מנכ"ל חברת התעופה האתיופית סוקר את הזירה היום בצהריים(צילום: Ethiopian Airlines)

התרסקות המטוס באתיופיה: שני נוסעים ישראלים בין ההרוגים באסון

חברת התעופה "אתיופיאן איירליינס" הודיעה שבין 149 הנוסעים שנספו בתאונה יש גם שני אזרחים ישראליים. בני משפחות הנוסעים, מעשרות מדינות, ממתינים בדאגה: "לא אמרו לנו כלום. אנחנו פשוט מחכים ומקווים לטוב"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם


צפו: ראש הממשלה בתדרוך במשרד החוץ. צילום: עומר מירון/לע״מ

חברת התעופה אתיופיאן אירליינס אישרה בצהריים (ראשון) כי שני ישראלים היו על המטוס של החברה שהתרסק הבוקר מעט אחרי שהמריא מבירת אתיופיה אדיס אבבה לניירובי שבקניה. על המטוס היו 149 נוסעים ושמונה אנשי צוות, וחברת התעופה אישרה כי אין ניצולים.

מהחברה נמסרה רשימה חלקית של מוצאם של הנוסעים שנספו: 32 מקניה, 18 מקנדה, תשעה מאתיופיה, שמונה מסין, שמונה מאיטליה, שמונה מארה"ב, שבעה מבריטניה, שבעה מצרפת, שישה ממצרים, חמישה מהולנד, ארבעה בעלי דרכון של האו"ם, ארבעה מהודו, שלושה מרוסיה, שניים ממרוקו, שניים מישראל, אחד מבלגיה, אחד מאוגנדה, אחד מתימן, אחד מסודן, אחד מטוגו, אחד ממוזמביק ואחד מנורבגיה.

מחברת בואינג נמסר בתגובה לתאונה הקשה: "עצובים ללמוד על מותם של הנוסעים והצוות בטיסה. אנו מנחמים מעומק הלב את המשפחות ויקיריהם של הנספים ומוכנים לסייע לאתיופיאן אירליינס. צוות טכני של בואינג ערוך לספק סיוע טכני בהנחיית גוף הביטחות התעופתי האמריקני".

חקירת התרסקותו של מטוס חברת "אתיופיאן איירליינס" הבוקר נמשכת, בעוד מתבררים פרטים על 149 נוסעי המטוס ושמונת אנשי הצוות שנספו. קרובי משפחתם של הנוסעים, שעדיין מחכים להודעה על גורל יקיריהם, סיפרו: "אף אחד לא אמר לנו כלום, אנחנו מקווים לטוב". בתקשורת המקומית מדווחים שציפור פגעה באחד המנועים והביאה להתרסקות.

 

157 הרוגים בהתרסקות באתיופיה; נבדק אם היו ישראלים על הטיסה

 

מהחברה נמסר כי טיסת ET 302 התרסקה בסמוך לעיירה בישופטו, כ-62 ק"מ מדרום-מזרח לבירה. דובר מטעמה אישר כי המטוס, שנעלם ממסכי המכ"ם שש דקות אחרי ההמראה בשעה, היה מהדגם החדיש של בואינג, 737-800 MAX, כשככל הנראה הכוונה הייתה לדגם 737 MAX 8 – אותו מטוס שהתרסק באינדונזיה באוקטובר, עם 189 נוסעים. לפי האתר השבדי flightradar24, העוקב אחרי טיסות, המהירות שבה המריא המטוס הייתה לא יציבה.

המטוס שהתרסק נכנס לפעילות לפני ארבעה חודשים בלבד. הוא נראה לאחרונה על המכ"ם כשהיה בגובה 8,600 רגל. רק לפני שלושה ימים הגיע המטוס הזה לישראל, כשנחת בנמל התעופה בן גוריון בטיסה מאדיס אבבה. הוא נחת בארץ ב-7 במרץ מעט אחרי חצות, והמריא בחזרה לאתיופיה שעות אחדות אחר כך.

אתיופיאן איירליינס, שבבעלות הממשלה, מכנה את עצמה חברת התעופה הגדולה ביותר של אפריקה ויש לה שאיפות להפוך לשער הכניסה ליבשת. ההתרסקות הקטלנית האחרונה של החברה הייתה ב-2010, כשכל 90 נוסעים נהרגו דקות אחרי ההמראה מביירות. היא מרחיבה את פעילותה במהירות. לאחרונה היא פתחה קו למוסקבה ובינואר היא חנכה טרמינל נוסעים חדש בנמל באדיס כדי לשלש את גודלו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לפני כשעתיים למשרד החוץ כדי לעקוב מקרוב אחר פעילות משרד החוץ בחדר המצב, בעקבות התרסקות המטוס באתיופיה. נתניהו שוחח עם שגריר ישראל וקונסול ישראל באתיופיה שדיווחו לו פרטים על התרסקות המטוס, המעקב אחר הישראלים הנעדרים ומצבם.

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר אמר נתניהו כי, "אני מבקש לשלוח תנחומים לממשלת אתיופיה, לעם באתיופיה ולמשפחות של הקרבנות שנפלו במטוס שהתרסק. באמצעות משרד החוץ אנחנו בודקים עכשיו אם היו ישראלים בטיסה הזאת. אם יש משהו שאנחנו יכולים לעשות – אנחנו כמובן ערוכים לעשותו. אמרנו את הדברים גם לממשלת אתיופיה".\

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא רואה שום אוירון פה מזכיר לי על 9/11 גם שם לא היו מטוסים

מזעזע

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture