בנט נגד האח לשעבר: יש עתיד היא מפלגת הפופוליסטים

שר החינוך יוצא במתקפה חריגה נגד מפלגתו של יאיר לפיד ואומר היום במליאת הכנסת: "לא בטוח שאני זוכר מפלגה שדוחפת כל כך הרבה פופוליזם בזמן כל כך קצר בכזאת אינטנסיביות כמו מפלגת יש עתיד. מדברים גבוהה גבוהה, אבל מה עשו? שום דבר"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בקדנציה הקודמת הם היו אחים, אך היום יוצא יו"ר מפלגת הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, במתקפה חריפה נגד מפלגת יש עתיד, בראשה עומד ח"כ יאיר לפיד – שותפו לממשלה הקודמת.

הרקע למתקפה היום במליאת הכנסת, הייתה הצעת חוק שהגיש ח"כ מאיר כהן מיש עתיד. הוא ביקש לקבוע כי מספר התלמידים בכיתה לא יעלה על 32 תלמידים בכיתת לימוד אחת וכי מעבר זה יתוקצב על ידי המדינה. בדברי ההסבר נכתב: "אחת המצוקות החמורות המאפיינות את מערכת החינוך הישראלית היא הצפיפות הגדולה בחדרי הלימוד דבר הנובע מהיעדר תשתיות פיזיות.

"חומרתה של מצוקה זו, משתקפת היטב בהשוואה בין לאומית. על פי דוח שפרסם ארגון ה-OECD, הכיתות בישראל הן מהצפופות בעולם. השלכותיה של בעיה זו על איכות החינוך שילדי ישראל מקבלים רבות ומגוונות: ירידה בהישגים לימודיים, שחיקה בקרב המורים, אלימות מצד תלמידים וחוסר יכולת לקיים למידה משמעותית. לכן מתן פתרון לבעיית הצפיפות במערכת החינוך הוא אחד האתגרים החשובים ביותר העומדים בפני ממשלת ישראל".

שר החינוך נפתלי בנט השיב בתקיפות להצעת החוק. "לא בטוח שאני זוכר מפלגה שדוחפת כל כך הרבה פופוליזם בזמן כל כך קצר בכזאת אינטנסיביות כמו מפלגת יש עתיד. שברו פה שיא של חוצפה. קדנציה קודמת, יש שר אוצר אחראי על הארנק הממשלתי ושר חינוך אחראי על מערכת החינוך. מדברים גבוהה גבוהה אנחנו נצמצם את גודל הכיתות. מה עשו? שום דבר.

"כותרות ולא מעשים, מפלגת יש עתיד היא כותרות ולא מעשים. ועכשיו אותה מפלגה יש לה העוז לבוא ולהציע חוק. לא צריך חוק כי אחרי עשרות שנים הפלא ופלא בחודש הראשון בתפקידי צמצמתי את גודל הכיתות. תקראו את שפתיי – אתם פופוליסטים. המציאות היא שצריך לעבוד קשה, לא מנהלים כלכלה בסיסמאות. אותה דבר היה לגבי הסייעת השנייה. מפלגת הפופוליסטים".

כהן הגיב לנפתלי בנט, "אדוני שר החינוך אתה יודע הרי שלא נתנו לנו באמת לעבוד. רק השבוע הודיע ראש הממשלה שהוא פירק את הממשלה בגלל חוק ישראל היום. אבל מה אתה לחוץ כל כך בנט? אתה יודע שכשנרכיב את הממשלה הבאה, אתה תהיה שר. שמעתי שהיית בסיירת – ככה אתה רוצה להיות ראש ממשלה כשאתה לחוץ כל כך?

"אני ואתה יודעים שהתחלת משהו יפה וההצלחה שלך היא ההצלחה של הילדים שלנו. הצעתי להקטין את מספר הילדים בכיתות ואתה יכולת לענות עניינית – אבל בחרת להשתלח. הייתי מצפה ממך כשר חינוך להישמע כשר חינוך, ולא להדליק מדורות. אני חושב שאתה צריך לעבור שיעור קטן באיך לא להתלהם. הילדים שרואים אותך כאן – זו הסיבה שאחר כך הם מתנהגים כמו שהם מתנהגים בכיתות".

בסופו של הדיון הסוער, החליטה מליאת הכנסת לדחות בקריאה טרומית את הצעת חוק לימוד חובה (תיקון – הגבלת מספר התלמידים בכיתה בבתי הספר), התשע"ז-2016 של חבר הכנסת מאיר כהן. 25 תמכו 44 התנגדו 1 נמנע.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

'בנט נגד האח לשעבר'.
הדא היא דכתיב 'טוב שכן קרוב (בשולחן הממשלה) – מאח רחוק'…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture