צילום מתוך האינסטגרם של דונלד טראמפ

פוטין: "טראמפ הקדיש תשומת לב מיוחדת לביטחון ישראל בפגישה עמי"

מנהיגי העולם, טראמפ ופוטין, נועדו היום בפינלנד ודנו בין השאר בהתבססות האיראנית בסוריה כששניהם הדגישו את חשיבות השמירה על ביטחון ישראל. השניים שוחחו גם על ההתערבות הרוסית בבחירות, הסכם הגרעין עם איראן ועוד

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ערכו היום (שני) מפגש מדיני רשמי – לראשונה מאז נבחר טראמפ לתפקידו. במסיבת עיתונאים בתום הפגישה אמר טראמפ: "דיברנו על המטרה שלי לעצור את התפשטותה של איראן. הבהרתי שארצות הברית לא תאפשר לאיראן להמשיך להתבסס בסוריה". הוא הוסיף "יצירת ביטחון עבור ישראל זה משהו שגם אני וגם פוטין רוצים". הנשיא הרוסי אמר מצידו כי הם "מחויבים להסכם הפרדת הכוחות בין ישראל לסוריה".

בפתח פגישתם בהלסינקי, פינלנד אמר טראמפ למקבילו הרוסי כי הוא מעוניין להסתדר עם מוסקבה. טראמפ אמר לנשיא הרוסי כי "יש לנו הרבה דברים חשובים לדבר עליהם: מסחר, טילים, על סין – על חברנו המשותף, הנשיא שי. אני חושב שלהסתדר עם רוסיה זה דבר טוב ולא רע. העולם רוצה לראות אותנו מסתדרים. יש לנו 90 אחוזים מארסנל הנשק הגרעיני, וזה אחד הנושאים שנדבר עליו".

לצד זאת, פוטין אמר לנשיא האמריקני כי "זה הזמן לדבר על יחסי מוסקבה-וושינגטון". הוא הוסיף כי על שני המנהיגים לדבר על נושאים בינלאומיים השנויים במחלוקת: "יש מספיק כאלה בשביל שנתחיל לשים לב אליהם", אמר.

פוטין סיפר כי דן עם טראמפ גם בהאשמות של סוכנויות המודיעין בארה"ב שלפיהן רוסיה חיבלה במערכת הבחירות בארה"ב והתערבה בה בחשאי. פוטין שב וטען כי רוסיה מעולם לא התערבה במערכת הבחירות האמריקניות, והדגיש כי היא לעולם לא תתערב בבחירות בארה"ב. טראמפ אישר גם הוא כי דיבר עם פוטין על סוגיית ההתערבות הרוסית בבחירות, ואמר כי השניים דנו בעניין זה לאורך חלק גדול מהשיחה שלהם. 

טראמפ, שטען לאורך כל הדרך כי רוסיה לא התערבה לטובתו בבחירות ודחה גם את קביעותיהן של סוכנויות המודיעין האמריקניות בעניין, נמנע מלומר במסיבת העיתונאים שהייתה התערבות מצד רוסיה ונמנע מגינוי למוסקבה בעניין זה. במקום זאת אמר כי החקירה האמריקנית בעניין ההתערבות הרוסית היא "אסון לארצנו", וטען כי לא הייתה שום קנוניה בבחירות. הוא הוסיף כי נבחר לנשיא לא בזכות רוסיה אלא בזכות קמפיין מבריק: "ניצחתי את הילרי קלינטון בקלות".

כשאחד הכתבים שאל את טראמפ אם הוא מוכן לגנות את ההתערבות לכאורה של רוסיה בבחירות טראמפ נמנע מכך ואמר שהוא לא רואה שום סיבה לכך שרוסיה תתערב בבחירות האמריקניות. כשפוטין נשאל על ידי עיתונאי אם בבחירות ב-2016 רצה שטראמפ ינצח השיב: "כן, זה מה שרציתי".

פוטין ביקש מהכתבים שהפנו אליו שאלות להציג לו עובדה אחת שמוכיחה את התערבות רוסיה בבחירות, ואמר כי ההאשמות הן "שטויות גמורות". כשנשאל על הגשת כתבי האישום בסוף השבוע בארה"ב נגד 12 אנשי כוחות הביטחון הרוסיים בגין פרשת ההתערבות בבחירות אמר פוטין כי לא ידוע לו דבר בעניין, וכי אם התובע המיוחד מולר, שחוקר את הבקשה, יבקש מרוסיה באופן רשמי לתשאל את החשודים – מוסקבה תסכים, אבל בתמורה תדרוש לחקור גורמים אמריקניים רשמיים שרוסיה חושדים כי ביצעו מעשים בלתי חוקיים נגדה. טראמפ כינה את הצעתו של פוטין לעזור בחקירה "נהדרת".

פוטין הודה כי בשיחות ניכר ששני המנהיגים אינם רואים עין בעין בכל הסוגיות, אך הוסיף כי קיימים כל התנאים לשיתוף פעולה יעיל של רוסיה עם ארה"ב בסוריה. טראמפ דיבר אחרי פוטין ואמר כי לשניים היה דיאלוג פורה למדי וכי השיחות התנהלו היטב. "דיפלומטיה וקיום יחסים עדיפים על סכסוך ועוינות", אמר טראמפ. "עלינו למצוא דרכים לשתף פעולה. מערכת היחסים שלנו השתנתה. הדיאלוג הבונה עם רוסיה סולל דרכים חדשות לשלום".

לפני מסיבת העיתונאים ערכו פוטין וטראמפ פגישה בארבע עיניים שנמשכה יותר משעתיים, אף שהייתה אמורה להימשך שעה וחצי בלבד. אחר כך הצטרפו אליהם יועציהם, והצדדים קיימו פגישה מורחבת שנמשכה יותר משעה. בין לבין הספיק טראמפ לומר לעיתונאים שפגישתו עם פוטין הייתה "התחלה טובה מאוד".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

'מנהיגי המעצמות הגדולות בעולם'
ולא מנהיגי העולם

וחצמיזה לעולם יש מנהיג אחד ולא שנים ח"ו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture