טראמפלנד: טראמפ מינה ראש סגל זמני והודיע ששר הפנים מתפטר

הנשיא האמריקני הודיע כי מיק מולבני, שמשמש כממונה על התקציב בבית הלבן, ימונה לראש הסגל בפועל במקום ג'ון קלי.עוד הודיע הנשיא כי שר הפנים ראיין זינקי יסיים את תפקידו בסוף השנה ויהיה חבר הקבינט התשיעי שעוזב את הממשל בתוך שנתיים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות דונלד טראמפ הודיע בחשבון הטוויטר שלו כי בחר את מיק מולבני, בכיר בממשל האמריקני העומד בראש המשרד לניהול תקציבים, לכהן זמנית כראש הסגל של הבית הלבן. מולבני יחליף את ג'ון קלי, שנודע בשבוע שעבר כי יעזוב את תפקידו. לא ברור מתי ימונה מחליף קבוע, ובין השמות שהוזכרו היו גם חתנו ויועצו של הנשיא ג'ארד קושנר.

"מיק עשה עבודה יוצאת דופן בממשל", כתב טראמפ. "אני מצפה לעבוד איתו בתפקיד זה, כשאנחנו ממשיכים להפוך את אמריקה לנהדרת שוב". עוד ציין טראמפ כי קלי יישאר בתפקיד ראש הסגל עד סוף השנה. "הוא פטריוט אמיתי וברצוני להודות לו באופן אישי על שירותו", כתב טראמפ על קלי. מולבני, כתב בחשבון הטוויטר שלו זמן קצר לאחר הודעתו של טראמפ: "זהו כבוד גדול. אני מצפה לעבוד עם הנשיא וכל הצוות. שנת 2019 הולכת להיות שנה מצוינת!".

מולבייני כיהן בעבר כחבר קונגרס רפובליקני, ונחשב לשמרן ביותר ולאיש תנועת "מסיבת התה". הגורם האמריקני ציין כי ניסיונו בתחום החקיקה היה סיבה מרכזית לבחירה בו. "הוא נבחר בגלל שהנשיא מחבב אותו. הם מסתדרים אחד עם השני", אמר. מולבייני כיהן כחבר בבית הנבחרים מטעם מדינת דרום קרוליינה משנת 2011 ועד ינואר 2017, אז מונה על ידי טראמפ לתפקידו הנוכחי כממונה על התקציב. מי שיחליף אותו בתפקיד זה הוא סגנו, רוס ווט.

ראש הסגל הזמני

מינויו של מולבני מגיע על רקע דיווחים אמריקניים אתמול לפיהם הנשיא טראמפ דווקא שוקל למנות את חתנו ויועצו הקרוב, ג'ארד קושנר, לראש הסגל בבית הלבן, במקום ג'ון קלי שיעזוב את התפקיד בסוף השנה – כך פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס מפי שני גורמים המעורים בנושא. דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, התייחסה לדיווח על מינויו הצפוי של קושנר: "אני לא מודעת לכך שהוא מועמד לתפקיד, אך כולנו מכירים אותו ויודעים שהוא יהיה נהדר בכל עמדה שהנשיא יציב אותו".

עם זאת, כבר אתמול נמסר לרויטרס מאחד הגורמים כי קושנר נוטה להישאר בתפקידו ולא לקבל את התפקיד החדש. אתמול אמר הנשיא כי הוא מתלבט בין חמישה מועמדים לתפקיד ראש הסגל. בדיווח נכתב כי בימים האחרונים הגיעו כמה יועצים לנשיא כדי להציע לו את קושנר לתפקיד, ואף הדגישו את הצלחותיו במו"מ עם מקסיקו וקנדה וקידום רפורמות בממשל.

השר המתפטר בהדלקת נרות חנוכה על מדשאת הבית הלבן.

שעות לאחר מכן הודיע טראמפ כי שר הפנים ראיין זינקי יסיים את תפקידו בממשל בסוף השנה לאחר ששימש בתפקיד לאורך שנתיים. טראמפ הודה לזינקי ואמר: "ראיין הגיע להרבה הישגים במהלך כהונתו ואני מודה לו על שירותו לאומה". הרקע לפרישה: חקירות רבות על הפעילות הפוליטית והנסיעות של זינקי, וחשד לניגוד עניינים בעסקת נדל"ן. הוא צפוי למנות לו מחליף בשבוע הבא. לפי ההערכות, יהיה זה סגנו של שר הפנים, דייוויד ברנהרדט.

הוא חבר הממשל התשיעי שמוחלף מאז כניסת טראמפ לתפקיד בינואר 2017. האחרונים שבהם כוללים את התובע הכללי ג'ף סשנז, שהתפטר בחודש שעבר אחרי חודשים של ביקורת מצד טראמפ על כך שהוא הסיר מאחריותו את חקירת המעורבות הרוסית בבחירות 2016. פרט לתשעה, עוד גורמים רשמיים רבים בממשל עזבו או יעזבו בקרוב, כולל ראש הסגל ג'ון קלי, שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי, דוברת הבית הלבן שרה האקבי-סנדרס ועוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture