בהקדם".

השר בנט ציין כי "לחקלאות בישראל יש מעמד ייחודי ויוקרתי בתולדות ההתיישבות היהודית הציונית. שורשיהם העמוקים של החקלאים ביישובי הארץ הוא ערך בפני עצמו והם רואים עצמם כעם עובד אדמה. האנשים הללו הם פניה היפות של ארץ ישראל… עיני הציבור נשואות אלינו", חתם.

במקביל, כל מקרי ההצתות של שדות חקלאיים בצפון הועברו לטיפול מג"ב, זאת בעקבות לחץ שהפעיל בנושא מפקד מג"ב, ניצב קובי שבתאי. במשטרה החליטו כי גם חקירת האירועים תתבצע על ידי אגף החקירות והמודיעין של משמר הגבול. על פי גורמים במשטרה חלה התקדמות משמעותית בחקירת הצתת מערום של חבילות חציר בשדה, שהכינו לקראת העמסה בשדות קיבוץ אפיקים והצתת הקומביינים לפני כחודש באשדות יעקב.

במשטרה מעריכים כי בידיהם קצה חוט, והחליטו להעביר את הטיפול בפשיעה חקלאית מידי המחוז הצפוני לידי מפקדת מג"ב. מלבד פעולות, הועברה גם האחריות להיערכות המבצעית כדי למנוע מקרים נוספים של פגיעה בשדות ובציוד חקלאי.

"במהלך החודשים האחרונים מג"ב הצליח להגיע להישגים משמעותיים בהורדת נפח הפשיעה החקלאית", אמר גורם במג"ב. "בסוף השבוע התפרסמו הנתונים של הירידה בעבירות הפשיעה החקלאית. בין היתר בשל ההיערכות של מג"ב ופעולות החקירה שביצעו אנשי אגף החקירות של מג"ב. הפעילות של מניעת פשיעה חקלאית אמורה להיות מטופלת במג"ב בגלל המקצועיות של היחידה וטבעי שהוא יטפל במסגרת המשטרתית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ורק מג"ב חולמים ולא מקבלים מתנדבים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture