בכיר במשמרות המהפכה: "ישראל השטן מנסה להחליש את איראן"

המהומות באיראן נמשכות ובממשל מתחילים לאבד עשתונות. המנהיג העליון של איראן הורה למערכת המשפט להתעמת עם מי ש"משבש את הביטחון הכלכלי", ולדברי יועצו, "חובת האזרחים לעזור לנטרל את המלחמה הכלכלית של האויב"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי תקף בצהריים (יום ג') במרומז את המפגינים ששיתקו השבוע את הבזאר של טהרן ויצאו להפגנות בבירה ובערים נוספות על רקע המצב הכלכלי הקשה במדינה. חמינאי אמר כי מערכת המשפט של איראן "חייבת להתעמת עם מי שפוגעים בביטחון הכלכלי".

"האווירה הדרושה לעבודה, לחיים ולפרנסה של האנשים חייבת להיות בטוחה", אמר חמינאי בפגישה עם אנשי מערכת המשפט, כך דווח באתר הרשמי שלו. "מערכת המשפט חייבת להתעמת עם מי שמערערים את הביטחון הכלכלי".

מוקדם יותר היום קרא מפקד משמרות המהפכה לשעבר, הגנרל יחיא רחים-ספאווי, לאזרחים האיראנים לגלות אורך רוח. רחים-ספאווי, המכהן כיום כיועץ הצבאי הבכיר של המנהיג העליון חמינאי, אמר לאזרחים כי "מחובתם" לעזור לממשלה להתגבר על הבעיות הכלכליות. הוא הדגיש כי "המשולש השטני" של ארה"ב, ישראל וסעודיה מנסה להחליש את איראן.

סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה כי רחים-ספאווי אמר: "חובתנו לפעול יחד כדי לעזור לממשלה המכובדת ולשלוחותיה השונות לפתור את הבעיות הכלכליות. אנחנו חייבים לנטרל את תוכניותיו של האויב לנהל מלחמה כלכלית ומבצעים פסיכולוגיים נגדנו".

דבריו של רחים-ספאווי באים כשברקע דבריו של גורם בכיר במחלקת המדינה האמריקנית אתמול, שלפיהם וושינגטון הורתה לבעלות בריתה להפסיק לייבא מוצרי נפט מאיראן החל מנובמבר הקרוב. גורם בכיר במשרד הנפט האיראני אמר הבוקר בתגובה כי ניתוק תעשיית הנפט האיראנית מהשוק העולמי אינו יכול להיעשות בקלות ובתוך חודשים אחדים כפי שמקווה ארה"ב. "ייצוא הנפט של איראן עומד על 2.5 מיליון חביות ביום, ואי אפשר לחסל כמות כזאת בתוך כמה חודשים", טען.

הגורם האמריקני שחשף אמש את מאמציו של ממשל טראמפ להוביל חרם נפט על איראן אמר כי ארה"ב אינה מתכוונת לפטור בעלות ברית קרובות שלה מחרם כזה על איראן. בעלות ברית חשובות של ארה"ב שמייבאות כמויות עצומות של נפט מאיראן הן למשל הודו ודרום קוריאה. גם יפן וטורקיה מייבאות כמות גדולה של נפט מאיראן. היבואנית הגדולה ביותר של נפט מאיראן בשנה שעברה הייתה סין.

נשיא איראן חסן רוחאני טען אתמול בנאום הרגעה לאזרחי איראן כי ממשלת איראן מסוגלת לעמוד בלחץ הכלכלי שמופעל על המדינה בשל הסנקציות האמריקניות. "אפילו במקרה הגרוע ביותר, אני מבטיח לכם שיהיה מענה לצרכים הבסיסיים של האיראנים. יש לנו מספיק סוכר, חיטה ושמן לבישול. יש לנו מספיק מטבע חוץ להזרים לשוק", אמר רוחאני בנאום ששודר בטלוויזיה.

איום הסנקציות האמריקני פוגע אנושות בערך הריאל האיראני, ואתמול הוא ירד לשפל של 90 אלף תמורת דולר אחד לעומת 87 אלף שלשום ו-75.5 אלף ביום חמישי. בסוף השנה שעברה היה ערך הריאל 42,890 לדולר. איראן נערכת לחזרת הסנקציות האמריקניות בשני סבבים, באוגוסט ובנובמבר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture