מהומות בחיפה; עימות בין ח"כ עודה לשוטרים • סיכום חדשות השבת והחג

עוד בסיכום חדשות השבת והחג: בישראל מגנים את החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם, 110 הרוגים בהתרסקות מטוס בקובה, 3 הרוגים בפיגוע ברוסיה, והאם טראמפ יציג בקרוב את תכנית השלום שלו?

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סיכום החדשות באדיבות אתר 0404
– ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס סמוך לכניסת השבת להחלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם לפתוח בחקירה לבדיקת נסיבות חיסולם של המחבלים בגבול רצועת עזה ביום שני האחרון ואמר כי "אין חדש תחת השמש. הארגון שוב הוכיח שהוא גוף צבוע ומוטה שמטרתו לפגוע בישראל ולגבות טרור, אך הוא בעיקר הוכיח שהוא לא רלוונטי. ישראל דוחה בתוקף את ההחלטה שהתקבלה על ידי רוב אוטומטי אנטי ישראלי, שתוצאותיה ידועות מראש. מדינת ישראל תמשיך להגן על אזרחיה וחייליה כפי שמקנה לה זכותה להגנה עצמית". שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר כי "וועדת החקירה היחידה שצריך להקים זה לחקור איך מועצת זכויות האדם הפכה להיות להקת עידוד של טרוריסטים". שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר כי "ההחלטה המבישה של מועצת זכויות האדם שהתקבלה לאחר שחמאס כבר הודה שהרוב המכריע של הנפגעים הם מחבלים מוכיחה את שנאתה לישראל. ביום בו המועצה תחקור את פשעי המלחמה של חמאס, יהיה ניתן לקרוא לה מועצת זכויות האדם". כתבה נרחבת בנושא – בהמשך.

– שר הביטחון, אביגדור ליברמן, תקף את חברי הרשימה המשותפת ואמר כי "כל יום שאיימן עודה ושותפיו מסתובבים חופשי ומקללים שוטרים הוא כישלון של רשויות האכיפה. מקומם של המחבלים האלה הוא לא בכנסת אלא בכלא. הגיע הזמן שישלמו את המחיר על מעשיהם". הרקע לדברים: עימות שהתרחש אתמול אחר הצהריים בין עודה לשוטרים בבית החולים בני ציון בחיפה, במהלכו אמר עודה לאחד מהם "מי אתה בכלל? לך מפה… אתה אפס". כתב חדשות 0404, איציק וייס, מוסר כי צוות השוטרים של תחנת חיפה נכח בבית החולים במסגרת פעילות מבצעית של שמירה על עצור החשוד בהפרת סדר במהלך התפרעות ערבים שנערכה בערב שבת ברחוב נתנזון בחיפה. במשטרת ישראל הבהירו כי "במהלך הפעילות ניסו מספר גורמים להגיע אל העצור בניגוד לחוק, על אף הנחיית השוטרים במקום לעזוב את המתחם. צר לנו שנבחר ציבור המכהן כחבר כנסת סירב להישמע להנחיות השוטרים, תוך גידופם ולפיכך הוגשה לאחר האירוע תלונה רשמית נגדו". כוחותינו נערכו מבעוד מועד להפגנת המחאה על חיסולם של עשרות המחבלים בגבול רצועת עזה ועצרו לחקירה 21 חשודים בהפרת הסדר הציבורי, גרימת נזק לרכוש וחסימת צירי תנועה. כתבה נרחבת בנושא – בהמשך.

– הורים לתלמידי בית הספר ביקון בניו-יורק שבארצות הברית מחו במהלך סוף השבוע על כך שהתלמידים נאלצו לעמוד דקת דומיה לזכר עשרות המחבלים שכוחותינו חיסלו בשבוע שעבר בגבול רצועת עזה. אב יהודי אמר בשיחה עם הניו-יורק פוסט כי "אני מאוד כועס כי לא שלחתי את הילד שלי לבית ספר ציבורי בניו-יורק כדי שיתפלל עבור חמאס".

– מספר הערבים שנפצעו במהלך יום שישי בהתפרעויות בגבול רצועת עזה עודכן לאחר כניסת השבת ל-56. מדובר צה"ל נמסר כי בהתפרעויות שהתפרסו על פני חמישה מוקדים לאורך גדר המערכת השתתפו כ-1,000 ערבים שיידו אבנים והבעירו צמיגים. כוחותינו הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. כמו כן, בהתאם לבקשת מלך ירדן ובתאום עם הדרג המדיני, אושרה העברתם של שבעה פצועים בעלי אזרחות ירדנית וקרוביהם באמצעות אמבולנסים שנכנסו לארצנו דרך מעבר אלנבי לקבלת טיפול רפואי בעמאן. כתבת חדשות 0404, נועה מגיד, מוסיפה כי מספר המחבלים שחוסלו על ידי כוחותינו ביום שני שעבר בגבול רצועת עזה עלה במהלך סוף השבוע ל-66, לאחר שנקבע מותם של שלושה פצועים קשה. מספר המחבלים שחוסלו על ידי כוחותינו בשבעת השבועות האחרונים עומד על 112.

– פקידים אמריקנים מסרו אמש כי בכוונתו של הממשל לחשוף בעוד כחודש את תכנית השלום של הנשיא טראמפ למזרח התיכון. כתב חדשות 0404, ליעם גולן, מוסר כי גורמים אמריקנים החלו כבר לחשוף בשיחות סגורות שקיימו עם נציגים ישראלים ונציגי הרשות את פרטי התכנית.

– נציגים של לשכת החקירות הפדרלית בארצות הברית, ה-FBI, הגיעו לישראל בכדי לחקור עובדים של חברה המתמחה ברשתות חברתיות בחשד שהציעה לנשיא טראמפ כלים שיכולים להשפיע על דעת הקהל ברשת האינטרנט. על פי הדיווח שפורסם אמש בניו-יורק טיימס, החוקרים נעזרו במשטרת ישראל והחרימו מספר מחשבים בכדי שישמשו כראיות במסגרת חקירת ניהול קמפיין הבחירות של טראמפ במהלך 2016.

– פעוטה כבת שנתיים וחצי טבעה בצהריים למוות בבריכה פרטית במושב במישור החוף הדרומי.

– פעוטה כבת שנתיים פונתה אחר הצהריים תוך כדי פעולות החייאה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים שניידר כשמצבה מוגדר אנוש, לאחר שטבעה בבריכת הנופרים שבמקורות הירקון.

– גבר כבן 65 פונה בצהריים לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בנהריה תוך כדי פעולות החייאה, לאחר שהתמוטט בחוף ארגמן בעכו.

– גבר כבן 83 פונה בצהריים לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ברזילי תוך כדי פעולות החייאה, לאחר שאיבד את הכרתו במים בחוף דלילה באשקלון.

– נער כבן 15 נפצע הבוקר באורח קשה, לאחר שקפץ למים רדודים בבריכה ביישוב בגליל העליון.

– רוכב אופנוע כבן 25 נפצע אתמול אחר הצהריים באורח קשה בתאונת "פגע וברח" בכביש 465, סמוך לצומת בית אריה. כתב חדשות 0404, ליעם גולן, מוסר כי שוטרים שהוזעקו למקום פתחו בסריקות אחר הרכב הפוגע.

– גבר כבן 30 נפצע אמש באורח בינוני ושניים נוספים קל בתאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש 7276, סמוך לכניסה לקיבוץ עין דור שבשטח המועצה האזורית עמק יזרעאל.

– גבר כבן 35 נפצע אתמול אחר הצהריים באורח בינוני, לאחר שהתנגש עם רכבו במשאבת דלק בכביש 4, מדרום למחלף השבעה.

– רוכב אופניים כבן 69 נפצע אתמול בצהריים באורח בינוני, לאחר שנפגע מרכב בכביש 44, סמוך לצומת בית דגן.

– אישה כבת 48 ובתה נפצעו בצהריים באורח קל עד בינוני בהתנגשות שתי סירות מול חוף תמר בטבריה.

– 17 בני אדם נפצעו בצהריים באורח קל בתאונת דרכים בין ארבעה כלי רכב בכביש 90, סמוך לצומת עמיעד.

– תשעה בני אדם נפצעו אמש באורח קל בתאונת דרכים בין שלושה כלי רכב ברחוב דרך חברון בירושלים.

– צנחן עם מצנח רחיפה כבן 45 נפצע אתמול לפני הצהריים באורח קל במהלך נחיתה בשטח פתוח הסמוך למושב שרונה שבשטח המועצה האזורית הגליל התחתון.

– לוחמי אש פעלו אחר הצהריים בשריפת דירה בקומה הרביעית מתוך ארבע קומות של בניין מגורים ברחוב נחלת שלמה בנתיבות.

– שני צוותים של לוחמי אש פעלו לפנות בוקר בשריפת שני כלי רכב פרטיים ברחוב יהודה המכבי בנהריה. כתב חדשות 0404, ירון ליפשיץ, מוסר כי נבדק חשד להצתה לאור המרחק הרב שהיה בין כלי הרכב.

– שלושה צוותים של לוחמי אש פעלו אתמול בצהריים בשריפה שפרצה בדירת מגורים בקומה השלישית של בניין בן ארבע קומות ברחוב המגינים בחיפה.

– כוחות משטרה ניהלו אמש חיפושים אחר ערבי, שוהה בלתי חוקי, שנמלט ממחלקה סגורה בבית החולים פרדסיה, אליה הועבר מבית המעצר הדרים בו שהה בגין שוד רכב. כתבת חדשות 0404, נועה מגיד, מוסרת כי העצור נמלט בעת שהצוות הרפואי הוציא אותו לטיול בחצר.

יו"ר הרשות, מחמוד עבאס, ביקר היום בפעם השנייה בתוך יממה אחת בבית החולים ברמאללה. יועצו האישי הסביר כי מדובר בבירור תוצאות הבדיקות שנערכו לו בעקבות ניתוח שעבר בשבוע שעבר באוזן התיכונה.

– ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, עלי אכבר סאלחי, אמר אתמול לפני הצהריים בשיחה עם עיתונאים כי "המדיניות שלנו היא להמתין מספר שבועות ולראות מה יקרה עם הסכם הגרעין. אם הצד השני יישאר מחויב להבטחותיו, גם אנחנו נשמור על הבטחותינו. קיימות מספר אפשרויות, אנחנו מסוגלים להתחיל להעשיר אורניום ברמה של 20 אחוז".

– טרור ברוסיה: לפחות שני קציני משטרה ואזרח נרצחו אתמול בצהריים בפיגוע ירי ודקירה שביצעו ארבעה מחבלי דאעש בכנסיה בעיר גרוזני, בירת הרפובליקה הצ'צ'נית. גורם מקומי טען שהמחבלים שחוסלו במהלך הפיגוע קיבלו "הכוונה ממדינה מערבית".

– קובה: 110 בני אדם נהרגו בערב שבת בהתרסקות מטוס מדגם בואינג 737 מיד לאחר המראתו מנמל התעופה בהוואנה. כוחות הצלה שהוזעקו לזירת האירוע הצליחו לחלץ מההריסות שלושה ניצולים שמצבם מוגדר קשה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממש מעל הטבע. יהודים שחיללו את חג השבועות מצאו עצמם באסונות קשים וסכנה לנפשותיהם. חלק נפטרו במיתה משונה. סוף מעשה במחשבה תחילה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture