חץ 3 נמסר לחיל האוויר: הדור הבא למענה מפני איום הטילים

היום נערך טקס מסירת יכולות ראשוניות לשימוש במערכת "חץ" 3 (רשף) לחיל-האוויר • המערכת תקנה למערך ההגנה האווירית של החיל יכולות חדשות ותשפר את המכונות ואת המענה לאיומים ארוכי טווח • "חיל האוויר מקבל שכבת הגנה אווירית נוספת ליירוט בגובה רב בחלל"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

מערכת ההגנה האווירית "חץ 3" להגנה מפני טילים בליסטיים, בהם טילי ה"שיהאב" האיראניים המסוגלים לפגוע ביעדים בטווחים של אלפי קילומטרים, נמסרה היום באופן רשמי על ידי משרד הביטחון לחיל האוויר. גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי תהליך המעבר מקליטת המערכת בחיל, ועד הכרזתה כמבצעית על ידי מערך ההגנה האווירית יסתיים עוד בשנת 2017.

"אנו קולטים יכולת מבצעית חשובה ומשמעותית", קבע מפקד מערך ההגנה האווירית, תא"ל צביקה חיימוביץ'. "מערכת 'חץ' 3 מביאה אותנו לפעול במימד חדש ולשפר את המענה האפקטיבי מול איומים ארוכי טווח ומול מטרות איכות. אני משוכנע שנדע להפעיל בתבונה ובמקצועיות את המערכות והיכולות החדשות ובעת פקודה נגן על מדינת ישראל".

"'חץ' 3 הוא הדור הבא", הכריז סא"ל תמיר, מפקד יחידת "חרב מגן" המפעילה את מערכת היירוט "חץ". "הוא טיל המיירט גבוה יותר, מגיע לטווחים רחוקים יותר ומאפשר לנו להתמודד עם איומים בצורה טובה הרבה יותר". קליטת המשגר והמיירטים ביחידה לוותה בצוותי תכנון ייעודיים, וההכנות הנדרשות נערכו כדי להפיק את המיטב מיכולות המיירט. "הקליטה היום מתאפשרת בזכות שיתוף הפעולה המצוין שיש בין גורמי הפעלת הכוח – מערך ההגנה האווירית ויחידת 'חרב מגן', ובין גורמי בניין הכוח – מנהלת מגן ומנהלת חומה", ציין סא"ל תמיר.

"השינוי הגדול שהיחידה עברה לקראת קבלת מיירטי 'חץ' 3 הוא דרך הסבת פלגת השיגור", הוא גילה. "גם בפלגת השו"ב (שליטה ובקרה) למדו כיצד למצות את יכולות המיירט ובאיזה גובה ליירט את המטרה". בנוסף, בהכשרות הלוחמים והקצינים ביחידת "חרב מגן" הנערכות בביסל"א (בית הספר להגנה אווירית) הוטמע הידע על תפעול המערכת בתצורתה החדשה.

"'חץ 3' הוא יכולת טכנולוגית נפלאה המשפרת את המוכנות שלנו לאיומים רחוקים בצורה משמעותית מאוד, אך הוא הוא לא לבד", הזכיר רס"ן לירן, ראש מדור חומ"ה. "בסופו של דבר לוחמי ה'חץ' הם אלה שיפעילו אותו ויצטרכו לדעת איך להשתמש בו בצורה נכונה. הצד המשלים של האמל"ח (אמצעי הלחימה) הוא האנשים, ואנחנו דואגים לכך שהאנשים שלנו יהיו מוכנים, דרוכים, ומקצועיים".

ללוחמי יחידת "חרב מגן" אין רגע דל. עד שיתרגלו למערכת ה"חץ" בתצורתה העדכנית יצטרכו ללמוד בלוק תוכנה חדש שעתיד להיקלט במערכת בקיץ הקרוב. "בלוק התוכנה הבא לוקח את היכולות של ה'חץ' ומביא אותן לקצה", שיתף רס"ן לירן.

"היתרון המרכזי בריבוי ההסבות הוא שגם במצב לחימה נצטרך להתאים את עצמנו בזמן אמת למתרחש", התייחס סא"ל תמיר לריבוי המשימות. "הלמידה המתמדת מאפיינת את זמן הלחימה. הסובבים אותנו מייצרים נשק מדויק ואיכותי ממה שהיו מייצרים עד עכשיו. אנחנו נדרשים לתת את המענה ההולם בצד ההגנתי ולהגביר את מרוץ הלמידה והתפתחות. תפעול הבלוק המבצעי הנוכחי תוך כדי למידה של הבלוק הבא כבר הפך להיות חלק מהיום-יום שלנו".

מפקד מערך ההגנה האווירית הוסיף: "מערכת 'חץ' 3 מצטרפת ליכולות ולתפיסת ההגנה האינטגרטיבית שהופכת להיות משמעותית יותר בתפיסת הביטחון". עם זאת, הוא הדגיש כי "לא תהיה הגנה הרמטית מפני איום תלול המסלול, אך היום הוספנו עוד מרכיב שישפר את האפקטיביות המבצעית של המערך".

סמנכ"ל התעשייה האווירית וראש חטיבת טילים וחלל, בועז לוי, אמר כי "מערכת חץ 3 היא תוצר של מאמץ פיתוחי של שנים רבות המבוסס על פתרון שהומצא בתעשייה האווירית בתחום היירוט הרב-אטמוספרי ובא היום לידי מימוש". עוד הוסיף לוי: " זוהי אבן דרך למערכת הבטחון בישראל ולתעשייה הביטחונית הישראלית. חיל האוויר מקבל שכבת הגנה אווירית נוספת ליירוט בגובה רב בחלל, ויחד עם מערכת חץ 2 יוצר את המענה הטוב ביותר להגנה מפני טילים בליסטיים".

במשרד הביטחון מסרו כי "פרויקט הפיתוח וההצטיידות ב'חץ 3'הוא אחד הפרויקטים החשובים המשותפים למדינת ישראל וארצות הברית, פרויקט המנוהל בשיתוף פעולה מרשים בין ה-MDA למנהלת 'חומה' במפא"ת. תרומתה של ארצות הברית לפרויקט מהווה גורם מרכזי להישג הייחוד שלו זכתה היום מדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture