Yonatan Sindel/Flash90

בני גנץ: "נתניהו מסית, חושב שיש סכנה לחייו של מנדלבליט"

"אני חושב שהיועמ"ש עלול להיפגע, גם אם רה"מ לא רוצה שזה יקרה, אין לו שום יכולת לשלוט על מה שיקרה", אומר בני גנץ שלא שולל מינוי חברי הרשימה המשותפת לשרים, ואומר כי כל אחד, לא רק נתניהו, יכול היה להביא חיסונים לישראל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר כחול לבן, השר בני גנץ אומר היום (שלישי) בראיון לחדשות 12, "אני חושב שיש סכנה לחייו של מנדלבליט כי אני חושב שההסתה הזו, שאף אחד לא רוצה שמישהו יפגע במנדלבליט לא יודע לשלוט לאן זה הולך. ראש הממשלה מתדלק נגד מערכת המשפט".

"אני שמח שלמנדלבליט יש מאבטח אבל מוטרד שאין לו מספיק מאבטחים", אמר גנץ שהוסיף, "אני חושב שהיועמ"ש עלול להיפגע, גם אם רה"מ לא רוצה שזה יקרה, אין לו שום יכולת לשלוט על מה שיקרה".

לדברי גנץ, "הסתה שמוציאים אותה לדרך אתה אף פעם לא יודע איך היא נגמרת ולכן אנשים בתפקידים ממלכתיים צריכים לנהוג בהתנהלות מאוד מאוד זהירה בכל הקשור לעניין הזה. אנחנו בכחול לבן נמצאים כדי לשמור על מערכת המשפט".

בני גנץ נשאל אם ימליצו על יאיר לפיד לראשות הממשלה וענה, "אני רוצה לראות איך הבחירות מסתיימות, אני רואה שהוא לא יושב עם זה, זה לא יושב עם זה, בתוך המחנה עצמו יש כל מיני החרמות וכל מיני הסתייגויות. אני אומר דבר פשוט – מי שיראה לי שיש לו יכולת להקים ממשלה עם 61 מנדטים ואני יכול לחיות עם העקרונות שלו מבחינת הקווים המדיניים, הכלכליים והחברתיים אני לא פוסל אותו".

"זה לא עולה לי בבריאות להגיד שאני יושב עם לפיד, ישבתי איתו בעבר. התקיפות של לפיד כלפיי במשך חצי שנה היו הכול חוץ מדבר נחמד. כשאמרתי עליו "שונא אנשים", חזרתי מהדברים ואמרתי אותם אחרי שיש עתיד הלכה לי על הראש, 9 חודשים רצופים. אנשים שבמידה מסוימת חייבים לי את הקריירה שלהם, אני שם את זה בצד כי מדינת ישראל היא דבר חשוב יותר. אם יאיר לפיד יהיה זה שיכול להרכיב ממשלה והעקרונות שלנו יהיו תואמים – אני אשמח מאוד שזה יתקדם".

עוד נשאל גנץ: אחרי האמירות של מיקי לוי שעודה וטיבי יכולים להיות שרים והאמירה של לפיד על המשותפת שיכולה להיות חלק מהממשלה. המשותפת היא לגיטימית בתור חברה בממשלה?

יו"ר כחול לבן ענה, "חשוב להדגיש קודם כל, שאזרחי ישראל הערבים הם שווים, נאמנים וראויים לכל שירות שאפשר. אני לא מקבל שם שני דברים – אחד, אני לא מקבל את התפישה של בל"ד שלא מכירה במדינת ישראל כמו שאנחנו מכירים בה ושתיים מנסור עבאס שבסופו של דבר הוא שליח של ביבי. כל השאר מבחינה פוליטית יש על מה לדבר. בל"ד הבעייתיים, מנסור עבאס עובד אצל ביבי, מה אתם לא רואים את זה?".

על מבצע החיסונים המוצלח בישראל אומר גנץ, "כל אחד היה מצליח להביא חיסונים. שאף אחד לא יספר סיפורים, מדינת ישראל היא מדינת אי עם מערכת בריאות ציבורית יחסית מבוזרת, שאפשר דרכה להפעיל מערך חיסונים מהיר על כל האוכלוסייה, כל חברה שהייתה יכולה להיכנס לפה – נכנסה. כל ראש ממשלה יכול היה לעשות את זה. אני לא מזלזל בהישג הזה. המערכת פה היא מערכת סגורה והיה אינטרס גם לפייזר להיכנס לפה כמה שיותר מהר, אני מאוד שמח שהחיסונים הגיעו לכאן ואני מקפיד שלא נסחור איתם למדינות, אמרתי לרה"מ שהדבר צריך להגיע לדיון בקבינט".

לסיום הראיון בחדשות 12, התבקש בני גנץ להמר כמה מנדטים יביא בבחירות: "אני מעריך שנצליח להביא 7-8 מנדטים, אני חושב שאנחנו מתחזקים וממשיכים להתחזק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture