צילום מתוך האינסטגרם של דונלד טראמפ

בצל המחלוקות: טראמפ הזמין את פוטין לביקור בוושינגטון בסתיו הקרוב

הנשיא טראמפ הורה להזמין את פוטין לביקור בבית הלבן. במקביל אמר כי "אם היחסים בין ארה"ב לרוסיה לא ישתפרו, אהיה האויב המר ביותר של פוטין". טראמפ דחה את הצעתו של פוטין לחקור את אנשי המודיעין הרוסי בתמורה לחקירת אמריקאים ע"י רוסיה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזמין את מקבילו הרוסי, ולדימיר פוטין, לביקור בבית הלבן, כך הודיעה הלילה דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס. על פי הדוברת, הנשיא האמריקאי פנה ליועץ לביטחון לאומי בממשל, ג'ון בולטון, כדי לארגן את הפגישה, וההכנות אליה כבר החלו. עם זאת, במקביל להזמנה, טראמפ אמר כי "אם היחסים בין ארה"ב לרוסיה לא ישתפרו, אהיה האויב המר ביותר של פוטין".

לאחר ההודעה על הפגישה המתוכננת, אמר מנהיג המיעוט הדמוקרטי בסנאט, הסנטור צ'אק שומר, כי אין לאפשר לטראמפ ופוטין להיפגש בארבע עיניים, "עד שנדע מה התרחש בפגישה בהלסינקי, אסור שהנשיא יערוך עוד אינטראקציות בארבע עיניים עם פוטין, בארצות הברית, ברוסיה או בכל מקום אחר". ראש המודיעין הלאומי בארה"ב, דן קואטס, אמר אתמול כי אין הוא יודע מה נאמר בין השניים בפגישה.

ההודעה על הפגישה המתוכננת גרמה להפתעה רבה בארצות הברית, שכן השניים נפגשו רק בתחילת השבוע בהלסינקי שבפינלד, ולאחר הפגישה גורמים רבים בארה"ב – משני צידי המתרס הפוליטי מתחו על טראמפ ביקורת קשה וטענו כי הוא התייצב לצד הקרמלין במאבק שלו בארצות הברית, הלבין את התערבותה של רוסיה במערכת הבחירות האמריקאית ב-2016.

כזכור, אחרי הפגישה בין השניים, שנערכה ביום שני בין שני המנהיגים, גררה ביקורת קשה מהרגיל כלפי טראמפ, ולשם שינוי הביקורת נמתחה הן מנציגי המפלגה הדמוקרטית, והן מהמפלגה הרפובליקנית, ואפילו מרשת 'פוקס ניוז', שנחשבת לאוהדת במיוחד של טראמפ. הסנאטור ג'ון מקיין כינה את הפסגה "טעות טרגית" וטען כי מדובר בנקודת שפל חדשה אליה מגיעה ארצות הברית. "לא רק שטראמפ נכשל באמירת האמת אלא גם בהגנה על מה שעושה אותנו למי שאנחנו -מדינה של אנשים חופשיים שמקדישה עצמה לחופש", כתב מקיין לטראמפ והוסיף: "זה ברור שהפסגה היא טעות טרגית".

בנוסף, יו"ר בית הנבחרים האמריקאי פול ראיין אמר כי "אין שום ספק שרוסיה אכן התערבה בבחירות לנשיאות ב-2016", והוסיף כי טראמפ חייב להבין שרוסיה היא אינה בת ברית של ארצות הברית.

טראמפ חזר בו בימים האחרונים מהדברים שאמר במסיבת העיתונאים והבהיר כי התכוון לומר שהוא "לא רואה סיבה מדוע זו לא תהיה רוסיה שתתערב בבחירות" במקום מה שאמר בפועל "לא רואה סיבה מדוע רוסיה תתערב בבחירות בארצות הברית". טראמפ הבהיר כי הוא מקבל את מסקנות הקהילה המודיעינית וכי יש לו אמון בסוכנויות המודיעין.

טראמפ דחה את הצעתו של פוטין להעניק לרוסיה סמכות לחקור אזרחים אמריקניים, לאחר שההצעה גררה ביקורת חריפה בארצות הברית. מיד אחרי הפסגה שנערכה ביום שני נשאל פוטין על הסגרתם האפשרית של 12 קציני מודיעין שנאשמו בארצות הברית במעורבות בבחירות האחרונות לנשיאות. לדבריו, הוא מוכן לאפשר לרשויות החוק האמריקניות לבחון את חומרי החקירה שביצעו הרשויות הרוסיות בעניין, אך רק בתנאי שחוקרים מטעם רוסיה יורשו לחקור אזרחים אמריקנים בנושא.

שלשום אמר טראמפ כי הוא רואה בפוטין אחראי באופן אישי להתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות בשנת 2016. בריאיון לעיתונאי רשת CBS ג'ף גלור אמר טראמפ כי פוטין אשם בהתערבות כיוון שהוא מנהיגה של רוסיה. "אני רואה בו אחראי כיוון שהוא המנהיג של המדינה, בדיוק כפי שאני מחשיב את עצמי אחראי לדברים המתרחשים במדינתנו", הדגיש טראמפ. "אז בהחלט, בתור מנהיג המדינה יש לראות בו אחראי". בדבריו טען טראמפ כי בעבר הביע פעמים רבות את הסכמתו עם הערכת שירותי המודיעין האמריקניים כי רוסיה פעלה להשפיע על הבחירות לנשיאות בשנת 2016 שבסופן נבחר".

טראמפ מבהיר: "מקבל את המסקנה המודיעינית שהייתה התערבות רוסית"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture