הרצוג כינה את המתיישבים "וירוס" • נתניהו: בוז'י, תתנצל

בעוד השמאל מתלונן על הסתה מימין, מכנה היום יו"ר המחנה הציוני את המתיישבים ביהודה ושומרון "הוירוס הזה" • ראש הממשלה קרא לו להתנצל: "הם בשר מבשרינו. אני לא מאמין שיו"ר האופוזיציה השתמש במונח הזה כלפי המתיישבים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בימים אלו, בהם מציינים בישראל את הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין על ידי בן עוולה יהודי, אוהבים בשמאל הישראלי להאשים את הימין בכלל ואת ראש הממשלה בנימין בפרט, בהסתה שלטענתם הביאה לרצח הנתעב.

אך נראה כי מה שאסור לימין, מתוך הנחה שהם צודקים והימין אכן מסית נגד השמאל, מותר להם. כך לדוגמה, כינה היום יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג את המתיישבים היהודים ביהודה ושומרון "וירוס". כידוע, בוירוס נלחמים.

בראיון שהעניק העומד בראש מפלגת השמאל הגדולה בישראל לרזי ברקאי בתחנת הרדיו הצבאית, הגדיר יצחק הרצוג את מתיישבי המאחזים הבלתי חוקיים כנגע – "וירוס שגורר את ישראל לאשר חוקי גזל".

"אמר השופט גרוניס 'אני מבין את הכאב של המשפחות', ואני אומר שמבין את כאב המשפחות וניתנו לכם שנתיים להתפנות ותראה מה הווירוס הזה עשה למדינת ישראל", טען הרצוג, "תראה כמה הוא מסוכן לדמוקרטיה שלנו ולעובדה שצריך להקריב חיים רק בגלל השטות הזו".

בתגובה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא מאמין שהרצוג השתמש במונח "וירוס" ביחס למתיישבים. הם בשר מבשרנו, משרתים בצה"ל, תורמים למדינה", אמר נתניהו שסיים בקריאה ליו"ר האופוזיציה: "בוז׳י, תתנצל מיד".

הרצוג כתב בתגובה: "לא ביבי. הפעם זה לא יעבוד. חוק ההסדרה הוא הוירוס. וירוס מסוכן לבית המשפט והדמוקרטיה. המתיישבים הם אחים שלי ואדאג להם יותר ממה שאתה משקר להם".

ממטה עמונה נמסר בתגובה: "לאחר שהאשים חצי מאזרחי המדינה ברצח רבין, ולאחר שהפך את ראש הממשלה הנבחר, בנימין נתניהו, למסית ולאחראי לרצח, ממשיך הרצוג ובוחר לתקוף דווקא את מתיישבי עמונה בשעה שהם נאבקים על גורלם ועתידם.

"תושבי עמונה אינם "וירוס". כפי שכתב אהוד ברק אך לפני יומיים – 'בעמונה חיים ומגדלים משפחות, מהמוכשרים ומהמסורים בבניה של ההתיישבות ביו"ש. אנשי אמונה, התמדה ומעשה'. איננו חיידקים, כי אם בני אדם, על אף השתייכותנו למחנה הלאומי. מסע השיסוי שבוז'י מנהל בתקופה האחרונה לא יחליש אותנו במאבק הצודק על הבית, ולא יערער את זכותם של נבחרי הציבור בכנסת לחוקק את חוק ההסדרה ולבטא את רצון הרוב להסדיר את חיי האזרחים ביהודה ושומרון".

כזכור, אתמול אישרה ועדת שרים לחקיקה את חוקי ההסדרה, של חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ', שולי מועלם ויואב קיש. כל שרי הליכוד החברים בוועדה הצביעו בעד, חרף התנגדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהורה שלא להצביע בעד. השרים החרדים נעדרו מההצבעה.

השר בנט אמר לאחר אישור החוק: "מדינת ישראל החלה היום בהליך היסטורי של הסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון. אני מברך את ראש הממשלה ואת שרי מפלגתו שנשאו באחריות הנדרשת מממשלת ימין והצביעו בעד הגשמת החזון הלאומי. בנחישות ובמשילות נמשיך לממש את היעדים שלשמם נבחרנו".

שרת המשפטים איילת שקד, שתמכה בהצעת החוק אמרה: "הממשלה הזאת תסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון, גם כשארגוני שמאל קיצוניים מנסים לבצע 'לוחמה משפטית'. הדרך להשפיע על מפת ההתיישבות ביהודה ושומרון היא בבחירות ולא בשיטה הפסולה בה אותם ארגונים נוהגים היום".

שר הביטחון אביגדור ליברמן, אמר: "כל מי שחרד לעתידה של ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, מבין שברגע זה הדבר החשוב ביותר הוא לתאם את העמדות עם הממשל האמריקאי החדש. זו פעם ראשונה שיש ממשלת ימין בישראל, נשיא רפובליקני ורוב רפובליקני בסנאט ובקונגרס, לכן אסור לקבוע עובדות בשטח ולהביך את הממשל הנכנס, הכל חייב להיות מוסכם ומתואם.

"אני מקוה שנגיע עם ממשל טראמפ לאישרור מחדש של הסכמות שהיו בין הנשיא בוש לראש הממשלה שרון, כפי שבאו לידי ביטוי בחליפת המכתבים ביניהם. בעבר הימין עשה טעויות גורליות, כך ב-92' כשהתחיה הפילה את שמיר וקיבלנו את אוסלו וכך ב-99' חנן פורת ז"ל הביא לבחירות מוקדמות ואהוד ברק הגיע לשלטון. אני מקווה שנדע להתנהל נכון ולא נעשה טעויות נוספות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture