הפתרון של קרי: חלוקת ירושלים וכניעה מוחלטת לדרישות הפלסטינים

בנאום ארוך שנמשך למעלה משעה, פרס הערב מזכיר המדינה האמריקאי את משנתו הכוללת בעיקר קבלת הדרישות הפלסטיניות • נתניהו: הוא אובססיבי נגד ההתיישבות היהודית

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר החוץ האמריקאי, ג'ון קרי, נשא היום נאום ובו הציג את עקרונות הממשל לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. לפי קרי, על הסכם הקבע לכלול את היסודות הבאים: גבולות מוסכמים על בסיס קווי 1967, ירושלים כבירת שתי המדינות, פתרון מציאותי לסוגיית הפליטים, שמירה על ביטחון ישראל וסיום הכיבוש.

בפתח נאומו אמר קרי כי פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה להשיג שלום צודק וקבוע. "זו הדרך היחידה להבטיח את עתידה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית שחיה בשלום וביטחון עם שכניה. זו הדרך היחידה להבטיח עתיד של חופש וכבוד עבור העם הפלסטיני", אמר.

לדבריו, ראש הממשלה נתניהו אמנם הצהיר בפומבי על תמיכה בפתרון שתי המדינות, אבל הקואליציה שלו היא הימנית ביותר בהיסטוריה של ישראל.

"למרות מאמצינו לאורך השנים", אמר קרי, "פתרון שתי המדינות נמצא כעת בסכנה אמיתית. האמת היא שהמגמות בשטח – אלימות, טרור, הסתה, הרחבת ההתנחלויות והכיבוש שנראה שאין לו סוף – הורסים את התקווה לשלום בשני הצדדים ומקבעים מציאות בלתי הפיכה של מדינה אחת, שרוב האנשים לא באמת רוצים".

לדבריו, "דבר אחד אנחנו יודעים, אם ישראל תצעד בדרך של מדינה אחת, לעולם לא יהיה לה שלום אמת עם שאר העולם הערבי, ואני יכול להגיד זאת בוודאות. מדינות ערב הבהירו כי הן לא יעשו שלום עם ישראל בלי לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני".

קרי הזהיר כי "אם הבחירה היא מדינה אחת, ישראל יכולה להיות יהודית או דמוקרטית – היא לא יכולה להיות שתיהן – וכך לא יהיה לעולם שלום. גם הפלסטינים לעולם לא יממשו את הפוטנציאל של מדינה משל עצמם במסגרת פתרון של מדינה אחת".

שר החוץ האמריקאי המשיך והגן על הימנעותה של ארה"ב מהטלת וטו על החלטת מועצת הביטחון נגד ההתנחלויות. "בסופו של דבר", אמר, "לא יכולנו בלב שלם להגן על הגורמים הקיצוניים ביותר בתנועת ההתנחלויות, בעודה מנסה להרוס את פתרון שתי המדינות. לא יכולנו להתעלם מפעולות פלסטיניות שמלבות שנאה ואלימות".

"המתנחלים קובעים את העתיד בישראל"

לכן, הוסיף, "החלטנו לא לחסום את ההחלטה באו"ם שמבהירה שעל שני הצדדים לנקוט בצעדים להציל את פתרון שתי המדינות כל עוד הוא עדיין קיים". קרי גם הכחיש נחרצות שארה"ב היתה הכוח המניע מאחורי ההחלטה: "המצרים והפלסטינים הבהירו מזמן כי בכוונתם להביא את הצעת ההחלטה להצבעה עד סוף השנה".

"מטרת ההצבעה באו"ם היתה לשמור על פתרון שתי המדינות", ציין, "אף ממשל לא עשה יותר למען ביטחון ישראל מאשר ממשלו של ברק אובמה. ראש ממשלת ישראל בעצמו ציין את שיתוף הפעולה חסר התקדים מבחינה צבאית ומודיעינית. התרגילים הצבאיים שלנו מתקדמים מאי פעם. הסיוע שלנו לכיפת ברזל הציל את חייהם של אינספור ישראלים".

בנושא ההתנחלויות, קרי אמר שהן לא מקור הסכסוך, וכי וארה"ב מבינה שבהסכם קבע חלק מהן יישארו בגושים. "אבל אם יותר ויותר מתנחלים עוברים למרכז שטחים פלסטיניים, זה הולך להיות קשה יותר להיפרד", אמר, "הרחבת ההתנחלויות לא קשורה לביטחון ישראל; למעשה, התנחלויות רבות מגבירות את הנטל על צה"ל".

קרי התייחס גם לצמיחה במספר המאחזים הלא חוקיים והמכשול שהם מהווים למדינה פלסטינית רציפה. "סדר היום המתנחלי קובע את העתיד בישראל", אמר קרי. בעניין ההסתה מצד הפלסטינים, קרי אמר שהוא והנשיא אובמה הבהירו להנהגה הפלסטינית אינספור פעמים כי על ההסתה והאלימות להיפסק.

"משוואה מוסרית מזויפת בין בנייה לטרור"

מלשכת נתניהו נמסר בתגובה לנאום: "כמו ההחלטה שקידם ג'ון קרי באו"ם, הוא נשא נאום מוטה נגד ישראל. במשך למעלה משעה עסק קרי באובססיביות בהתנחלויות וכמעט לא נגע בשורש הסכסוך – ההתנגדות הפלסטינית למדינה יהודית בגבולות כלשהם".

בהמשך הערב נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהרה מיוחדת במהלכה אמר כי "הנאום של מזכיר המדינה ג'ון קרי הוא אכזבה גדולה". נתניהו תקף כי "הוא עוסק באופן אובססיבי בנושא ההתנחלויות בארץ ישראל, במקום לעסוק בשורש הסכסוך – הסירוב הפלסטיני העיקש, המתמשך, להכיר במדינה יהודית בגבולות כלשהם.

"אני מוכרח להגיד לכם שאני הופתעתי. זה מה שיש לשר החוץ של ארצות הברית, המעצמה הגדולה ביותר בתבל, זה מה שיש למזכיר המדינה להתמקד בו כאחד מהנאומים המסכמים, במשך שעה שלמה?", שאל ראש הממשלה.

לדבריו, "המזרח התיכון כולו עולה בלהבות, מדינות שלמות קורסות, הטרור משתולל – ובמשך שעה שלמה מזכיר המדינה תוקף את הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, ששומרת על היציבות במזרח התיכון, לא רק היציבות שלנו ושל אזרחינו, יהודים וערבים כאחד, אלא גם תורמת ליציבות ולביטחון באזורנו ולכמה וכמה משכנותינו.

"כל זה, לצערי, לא מעניין את מזכיר המדינה של ארצות הברית. הוא יוצר משוואה מוסרית מזויפת בין בניית בית בירושלים או בשכונותיה ובפרבריה, לבין טרור שמכה בחפים מפשע. ואחרי שהוא יוצר את המשוואה, הוא מדבר כמעט אך ורק על הבית בירושלים, משלם מס שפתיים בלבד לגינוי הטרור.

"אגב, בהחלטה של האו"ם שהוא יזם וקידם, שם בכלל מדברים על הסתה, אנונימית, לא יודעים של מי. ההתנחלויות? זה ישראל. הסתה? בשטח, לא יודעים של מי. אני יכול רק להביע צער, כי לו היה הממשל משקיע במאבק בטרור הפלסטיני את אותן אנרגיות שהוא השקיע בגינוי הבנייה בירושלים, אולי היה סיכוי טוב יותר לקדם את השלום.

לסיום אמר ראש הממשלה: "אני קיבלתי הערב מסר מהרב יהודה בן ישי, אביה של רותי פוגל זיכרונה לברכה, שנרצחה יחד עם משפחתה באיתמר. הנה מה שהוא כותב לי, הוא אומר: "בימי חנוכה אלה, האור גובר על חושך. על ידך ועל ידי העם כולו המנורה, הסמל של מדינת ישראל, שוב מאירה למרחקים. מתוך אמונה בצור ישראל וגואלו נתגבר בעזרת השם על כל מכשול".

"הישארי חזקה ישראל, ה-20 בינואר מתקרב" – מנחם הנשיא טראמפ

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ההצגה של קארי, את ההסכמה להצעה האנטי ישאלית באו"ם, כצוו מצפוני היא היתממות וחוטאת לאמת. משום שגם אם ארה"ב הסכימה עם עיקרי ההחלטה. בשום מקרה ארה"ב לא יכולה להעביר שום הצעה פרו ישראלית ואנטי פלסטינית(או אנטי סורית) במועצת הבטחון, בגלל הווטו של רוסיה וסין, ולכן ארה"ב הטילה תמיד ווטו כאיזון לרוסיה וסין.
מה שלא קרה עכשיו בגלל השנאה הכבושה והנקמות הידועים לכל.

חחחחחחחחחחחחח
ראינו מה קרה אחרי שעזבו את גוש קטיף
שיבוא לגור בשדרות
אחרי זה שידבר.

עוד לא הבין שהשם מנהל את העולם

קארי ואומבה ,הביתה יאלה
סוף סוף זה מגיע

"חסד לאומים חטאת "

הוא מדבר כמו שהיו מדברים לפני מאה חמישים שנה לפני עידן התקשורת, כאשר לא ידעו מה קורה בעיירה השכנה, מי מדבר על קצה אחר של העולם. פשוט מנותק מהמציאות…!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture